וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיות בארה"ב: "עד שיימצא חיסון לקורונה, לא יהיה ספורט עם קהל"

ב"ספורטס אילוסרייטד" הדגימו כיצד גם ההצעות היצירתיות ביותר לא ריאליות: "לא יהיה כאן ספורט בתקופה הקרובה". ההסברים - בפנים

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חזרה להתאמן תחת המגבלות החדשות

ציבור חובבי הספורט סופרים את הימים עד אשר הליגות השונות ישובו אלינו, ומדי יום עולים ברחבי העולם עוד ועוד הצעות כיצד ניתן לקיים את השגרה החדשה. בארצות הברית, למשל, הציעו בשבועיים האחרונים לקיים את שארית עונת ה-NBA בלאס וגאס; ב-MMA תכנן דיינה וייט לערוך קרבות על ספינת פאר; וב-MLB דובר על לקיים את כל המשחקים באצטדיון אחד בלבד, באריזונה.

אולם, לפי "ספורטס אילוסטרייטד", "כשמדברים עם מומחים רפואיים, מבינים שלא יהיה כאן שום ספורט בתקופה הקרובה. וכשזה יקרה, לא נוכל לראות אותו מהאצטדיון".

ההצעות השונות נשמעו טוב, לפחות על הנייר: השחקנים יחיו בבידוד, יעזבו את המלונות הייעודיים רק לאימונים ולאצטדיון, וייבדקו על בסיס קבע. ומה לגבי דבריו של דונלד טראמפ, לפיהם עונת ה-NFL תוכל להתנהל כסדרה ולהיפתח בספטמבר אל מול עשרות אלפי אוהדים? ובכן, "לא יהיו לנו אירועי ספורט עם קהל עד אשר יימצא חיסון", הבהיר זאק ביני, אפידמיולוג אמריקאי. מציאת חיסון והנגשתו לכלל האוכלוסיה, יש לציין, עשויים לקחת בין שנה לשנה וחצי.

עד שרוב הציבור האמריקאי יהיה חסין לקורונה, כך נטען, ב-NFL לא יסתכנו בקיום משחקים עם קהל, מחשש ליצור "פצצה ביולוגית" - כפי שקרה במשחק ליגת האלופות בין אטאלנטה וולנסיה ב-19 פברואר, שככל הנראה תרם להתפשטות מהירה של המחלה באיטליה.

אלא שגם משחקים מול אצטדיונים ריקים נראים רחוקים מאוד כרגע. "הרעיון של ליגות ספורט מחוסנות נשמע טוב מאוד בתיאוריה", אמר ביני. "זה הרבה יותר קשה לעשות בפועל ממה שאנשים חושבים". למשל, כל אדן שעתיד יהיה להיכנס לאצטדיונים המבודדים הללו יזדקק לבידוד בין שבועיים - וזה כולל את השחקנים, המאמנים, אנשי הצוות השונים, אנשי האבטחה והעיתונאים. "אף אחד לא יוכל להיכנס או לצאת", נכתב ב"ספורטס אילוסטרייטד".

היה וכל אלה יימצאו פעמיים שליליים במהלך השבועיים של הבידוד, הם יוכלו להתחיל להתרועע אחד עם השני. אבל "אם אדם אחד יהיה חולה, הוא ידביק את כולם בין רגע", נכתב. "צריך יהיה להמשיך עם הבידוד החברתי. זה כנראה אומר שיצטרכו כדור חדש לכל מהלך, יצטרכו להושיב את השחקנים ביציעים ולא על הספסלים. זה בלי ספק אומר לאסור על כיפים".

אוהד כדורגל אצטדיון ריק קורונה וירוס. GettyImages
אל תבנו על ספורט עם קהל בקרוב/GettyImages

ומה אם שחקן כלשהו ייפצע? "הוא יצטרך לעזוב את המתחם ולהיכנס לבידוד של שבועיים לפני שיוכל לחזור אליו. כמובן שצריך יהיה למצוא מספיק צוותי רפואה כדי לקיים פרויקט שכזה", ובארצות הברית אין הרבה צוותי רפואה פנויים כרגע". אבל זה לא הכל. "אי אפשר יהיה לקחת את הילדים לפארק, אי אפשר יהיה לצאת למכולת, ואם אשתך כורעת ללדת או שאבא שלך מת מסרטן ואתה רוצה להיות בבית החולים, שוב תזדקק לבידוד של 14 יום".

"אפילו אם נוכל להתחיל את זה, כמעט בטוח שלא נוכל לסיים את זה", כתב ב"ספורטס אילוסטרייטד". "הליגות יודעות כמה מופרכים הרעיונות הללו. גם ארגוני השחקנים. הם ממשיכים לחפש רעיונות, אבל האוהדים צריכים להבין כמה לא ריאלי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully