וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מכבי נתניה בראיון: "המפתח להישרדות הוא שמירה על 4,500 מנויים"

6.4.2020 / 14:00

סגירת מתווה הקיצוצים במהירות ("בעלי קבוצות אחרים היו רוצים לפעול כמונו"), החשש מקריסה ("אין דרך לנבא מה יהיה התקציב"), והאפשרות שהעונה תחודש ("המנהלת לא תיתן לקבוצות ליפול"), ניב גולדשטיין על המשבר שעבר, והמשבר שעדיין מחכה

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב מתאמנת בזום

שחקני ליגת העל יקבלו השבוע את משכורות חודש מרץ. יהיו כאלה שיראו בחשבונות הבנק שלהם דמי אבטלה בגין חל"ת קורונה. יהיו אחרים שיקבלו משכורות ישירות מהמועדונים שלהם בקיצוץ עליו הסכימו הצדדים. עבור חלק מהקבוצות זה היה מאבק לא קל. חלקן, כמו הפועל באר שבע והפועל חיפה, נמצאות עדיין בתוכו ואפילו שכרו נאמן כדי שיעשה את העבודה. אבל היו מועדונים בהם הקיצוץ הכואב היה ממש חלק. איזי שרצקי חתך רק 23 אחוז והשחקנים שלו כבר קיבלו את המשכורות באחד בחודש. גם במכבי נתניה מתווה הקיצוץ נסגר מהר מאוד. בלי התכתשות תקשורת. בלי לכלוכים ונידויים ראו מקרה רן קדוש.

"זה שסגרנו את המתווה כל כך מהר בצורה מכובדת נותן לי את הכוח והמוטיבציה לרוץ עכשיו כל יום כדי לדאוג שהשחקנים והמאמנים יקבלו את החוזים המקוצצים שלהם עד סוף העונה", מספר מנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין בראיון לוואלה! ספורט. עוד לפני מגיפת הקורונה האכזרית הוטלה על גולדשטיין המשימה להעביר לקראת העונה הבאה את מכבי נתניה מידי הבעלים אייל סגל לידיים אחרות או להשאיר אותה בידיו ולחיות ממה שיש. במה שנראה היום כזיכרון כל כך רחוק, הודיע סגל כי הוא רוצה לעזוב ועד שמישהו אחר ייקח את המועדון, גולדשטיין יטפל בכל.

ניב גולדשטיין מנכ"ל מכבי נתניה. ברני ארדוב
"אני לא יודע להגיד אם יהיו למכבי נתניה 10 מיליון שקל הכנסות, 15 מיליון שקל או אולי אפילו 7 מיליון שקל". ניב גולדשטיין/ברני ארדוב

"בחישובים האופטימיים לעונה הבאה, כשאייל איננו, טור ההכנסות עמד על 20 מיליון שקל. זה היה בתסריט האופטימי וזה היה לפני שלושה חודשים", מספר גולדשטיין. "עכשיו אנחנו לא יודעים כלום. ממש כלום. אם בניתי על תקציב של 20 מיליון שקל בעונה הבאה בלי עזרה מאייל, עכשיו אני לא יודע להגיד אם יהיו למכבי נתניה 10 מיליון שקל הכנסות, 15 מיליון שקל או אולי אפילו 7 מיליון שקל. אין איש שיכול עכשיו לנבא מה יהיה בטור ההכנסות של מועדון כמו מכבי נתניה. בגלל זה לדבר עכשיו על קיצוץ בעונה הבאה ולסגור משהו זה לא אחראי. אני לא יכול היום להציע מה שאלונה ברקת עשתה בבאר שבע כשאמרה שהיא מציעה קיצוץ של 30 אחוז. איך אפשר לנבא בכלל מה יהיה בעונה הבאה?".

תהיו חייבים להיות יצירתיים, כדרככם, ולדאוג לשמר את קהל המנויים שלכם.

"נגעת בנקודה הכי משמעותית. אם יש משהו שיכול לתת לנו אופק ותקווה זה קהל האוהדים שלנו. אני לא יכול לדעת מה יהיה עם הספונסרים, זכויות השידור, העירייה, אבל אם נצליח עדיין לשמר את הקהל שלנו שהוא המשפחה שלנו, אז נוכל לצלוח את המשבר הזה. העונה יש לנו 4,500 מנויים ובכל דרך נצטרך לשמור עליהם. אם מכבי נתניה תרד ל-2,000 מנויים בעונה הבאה, זו תהיה מכה אנושה למועדון לא לעונה הבאה, אלא גם לעונת 2021/22. אני מקווה שאחרי שנגמור את המשבר הזה ואנשים יחזרו לעבודות שלהם ולחיים הרגילים שלהם ויעשו בקרת נזקים למה שהם עברו מבחינה כלכלית, עדיין נוכל לשמור על המשפחה הגדולה שלנו של 4,500 מנויים. זה המפתח לשרוד את המשבר הכלכלי העצום הזה. אני יודע שאנשים נפגעו מאוד כלכלית ושיהיה יותר קשה למשפחה להוציא כסף על תרבות הפנאי ופה גם אנחנו חייבים להיות יצירתיים ולראות איך אנחנו עוזרים ומוצאים פתרונות. הקהל שלנו זו המשפחה שלנו ואנחנו חייבים שהמשפחה תהיה חלק מהמועדון אחרי שהמשבר יסתיים".

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
כמה מהם יחזרו לקנות מנוי? אוהדי מכבי נתניה/ברני ארדוב

תצליחו לגמור את העונה הזו במתווה הקיצוצים שסגרתם?

"אם סיכמנו על 50 אחוז קיצוץ מהנטו של השחקנים והמאמנים, אז נעמוד בכך ואלו יהיו המשכורות של מרץ, אפריל ומאי".

מי שהיה אמור לקבל 20 אלף שקל נטו בחודש, יקבל פשוט 10?

"בדיוק. 50 אחוז מהנטו וזה כולל את המאמנים. סלובו ושי קיצצו בדיוק כמו השחקנים. אני יודע שבמועדונים אחרים עשו דברים אחרים, אבל לשמחתי שמעתי בימים האחרונים כמה בעלי קבוצות שאומרים שהיו רוצים לסגור את המתווה שאנחנו סגרנו ממש בימים הראשונים".

יהיו החרגות או שכולם 50 אחוז קיצוץ מהנטו?

"ברור שלא ניגע בחיילים ונדאג שלא יהיה שחקן שיקבל פחות מהסכום המקסימלי שמקבלים בחל"ת שהוא 10,500 שקל ברוטו. אני לא רציתי להוציא את השחקנים לחל"ת ובטח לא לעשות מה שעושים במקומות אחרים שמשלימים להם את ההפרש. הרוח של אייל סגל מאז ומתמיד היתה לעשות את הדברים בצורה מאוד ברורה ושקופה ובעיקר משפחתית. לא רצינו לשלוח את השחקנים והמאמנים לביטוח לאומי. זה אקט שלא היה לנו נוח איתו לכן קראתי לאלמוג כהן הקפטן שלנו ואמרתי לו שזה מה שאנחנו יכולים לשלם ושזה לא פתוח למשא ומתן כי אנחנו לא יכולים לעמוד ביותר. לשמחתי הוא הבין מהר מאוד וכך הבינו השחקנים הזרים וכמובן המאמנים שלנו".

שי ברדה, סלובודן דראפיץ' מאמני מכבי נתניה. ברני ארדוב
"קיצצו בדיוק כמו השחקנים". דראפיץ' וברדה/ברני ארדוב

מה יהיה אם תחזרו לשחק ביוני וביולי? השחקנים ישחקו בהתנדבות?

"עוד לא חשבתי על זה, אבל אני משוכנע שיהיה בסדר. כאשר נחזור להתאמן, אתחיל לחשוב על היום שבו נחזור לשחק. בינתיים מה שסגרנו הוא חודשים מרץ, אפריל ומאי עם הקיצוץ בגובה של 50 אחוז".

היית מהראשונים שגרסו עוד לפני חודש שאין בכלל מקום לקיים ליגה תחרותית בלי קהל ושבמצב העניינים הזה צריך להפסיק את הליגה עד שהקורונה תחלוף.

"שמע, באופן אישי יש לי בעיה עם כדורגל בזמן שאתה מקבל כל שעה התראה על עוד חולה שנפטר. קשה לי עם זה מאוד. אבל יש היום בראש המנהלת אדם כמו ארז כלפון שאני מאוד סומך עליו. איש שאני מאוד מאמין בו ומילה שלו שווה המון בעיניי. אם ארז אומר שבאחד במאי נשוב להתאמן ושבהמשך גם נוכל להחזיר את הליגה, אני הולך איתו ומאמין בו. אני גם יודע שהמנהלת לא תיתן לקבוצות ליפול מבחינה כלכלית ותסייע לעבור את חודשים יוני ויולי אם אכן נשחק שם כדורגל. לנו במכבי נתניה אין בחוזים לשלם את משכורות יוני ויולי כי אנחנו עובדים עם חוזים של 10 חודשי משכורת, כך שנצטרך לראות שוב מה אנחנו עושים בחודשים האלה אבל תן לי קודם להגיע לשם ולראות שאנחנו באמת חוזרים לשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully