וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרביבו הדהים את ארגנטינה: 22 שנה לסנסציה של נבחרת ישראל

הקלישאה גורסת שנבחרת ישראל היא אלופת העולם במשחקי ידידות, אבל ב-15 באפריל 1998 זה היה הכי קרוב למציאות - עם ניצחון 1:2 היסטורי ומפתיע על האלביסלסטה באצטדיון טדי. בחזרה למשחק המפורסם, שהוכרע בזכות שער יוצא דופן

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חוזרת לשגרת אימונים תחת ההגבלות החדשות

חובבי הכדורגל ממתיקים את ימי הקורונה עם מנה גדושה של נוסטלגיה, והיום (רביעי) יש להם סיבה טובה לעשות זאת. זהו היום בו מציינת נבחרת ישראל 22 שנים לאחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה, 1:2 על ארגנטינה באצטדיון טדי.

קשה לומר שישראל הגיעה למשחק ההוא עם ציפיות או תקוות גדולות במיוחד. ארגנטינה היתה באותן שנים אורחת קבע בישראל, בעיקר לפני מונדיאלים, וכמעט תמיד לא השאירה לכחולים-לבנים סיכוי. היה זה המפגש החמישי בין הנבחרות, ובאופן לא מפתיע ישראל לא ניצחה באף אחד מהם.

בנבחרת ישראל אמנם כיכבו איל ברקוביץ' וחיים רביבו ואת הסגל עיטרו עוד כמה שחקני קישור איכותיים כמו יוסי אבוקסיס וז'אן טלסניקוב, אבל האלביסלסטה העמידו קאדר של שמות גדולים, כולל גבריאל באטיסטוטה, מרסלו גז'ארדו, אריאל אורטגה ודניאל פסארלה על הקווים.

צפו בתקציר המשחק

באופן מפתיע, הנבחרת של שלמה שרף יזמה והציגה סגנון התקפי במחצית הראשונה. אלון מזרחי בזבז הזדמנות להעלות את ישראל ליתרון כשבעט פנדל למשקוף, אבל האקשן האמיתי הגיע במחצית השנייה.

בדקה ה-62 פרץ איל ברקוביץ' באגף ימין והעביר מסירת רוחב נהדרת לנג'ואן גרייב, שהפציץ לחיבורים מקצה הרחבה וחגג שער בכורה במדים הלאומיים.

רפי כהן שעמד בין הקורות הספיק לרשום כמה הצלות נאות לפני שיוסי אבוקסיס הורחק בצהוב שני אחרי עבירה גסה על מרסלו גז'ארדו, שבחלוף כמה דקות, בדקה ה-76, סידר לדייגו קאניה נגיחה שקבעה שוויון 1:1.

הלחץ של ארגנטינה על השער הישראלי נמשך, אבל אז הגיע ההברקה של המשחק: חיים רביבו הוכשל כ-30 מטר מהשער בזווית אלכסונית, וניצל רגע של בלבול של השוער חרמן בורגוס כדי להטעות אותו ולבעוט באמנות כדור מסובב לרשת.

ישראל התגוננה היטב בדקות הבאות, ומיד עם שריקת הסיום חגגה תוך התעלמות מוחלטת מכך שמדובר במשחק ידידות.

שחקן נבחרת ישראל חיים רביבו. GettyImages
רגע מתוק. רביבו/GettyImages
איל ברקוביץ' במדי נבחרת ישראל, 1998. GettyImages
בישול מבריק. איל ברקוביץ'/GettyImages
מאמן נבחרת ארגנטינה דניאל פסארלה בשנת 1998. AP
ניפה את חרמן בורגוס מהסגל בעקבות הרפיון בגול המנצח של ישראל. דניאל פסארלה/AP

כשהאבק שקע התברר למה החגיגות היו מוצדקות: ארגנטינה, שספגה מכה מורלית לקראת פתיחת המונדיאל, ניצחה את ברזיל במשחקה הבא והציגה יכולת טובה בגביע העולמי עצמו, בו נעצרה ברבע הגמר רק אחרי שנכנעה להולנד המלהיבה משער נהדר של דניס ברגקאמפ.

וישראל? היא אולי לא תרגמה את הניצחון המפתיע ההוא לכדי העפלה לטורניר גדול, אבל נשארה עם המחמאות ועם זיכרון מתוק במיוחד.

הרכב נבחרת ישראל: רפי כהן, רן בן שמעון, אמיר שלח, אריק בנאדו, נג'ואן גרייב, אלון חרזי, יוסי אבוקסיס, ז'אן טלסניקוב, חיים רביבו, אייל ברקוביץ', אלון מזרחי.

הרכב נבחרת ארגנטינה: חרמן בורגוס, רוברטו סנסיני, מאוריסיו פינדה, פאבלו פאס, ריקרדו קארוסו לומברדי, מתיאס אלמיידה, רודולפו קרדוסו, דייגו קאניה, מרסלו גז'ארדו, קלאודיו לופס, גבריאל באטיסטוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully