וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר "שבור" מביטול ווימבלדון: האם עונת הטניס 2020 תוכל לחזור?

ההודעה על ביטול הטורניר ממשיכה את הבלבול בענף: אחרי הניסיון הנואש להעביר את אליפות ארה"ב לדצמבר בקליפורניה, אין פלא שנבואת הזעם של מורסמו נראית ריאלית: "אין חיסון = אין טניס"

באדיבות אלהקום יח"צ יורוספורט

זה היה ברור, אבל הערב (רביעי) זה הפך לרשמי. טורניר ווימבלדון, שאמור היה להתקיים בין 29 ביוני ל-12 ביולי, בוטל היום בגלל מגיפת הקורונה העולמית. על פי ההצהרה של ראשי הטניס באיגודי הגברים והנשים - ה-ATP וה-WTA - עונת הדשא בוטלה לחלוטין, ולא יהיה טניס עד ה-13 ביולי. זו הפעם הראשונה שטורניר ווימבלדון מבוטל מאז שנת 1945, מלחמת העולם השנייה.

רוג'ר פדרר אחרי ההפסד גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
יחזור ללונדון? פדרר אחרי הגמר הקודם/רויטרס

ונדמה שלא הייתה להם ברירה. אומנם הטורניר אמור להתקיים עוד כשלושה חודשים, אבל כבר עתה ברור שספק גדול אם הרשויות בבריטניה ומשרד הבריאות יאפשרו קיום של טורניר גדול שכזה, שכולל ישיבה צפופה באצטדיונים וכניסה של עשרות אלפי צופים מדי יום בתורים ארוכים וצפופים. למארגנים הייתה אפשרות לחכות עם ההודעה על הדחייה, אבל לא רצו ליצור מתח או ספקות, או תחושה שאצלם הכל מתנהל כרגיל בזמן שהמדינה במשבר.

כמו כן, דחייה מוקדמת אולי תקטין במעט את הנזק הכלכלי, שעדיין יהיה עצום ויעמוד על כ-160 מיליון ליש"ט, אבל לפחות יאפשר התארגנות פחות לחוצה בכל הנוגע להסדר עם הספונסרים והחזרת הכסף לרוכשי הכרטיסים. על פי ההודעות המתואמות של כל הגופים, בווימבלדון מצליחים לפחות לשמור על תחושה של סדר, ארגון וכבוד - בניגוד להתנהלות של מארגני רולאן גארוס, שספגו ביקורת על הדרך שבה קיבלו את ההחטות והודיעו עליהן.

עוד בוואלה!

"החלטה אנוכית, חסרת אחריות ומתנשאת": הטניסאים זועמים על הזזת רולאן גארוס

לכתבה המלאה

כעת השאלה היא מה יהיה על המשך עונת הטניס. הטורנירים הבאים שאמורים להתקיים הם ב-13 ביולי, כאמור, בהמבורג, בשטאד, בוקרשט ולוזאן - אבל אף אחד בעולם הטניס לא חושב כרגע על האפשרות שהם אכן יתקיימו. בנוסף, הטורניר האולימפי כבר בוטל, הרולאן גארוס שאמור היה להיפתח ב-24 במאי נדחה ל-20 בספטמבר (כך שפתיחתו תהיה כשבוע בלבד אחרי סיום אליפות ארה"ב, לכאורה), ואף אחד לא יודע מה יהיה עם היו-אס אופן.

מאחורי הקלעים יש שיחות להעביר את אליפות ארה"ב מאוגוסט לדצמבר, ולכן לקיים את הטורניר בקליפורניה באינדיאן וולס, שם מזג האוויר יאפשר את זה - אבל האמריקאים יודעים שזו אופציה לא אטרקטיבית, שתיטול מהטורניר את כל קסמו וזהותו.

ובכלל, קיומו של הטניס העולמי דורש דברים שכרגע נראים דמיוניים: לא רק אולמות מלאים בקהל - אלא גם שמיים פתוחים, וספורטאים שטסים בכל רחבי העולם בסבבים בינלאומיים. או כמו שצייצה השבוע טניסאית העבר אמילי מורסמו: "אני חושבת שצריך להבהיר משהו בנוגע לעונת הטניס 2020. סבב בינלאומי = שחקנים מכל המדינות בעולם, יחד עם מאמנים וצופים, שבאים מכל קצוות תבל כדי להעניק חיים לאירועים האלה. אין חיסון = אין טניס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully