וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר טפירו: "הקורונה עלולה לסגור קבוצות"

12.4.2020 / 18:15

מנכ"ל עירוני נס ציונה מספר על הימים המאתגרים בהסגר, גורל עונת הכדורסל והמשבר שיישאר ביום שאחרי המגיפה, ולא פוסל חזרה לאימון: "יכול להיות שזה שוב ידגדג לי וארצה את זה בעוד שנה או שנתיים"

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

ב-10 במרץ נערך משחק הכדורסל האחרון בליגת העל. עירוני נס ציונה גברה על הפועל באר שבע 76:83, ואף שהקורונה כבר הגיעה לישראל והחששות מהעתיד היו מרובים, ספק אם מישהו יכול היה לשער את המצב שבו תהיה המדינה שרויה כעבור חודש.

"חשבנו שזה רחוק, אי שם בסין, וכשאמרו שזה יגיע לכאן, חשבנו שזה יהיה זמני", נזכר מנכ"ל נס ציונה, מאיר טפירו, בראיון לוואלה! ספורט. "לא חשבתי שזה ייראה ככה, שנשב בבית, בסגר, ולא נצא. הדבר הכי גרוע שחשבתי עליו היה משחקים בלי קהל. לא חשבתי שנגיע למצב שיסגרו את הליגה, וכל המדינה תהיה משותקת".

- אתה עוד מאמין שהליגה תחודש העונה?

"הכל שאלה של מתי זה ייגמר. אם נוכל לחזור באמצע מאי, אפשר למשוך את הליגה לתוך יולי ולסיים אותה כמו שצריך, רק כדי להראות שיש פה סוג של שגרה, שאנשים יוכלו ליהנות מספורט. אם זה יגלוש ליוני, אני לא חושב שיהיה טעם. נצטרך להתחיל כבר להכין את העונה הבאה".

מאמן מכבי אשדוד, מאיר טפירו. לירון מולדובן
"עלולים להגיע למצב שבו לא נהיה בליגת העל". מאיר טפירו/לירון מולדובן

בתוך תקופת ההסגר חגג טפירו את יום הולדתו ה-45. "קשה להיות בבית בלי הרבה מעש. אני עושה ריצות והליכות באזור הבית, מנסה להיות עם הילדים כמה שיותר, שלא יהיו רק בטלוויזיה ובפלייסטיישן. אתה רגיל לחגוג את ליל הסדר יחד עם המשפחה המורחבת, ופתאום אתה רק עם המשפחה המצומצמת. יש בזה מן הכיף, אבל הקרובים חסרים. יש צביטה בלב".

- היית חוזר לשחק בלי קהל, אם זו האפשרות היחידה שתהיה?

"היום, אנשים רוצים ספורט ואין מה לראות. גם בשביל הקהל בבית זה דבר חשוב. למרות שאין את האווירה במגרש, אפשר להעביר לצופים את המשחקים".

- מדברים על כך שהקורונה עלולה להיות קטלנית לעתיד הקבוצות. אתם בסכנה?

"הקורונה יכולה לסגור קבוצות. אם ימשיכו לקרות תרחישי קיצון, אין ספק שזה עלול לעשות נזק גדול לקבוצה כמונו. לא יודע אם לסגור את הקבוצה, אבל לגרום לך לא להתחרות כמו שאתה רוצה בליגה הראשונה, או לא להתחרות בכלל בליגה הראשונה, זה בהחלט עלול לקרות".

עוד בוואלה!

תומר חמד: "קיבלתי פניות בנוגע לעונה הבאה. אולי הגיע הזמן שאהיה ראש לשועלים"

לכתבה המלאה
אוהדי עירוני נס ציונה. דני מרון
"למרות שאין את האווירה במגרש, אפשר להעביר לצופים את המשחקים". אוהדי נס ציונה/דני מרון

את העונה שהופסקה מסכמים בנס ציונה ברגשות מעורבים. מצד אחד נבנתה קבוצה חזקה, שהעפילה לחצי גמר גביע המדינה ועברה שלב באירופה, אך נקלעה למשבר בחודשיים האחרונים. "היינו בעלייה בדיוק לפני שסגרו את הליגה. הייתה לנו קבוצה מיוחדת, מאוד כישרונית, עם ישראלים טובים ודומיננטיים, חבר'ה עם ניסיון וחבר'ה צעירים שהיו חלק חשוב מהפאזל, לצד זרים מאוד איכותיים. חשבנו שאם נדע לשמור על הקבוצה כמה שיותר, נוכל להגיע לישורת האחרונה מחוברים, ועוד יכולנו לעשות משהו יפה העונה".

- סבלתם מנפילה בדיוק בשלבי ההכרעה של אירופה והגביע.

"היה לנו חוסר מזל עם פציעות. ליאור קררה נפצע להרבה זמן, ג'ף וויטי הושבת לכמה משחקים, טל דן סחב פציעה במפשעה, דקוואן קוק משך פציעה בגיד אכילס. העומס היה על ארבעה או חמישה שחקנים, והתקשינו לשמור על רגליים וטריות. זה גרם לנו להציג כדורסל פחות טוב ולהפסיד במשחקים רבים".

טפירו יסגור בקיץ שנתיים כמנכ"ל נס ציונה, אחרי שעצר את קריירת האימון שלו בשלב מוקדם. "אני מכיר את המערכת מהשנתיים ששיחקתי בה. זו קבוצה מאוד מיוחדת וכיפית, ואני מקווה שכשייגמר כל הדבר הזה, נוכל להתקדם גם עם בניית האולם הביתי. זו קבוצה שיש לה עוד לאן לגדול. כל העיר פה עם הכדורסל, וכיף להיות במועדון הזה".

- אמרת בעבר שככל הנראה לא תאמן יותר. אתה עדיין דבק בזה?

"אני מאוד אוהב את הכדורסל, ולומד הרבה דברים שלא נחשפתי אליהם בתור מאמן ושחקן. דברים מתפתחים, וזה יכול לפעמים לדגדג לך. יכול להיות מצב שבעוד שנה או שנתיים ארצה לחזור לתפקיד הזה. כרגע אנחנו רק רוצים לגמור את הנושא של הקורונה, ולא מתעסקים בדברים אחרים".

- בעיניך, צריך להתחיל לחשוב כבר על העונה הבאה?

"איך אפשר להרים את הקבוצה לעונה הבאה? אי אפשר להיפגש עם אף אחד. צריך לראות מתי ייגמר ההסגר ותחזור השגרה. כרגע אין על מה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully