וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקו גוף חושפת איך ההצלחות והלחץ הובילו לדיכאון: "הייתי אבודה"

הטניסאית בת ה-16 מספרת על החיים הקשים כבת נוער על רקע הציפיות הגדולות: "היה הייפ שלא רציתי. הייתי בדיכאון, במצב רגשי אפל"

צילום מסך

קוקו גוף חגגה יום הולדת 16 רק בחודש שעבר, אבל כבר תקופה ארוכה שהיא שם מוכר בקרב חובבי הטניס, כבר תקופה ארוכה שהיא נחשבת ל"יורשת" של סרינה וויליאמס שתכבוש את הטופ העולמי, וכמו לא מעט "ילדי פלא", מתברר שיש לזה מחיר כבד, להתמודדות עם הצלחה ולחץ כבר בגיל הזה. כעת היא חושפת בטור אישי שעברה משבר אישי קשה, שכבר שקלה לקחת שנה חופש בגלל שהייתה בדיכאון, ועל איך חייה הפכו לסיוט.

הטניסאית האמריקאית קורי גוף. AP
מצאתי את עצמי לא נהנית ממה שכל כך אהבתי. במשך שנה הייתי בדיכאון". גוף/AP

ב-2018 גוף הפכה לטניסאית הצעירה אי פעם שמנצחת משחק בהגרלה הראשית בווימבלדון. "לאורך החיים שלי תמיד הייתי הכי צעירה שעושה דברים, מה שיצר הייפ שלא רציתי", אמרה, "זה הוביל ללחץ לא הייתי צריכה - להצליח, ומהר".

עוד סיפרה: "לפני ווימבלדון, בסביבות 2017/18, הרגשתי שאין לי הרבה חברים שעומדים לצדי. תמיד השגתי את התוצאות - אבל לא זה היה הסיפור. מצאתי את עצמי לא נהנית ממה שכל כך אהבתי. במשך שנה הייתי בדיכאון. הייתי צריכה לחזור לשחק עבור עצמי, לא למען אחרים.

"כשאתה במצב רגשי אפל, אתה לא רואה את הצדדים החיוביים של החיים. וזה הכי קשה. זה לא היה ממש קשור לטניס, אלא בהתנהלות הכוללת. ידעתי שאני רוצה לשחק טניס, לא ידעתי איך אני רוצה ללכת על זה.

"זה הלך כל כך רחוק, שכבר חשבתי לקחת שנה חופש כדי להתרכז בחיים. כמובן שהבחירה שלא לעשות את זה התבררה כנכונה, אבל הייתי קרובה ללכת בכיוון הזה. הייתי פשוט אבודה. הייתי מבולבלת, ונגררתי למחשבות האם זה מה שאני רוצה או מה שאחרים רוצים.

"זה דרש המון רגעי מחשבה, המון בכי. יצאתי מזה חזקה יותר, כשאני מכירה את עצמי טוב יותר. כולם שואלים אותי איך אני נשארת כל כך קרת רוח על המגרש, זה בגלל שקיבלתי את מי שאני אחרי שהתגברתי על רגעי שפל בחיי. עכשיו, כשאני על המגרש, אני פשוט אסירת תודה להיות שם".

עוד בוואלה!

סוף עידן בטניס הנשים: מריה שראפובה הודיעה על פרישה בגיל 32

לכתבה המלאה
טניסאית אמריקאית קורי גוף. רויטרס
יותר מדי על כתפיים של ילדה. גוף/רויטרס

עוד אומרת גוף: "תמיד תהיתי לעצמי אם חיי היו טובים או גרועים יותר בלי טניס. מצאתי את עצמי משווה את החיים שלי לאחרים. רוב החברים שלי הולכים לבתי ספר רגילים. תמיד חשבתי שהם נראים מאושרים מהחיים 'הנורמליים' שלהם. הייתה תקופה שחשבתי שזה מה שאני רוצה, אבל אז הבנתי שכמו ברשתות החברתיות, לא כולם מאושרים כמו שהם נראים בפוסטים שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • קוקו גוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully