וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בהפועל באר שבע: השחקנים עלולים לאבד את החוזים שלהם

29.3.2020 / 22:00

הנאמן יצחק יונגר טרם החליט על דרכי הפעולה שלו, אך התסריט המסוכן מבחינת השחקנים הוא האפשרות לבטל את החוזים שלהם על פי דוקטרינת הסיכול, שמאפשרת למעסיק להשתחרר מחוזה בעקבות אירוע חריג או כוח עליון, בלי צורך לשלם פיצויים

באדיבות הפועל באר שבע

שעות ספורות לאחר ההודעה הדרמטית של אלונה ברקת על החלטתה לעזוב את הפועל באר שבע ולמסור את זכויות הניהול לנאמן עו"ד יצחק יונגר, שחקני הפועל באר שבע במתח גדול, כמו גם אוהדי הקבוצה באשר לעתידה.

עו"ד יונגר ייפגש מחר עם המנכ"ל אסי רחמים לפגישת עבודה ראשונה, במהלכה צפויים גם לעלות האפשרויות העומדות לזכות הנאמן בכל הקשור להתנהלות מול השחקנים מעכשיו.

אופציה אחת שמרבים לדבר עליה היא שליחתם לחל"ת. אבל גם פעולה זו חייבת להיות בהסכמה של השחקנים. אופציה נוספת היא קיצוץ רק לעונה הזאת בלבד - צעד שככל הנראה לא ינקוט הנאמן, מאחר שהבעלים אלונה ברקת לא רצתה בכך.

אפשרות נוספת שעלולה להיות ריאלית, והיא בבחינת הרע ביותר מבחינת השחקנים, היא ביטול החוזים על פי דוקטרינת הסיכול. סעיף 18 א' לחוק החוזים מדבר על כך שאם נאלץ מעביד נאלץ לבטל התקשרות עם העובד בגלל תנאים אותם לא יכול היה לצפות בעת חתימת החוזה ביניהם - הוא יכול לסכל את החוזה ולא יהיה מחויב בדין. הדבר משול לביטול חוזה בשל כוח עליון.

שחקני הפועל באר שבע. סוכנות ג'יני
לחץ גדול. שחקני באר שבע/סוכנות ג'יני

לא מעט גורמים במשק הישראלי כבר בוחנים את האופציה הזאת בגזרות שונות - אך הדבר עדיין לא הגיע לעולם הכדורגל. במצב כזה, ואם הנאמן אכן יחליט לפנות לאופציה הזאת, ייתכן מאוד שהשחקנים יישארו ללא הסכם מול הפועל באר שבע.

אגב, יש לציין כי בשנת 1973 לא הצליחו חברות לשכנע את בתי המשפט כי מלחמת יום הכיפורים היא בבחינת עילה לשימוש בדוקטרינת הסיכול, בטענה שבמדינת ישראל אי אפשר שלא לצפות אופציה של מלחמה. יד עם זה, מקרה כמו מגפת הקורונה עשוי להיות עילה מספיקה לביטול הסכמים במשק ולהכרה בכך על ידי בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully