וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "יש יותר מדי דמגוגיה במשבר, ולא מספיק פתרונות הגיוניים"

שחקן העבר התייחס להתנהלות הפיננסית של עולם הכדורגל, ביקר את ליברפול, ואמר: "לא להיגרר לנבואות אפוקליפטיות. אי אפשר להניח שהכדורגל כבר לא יהיה אותו דבר"

טריקים של ספורטאים בבידוד

ג'ורדי קרויף התייחס למשבר הקורונה שמשפיע קשות על עולם הכדורגל, וטען ש"יש יותר מדי פופוליזם, ולא מספיק היגיון". שחקן העבר, מי שהיה מנג'ר מכבי תל אביב, התייחס בטור פרשנות שלו ב"ספורט" הקטלאני להתנהלות העולמית, ובין השאר ביקר את ליברפול.

"אני רואה יותר מדי דמגוגיה ופחות מדי גישה רצינית בכל הנוגע לטיפול במשכורות הכדורגלנים. זה הגיוני שכולם מצפים למחווה מצד הכדורגלנים, שיתרמו את חלקם ויעשו המצופה מהם כגיבורי ספורט. אבל במקום להיגרר להכללות, צריך לעשות את ההבחנה. לא לכולם יש חוזה של כוכבים. כך שהורדה של 30 אחוז עלולה להיות דרמטית עבור שחקן בן 34 מליגת המשנה, שנותרו לו עוד שלושה חודשים לחוזה שלו.

"אסור לבחון את כל המועדונים באותן מידות. לכולם יש הכנסות מכרטיסים ומשידורי הטלויזיה, אבל למועדונים הגדולים כמו ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד יש גם תלות כלכלית בדברים כמו מכירות מרצ'נדייז, מוזיאון וחנויות הקבוצה, שכמובן סגורים בעקבות המשבר.

"צריך לעשות את החישוב שיכניס את ההפסדים לפרופורציות הנכונות, ולהשוות את זה לקבוצות הקטנות, שאצלן החישוב הוא יותר פשוט, כי הן מתבססות על הכנסות מטלוויזיה, שיחזרו ברגע שהכדורגל יחזור.

ג'ורדי קרויף מוצג כמאמן אקוודור. רויטרס
"אין ספק שכל עולם הכדורגל משלים עם ההפסדים, אבל עדיין נדרשת שקיפות - גם מהשחקנים וגם מהמועדונים". רויף/רויטרס

"עכשיו זה הזמן לחישובים הגיוניים ולא להיגרר לנבואות אפוקליפטיות, כי אף אחד לא יודע מה יהיה. ומה שצריך עכשיו זה פתרונות לטווח הקצר יותר, עד שנראה את הסוף של המגיפה. אי אפשר להניח שהכדורגל כבר לא יהיה אותו דבר.

"מה שלא הגיוני זה שמועדונים ינצלו את חוסר הוודאות, במטרה לשמור על הרווחים שלהם. הצמיחה הגדולה של הפרמיירליג הייתה בעיקר בזכות החלוקה השוויונית של הכסף מזכויות הטלוויזיה, כך שאפשר להטיל ספק בקיצוצים שחלק מהקבוצות נוקטות. זה המקרה של ליברפול, ששלחה לרחוב את חלק מעובדיה, כמה שבועות אחרי שהודיעה על רווח שנתי של 47 מיליון יורו.

"אני מבין שהשחקנים באנגליה לא חושבים שהדרישה מהם לקצץ 30 אחוז מהשכר היא הגיונית כי זה אומר מבחינתם שהם מקריבים מכיסם 230 מיליון יורו שיילכו לקופת המדינה. אם הייתה ניתנת להם הבחירה, הם היו מעדיפים להביע סולידריות ישירה עם אנשי שירותי הרפואה במקום להכניס כסף למעסיקים שלהם. יש קבוצות שמשתמשות בכספי המסים כדי לחסוך, ומשחררות עובדים לחל"ת שעכשיו הממשלה תצטרך לשלם 80 אחוז מהמשכורת שלהם. במצב הנוכחי אין ספק שכל עולם הכדורגל משלים עם ההפסדים, אבל עדיין נדרשת שקיפות - גם מהשחקנים וגם מהמועדונים. העניין הוא לא לייצר רווחים בכל מחיר".

עוד ציין קרויף ש"מה שלא הולם זה שר הבריאות הבריטי, שניסה ללמד את שחקני הכדורגל איך להתנהג וביקש מהם להקריב את המשכורות שלהם, כאילו יש לו זמן פנוי להתעסק בעניינים אחרים שלא קשורים למשבר הבריאותי במדינה שלו. בימים אלה יש יותר מדי מסרים פופוליסטיים, וחסרים פתרונות הגיוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully