וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: קיצוצי שכר בליגה הסינית, גם ערן זהבי ייפגע

הקבוצות בסין פתחו במגעים לקיצוץ שיתבצע רטרואקטיבית מ-1 במרץ. נאפולי תתרום 32 טון של מזון ל-1,000 משפחות נזקקות. סוכנו של רוגאני: "הוא ייצא מהבידוד בקרוב"

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חזרה להתאמן

כדורגל

* לאחר שיחות ארוכות עם נציגי השחקנים, התאחדות הכדורגל בסין הודיעה כי הקבוצות בשלוש הליגות הבכירות תחלנה במגעים לקיצוץ "הגיוני" בשכר השחקנים, לאור משבר הקורונה. הליגה הסינית היוותה מצנח זהב עבור שחקנים בכירים באירופה שהקפיצו את שכרם בעשרות אחוזים עם המעבר למזרח הרחוק, וכעת הם יהיו הראשונים שיידרשו לקצץ. על פי ההערכות, הקיצוץ יהיה רטרואקטיבית, החל מ-1 במרץ ועד חידוש העונה, שכרגע לא צפויה להתחיל לפני סוף מאי. בין הנפגעים יהיה גם ערן זהבי, ששכרו בגוואנגז'ו R&F עמד על יותר מ-12 מיליון דולר לעונה והוא אחד מהמשתכרים הבכירים בליגה.

* דניאלה רוגאני, חולה הקורונה הראשון בסרייה A, צפוי לצאת מבידוד בקרוב, כך על פי סוכנו. "אחרי חג הפסחא נקבל תשובות, אולי לפחות הוא יוכל לצאת מהחדר בו הוא נמצא", אמר דוידה טורקיה. "הוא התאמן רגיל אחרי המשחק של יובנטוס מול אינטר, ואז ביום שלישי החום שלו עלה והוא נמצא חיובי לנגיף. חוץ מזה, לא היו לו תסמינים נוספים. זה מצער שנדבק, אבל לשמחתנו זיהו את זה מוקדם וההשפעה הייתה מועטה".

* נאפולי הודיעה על יוזמה חדשה הנקראת "מזון צדקה" ובמסגרתה תרמה הקבוצה 32 טון של אוכל למשפחות באזור. הכמות הזו תחולק ל-1,000 חבילות מזון במשקל 32 ק"ג כל אחת, שיועברו בתיווך ארגוני התנדבות וכנסיות. "עשינו מבצע כמעט צבאי כדי להבטיח שנוכל לכסות אזור רחב ככל האפשר ולתמוך במשפחות שהכי צריכות את זה", אמרו במועדון.

* פטריק קוטרונה, חלוצה של פיורנטינה שהחלים ממחלת הקורונה, סיפר על הימים הקשים: "בימים הראשונים התקשיתי לזוז, כל מאמץ קטן היה מסובך עבורי, אבל בשבועיים האחרונים כבר הצלחתי להתאמן בבית. לפני כמה ימים נבדקתי שוב והבדיקות היו שליליות, אז המחלה כבר מאחוריי ואני מרגיש טוב".

* פיירו וולפי, ראש המערך הרפואי של אינטר, חלה גם הוא בקורונה במהלך התקופה האחרונה ואמר: "מצבי טוב יותר, השתחררתי מבית החולים ואני בבית. אני בבידוד ונוקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים לטובת אלה שחיים איתי. אני עדיין לא יכול להגיד שניצחתי את הקורונה. אחרי שבועיים של בידוד, אצטרך לעבור שתי בדיקות נוספות כדי לדעת אם החלמתי. אושפזתי ב-27 במרץ וזו חוויה שלא אאחל לאיש. יש נטייה לזלזל במצב החירום בו אנחנו נמצאים. אנחנו מתמודדים עם מגיפה, הסיכונים אדירים".

* בובי בארנס, נציג ארגון השחקנים באנגליה, טוען ש"מציגים את השחקנים כרשעים" במסגרת קרבות הקיצוץ. כידוע, השחקנים סופגים ביקורת קשה באנגליה על רקע הסירוב שלהם לחתום על הסכם קיצוץ עם הקבוצות. בתקשורת ביקרו את "השחקנים המיליונרים" שלא מוכנים לקצץ בזמן שכל המדינה במשבר, שר הבריאות התערב וקרא גם הוא לשחקנים "לתת את חלקם", אבל כעת במסגרת המשא ומתן השחקנים מבקשים לחשוף את הדוחות של המועדונים ולהבין למה מבקשים מהם לקצץ דווקא 30 אחוז מהשכר.

"הופכים אותם למרושעים", אמר בארנס, "יש ספורטאים שמקבלים הרבה יותר כסף. שימו בפרופורציה את הכדורגלנים, כשמדברים על בייסבול, פוטבול, NBA. זה שלא כל השחקנים קונים רולס רויס מוזהבים כל יום. מציגים אותם כמרושעים כי הם גברים צעירים שמרוויחים הרבה. זה לא הוגן". עוד הוא טוען שיש חוסר אמון בין השחקנים למועדונים, שמסתירים מידע בנוגע להתנהלותם הכספית, וזה הזמן לחשוף אותה.

* סאות'המפטון הודיעה: השחקנים, המאמנים והמנהלים במועדון דוחים את שכרם לשלושה חודשים - כדי שכל עובדי המועדון יוכלו להמשיך לקבל 100 אחוז משכרם.

אנדרו רוברטסון שחקן ליברפול מול ארון וואן ביסאקה שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מרוויחים יותר מדי? שחקני הפרמיירליג/רויטרס

* טוני קרוס מריאל מדריד עורר סערה השבוע כשהתנגד לקיצוץ בשכר השחקנים ואמר ש"קיצוץ בשכר זה כמו לתרום כסף למועדון". היום קרוס ניסה להבהיר את עצמו וכתב: "ייתכן שהדברים שלי לא תורגמו כהלכה או שיש אנשים שלא רוצים להבין. מהרגע הראשון הדעה שלי הייתה כזאת: אם אנחנו יכולים לעזור לעובדי המועדון, זה רק הגיוני שניתן חלק משכרנו - משהו שהומחש היום",. כזכור, אתמול הודיעו שחקני ריאל מדריד על קיצוץ בשכרם.

* פרשני ושדרי הטלוויזיה בשידורי רשת "BT Sport" שוקלים לתבוע את הרשת אחרי שלא קיבלו את שכרם. כידוע, בעקבות משבר הקורונה הליגה האנגלית מושעית, משחקים לא מתקיימים ולא משודרים, והפרשנים - ביניהם רובי סבאג', ריו פרדיננד וג'רמיין ג'נאס - שוקלים להגיש תביעה אחרי שלא הצליחו להגיע להסכם עם מנהלי הרשת על תשלום.

* הוגו גאטי, שוער העבר הארגנטינאי ואחד המבקרים החריפים של ליאו מסי, שוחרר מבית החולים במדריד אחרי כשבועיים בהם היה מאושפז באגף חולי הקורונה ואף היה חשש לחייו, נוכח גילו (75) והעובדה כי לקה גם בדלקת ריאות.

עוד בוואלה!

הערכה: שווי השחקנים בשוק העולמי צנח ב-9.2 מיליארד יורו

לכתבה המלאה
ריו פרדיננד לצד אולה גונאר סולשיאר, מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
תובעים. פרדניננד/GettyImages

כדורסל

* וירטוס בולוניה רוצה לארח את הפיינל אייט של היורוקאפ בספטמבר הקרוב, שיהווה סיום לעונה הנוכחית. על פי הדיווחים באיטליה, המנכ"ל לוקה בראלדי כבר הגיש את ההצעה להנהלת היורוליג.

* פרד קליין, האוהד הכי ותיק של ניו יורק ניקס, שהחזיק במנוי למשחקי הקבוצה מאז 1959, נפטר אתמול בגיל 85, אחרי שנדבק בקורונה בבית האבות שלו. הרבה לפני הופעתו של ספייק לי, קליין (שגר במנהטן כל חייו והיה בעלים של דלי מפורסם) נחשב לאוהד הכי ידוע של הניקס. בשנים האחרונות היה חולה מדי להגיע למשחקים, אבל אשתו סיפרה שהיה צופה בכל משחק.

ענפים נוספים

* ז'אן טוד, נשיא התאחדות המרוצים הבינלאומית, חושש לעתיד הפורמולה 1 אחרי שתשעה מרוצים מעונת 2020 כבר בוטלו או נדחו. "ענף המרוצים, ובעיקר פורמולה 1, יקר מדי", אמר מי שהיה הבוס המיתולוגי של פרארי. "נקטנו צעדים, אבל המגיפה הזו עלולה לגרום להשלכות כבדות. יש סכנה שנאבד קבוצות, יצרנים".

* בארה"ב טוענים: ההתעקשות של דיינה ווייט לקיים את ערב UFC 249, למרות שכל אירועי בעולם בוטלו, הוא גם בגלל חוזה השידורים של הארגון עם רשת ESPN, לפיה ה-UFC מחויבים לספק 42 ערבי לחימה בשנה. וייט הציג היום בגאווה את הפרומו לערב הקרבות (כולל פרגוסון נגד גייג'י) שייערך ב-18 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully