וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אוחיון: "מפעלים חיוניים עדיין עובדים, ורואים שאנשים צמאים לראות ספורט"

2.4.2020 / 13:00

הבעלים של גלבוע\גליל ממשיך להתנגד לביטול עונת הכדורסל: "לקיים טורניר לקביעת האלופה זה יותר ריאלי מהאירוח של באסקוניה בארץ או מהטיסה של ירושלים ליוון", ובטוח שהליגה תצטרך להשתנות: "נצטרך להמציא אותה מחדש"

צילום: ברני ארדוב. עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

ליגת העל בכדורסל נמצאת כבר שבועיים בתוך הקפאת הפעילות שלה, ובימים האחרונים גם מנהלת הליגה נכנסה לקיפאון עם הוצאת רוב העובדים לחופשה ללא תשלום ואף עצירה זמנית של פעילות המשרדים. התחושה הכללית היא כי הודעה על סיום העונה, דבר שכמעט וקרה לפני שבועיים, היא עניין של זמן, ואחרי חג הפסח צפוי הדירקטוריון להתכנס בנושא זה.

אלא שלא כולם שותפים לאותה התחושה. אחד מהם הוא חיים אוחיון, בעלי הפועל גלבוע/גליל, שלפני מספר שבועות העלה הצעה לקיים טורניר שיקבע את סיום העונה באילת, ולהטיס לשם את כל הקבוצות. העניין נדחה, אך לאור העובדה שבימים האחרונים ב-NBA שוקלים לבצע טורניר דומה בלאס וגאס, וגם בליגת האלופות של פיב"א יקיימו טורניר כזה בספטמבר, אוחיון בטוח שהרעיון שלו צריך להישקל בחיוב.

"העליתי את ההצעה עוד לפני שהייתה בדיון המנהלת", סיפר היום אוחיון לוואלה! ספורט אוחיון. "זה בא מתוך מחשבה שכמו שסוגרים אזורים נגועים, אפשר לסגור אזורים נקיים. בנקודת הזמן ההיא הנגב, הערבה והגליל המזרחי כולל רמת הגולן היו נקיים מקורונה לחלוטין. כל אזור כזה הוא מיליון וחצי דונם ומעלה, אזורים שדלילים באוכלוסייה, היו יכולים לשים את כל הקבוצות במלון אחד ואולם אחד, לא הייתה שום בעיה. אם היה רצון כזה, זה היה הרבה יותר ריאלי מלארח את באסקוניה בארץ או שירושלים תמריא ליוון. לצערי, אנשים משכו פה לביטול הליגה, והפשרה הייתה להפסקת הליגה".

חיים אוחיון, הבעלים של הפועל גלבוע/גליל עליון. קובי אליהו
"אנשים פה משכו לביטול הליגה". חיים אוחיון/קובי אליהו

הקבוצות האחרות לא רצו לבדוק את זה לעומק?

"היחידים שרצו לבדוק את זה היו ירושלים, ראשון לציון ונס ציונה. עמדו מצד שני כוחות מנוגדים. השאלה מאיפה אתה בא, בשנים האחרונות האצבע קלה על ההדק בסגירת הליגה. לפני כמה שנים רצו לסגור את הליגה, לפני שנתיים שביתת שחקנים מיהרו לסגור את הליגה, ועכשיו שוב. בכל אחד מהפעמים עמדתי מנגד ולא הייתי מוכן לסגור את הליגה".

רוב האמריקאים כבר לא כאן, זה לא יהפוך את זה לבלתי אפשרי?

"האמריקאים שלנו יודעים שברגע שקוראים להם הם מגיעים, אבל עכשיו נכנס הנושא של התעופה הבינלאומית. אין לנו בכלל מנדט לסגור את הליגה, יש לנו רק תפקיד אחד, לקיים את הליגה, אם זה אומר לקיים את זה עם מי שנמצא כאן, זה מה שנעשה. לא צריך להיבהל מזה. אם בעוד שבועיים או חודש אפשר יהיה לעשות את זה, אז קדימה. גם ברגע הזה מאות מפעלים חיוניים עובדים, ואם קובעים שיש לזה ערך, ואנחנו רואים שאנשים צמאים לראות ספורט בכלל, אז מבינים כמה זה חשוב".

עוד בוואלה!

ערים סביב לה: המילכוד שמאחורי אירוח הפיינל 8 של ליגת האלופות

לכתבה המלאה
ג'סטין טילמן שחקן גלבוע/גליל. לילך וייס רוזנברג
"האמריקאים שלנו יודעים שברגע שקוראים להם הם מגיעים"/לילך וייס רוזנברג

"יש המון סיבות לקיים את הליגה", טוען אוחיון, "אפשר להקדים את העונה הבאה, לקיים בחודשיים הראשונים את הליגה הנוכחית, אולי לעשות טורניר גדול במקום אחד, לעשות הפנינג אחד שלם כמו בלאס וגאס. להפוך את זה למשהו חכם שיזניק את הליגה, כי נצטרך להמציא את הליגה מחדש. הרבה דברים ישתנו".

רק בקיץ האחרון כמעט וסיימת את דרכך במועדון. עליכם אין עננה לגבי המשך פעילות בעונה הבאה?

"אף פעם לא בטוח אם אני ממשיך, ואני הבעלים כבר 18 שנה - הכי וותיק בליגה אחרי הבעלים של מכבי תל אביב. אמשיך כל עוד המועצה תרצה להמשיך, זו לא בעלות רגילה. כל המטרה שלי היא לקיים את פעילות הכדורסל ,אבל צריך שניים לטנגו, אם היא תעשה את זה גם עכשיו אז הכל בסדר, אם לא אז שלום. לבד אני לא אקיים את הקבוצה, אני עושה את זה מתוך סינרגטיות לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully