וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכות ממייקל ג'ורדן רק עזרו: סטיב קר נזכר בעימות המפורסם

מאמן גולדן סטייט בהווה העז לענות לכוכב שיקגו ב-1995, וזה נגמר עם פנס בעין. לטענתו, העימות רק תרם למערכת היחסים ביניהם

צילום מסך

בווידאו: כך מעבירים שחקני ה-NBA את הבידוד

הסדרה הדוקומנטרית המופלאה אודותיו מראה פעם אחר פעם איזה מין חבר לקבוצה היה מייקל ג'ורדן. כן, הוא לא היה מוכן להפסיד - לאף אחד, אף פעם - ולכן כנראה עדיף היה להיות בצד שלו ולא נגדו, ובכל זאת: לפרקים, לא היה קל להיות לצד הוד אווירותו.

מי שלמד את זה על בשרו, תרתי משמע, היה סטיב קר. במהלך מחנה האימונים של עונת 1995/96 - העונה בה קבעה שיקגו שיא היסטורי של 72 ניצחונות - נכנסו הכוכב הגדול בעולם והרכז האפור לעימות מילולי, שמהר מאוד הפך לעימות פיזי. זה התחיל בכך שלקר נמאס מההתעמרות של ג'ורדן, והוא החליט לענות לו. זה נגמר בפנס בעינו של הרכז.

"אני חושב שזה בהחלט עזר למערכת היחסים שלנו", אמר כעת מאמן גולדן סטייט, במבט לאחור. "עד כמה מוזר שזה יישמע. לא הייתי ממליץ על זה לאף אחד בבית. צריך להבין את זה בקונטקסט של התחרותיות שהיתה אז. האימונים, בניגוד להיום, היו מאוד אינטנסיביים. עכשיו אנחנו חכמים יותר באיך שאנחנו שומרים על השחקנים. היום אין כל כך הרבה אימונים, כל העניין הוא לנוח ולהתאושש, אז אין הרבה תחרותיות. זה די טוב, לברון בעונה ה-17 או ה-18, ומייקל שיחק רק 12-13 עונות".

קר הוסיף ואמר: "האימונים היו חלק עצום מהבולס, ומייקל הציב את הרף עבורנו. מבחינתי במקרה ההוא, מייקל בהחלט בחן אותי, ואני הגבתי. אני מרגיש שעברתי את המבחן שלו ואחריו הוא סמך עלי יותר".

זו לא הפעם הראשונה שמאמן גולדן סטייט בהווה נזכר בתקרית המפורסמת. ב-2016 סיפר ל"וייס": "הייתי כמו הילד בפארק היורה שמותקף על ידי דינוזאור. לא היה לי סיכוי. זה היה תוהו ובוהו. צרחנו אחד על השני". בספרו של פיל ג'קסון, גם ג'ורדן התייחס לעימות והודה: "הסתכלתי על עצמי ואמרתי, 'אתה יודע מה, אתה ממש אידיוט בנוגע לכל התהליך הזה'".

כך או כך, ההמשך ידוע: קר הפך לשחקן חשוב ברוטציה של שיקגו, וג'ורדן סמך עליו עד כדי כך שמצא אותו לזריקת הניצחון במשחק השישי של גמר 1997, שהעניק לבולס את האליפות החמישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully