וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מגיבים בתקשורת הספורט העולמית למשבר הקורונה?

השפעותיו של המשבר אינן ניכרות רק בקבוצות, אלא גם בגופים המשדרים. הסטארט-אפ הישראלי WSC Sports מספק פלטפורמה ליצירה אוטומטית של תקצירים, ובתקופה הזאת הוא נוסק: "תקופה שמצריכה חשיבה יצירתית ותכנים מותאמים"

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם באופן מהיר, וההשפעות של המשבר שבא בעקבותיו ממשיכות לתת או אותותיהן גם בעולם הספורט. בחודש האחרון הושעו כלל הליגות באירופה (פרט לזו בבלארוס), בכל הענפים, כמו גם עשרות טורנירי טניס, הקפאת הפעילות בליגת ה-NBA, דחיית טורניר יורו 2020 לשנה הבאה, וכמובן גולת הכותרת שהגיעה היום (שלישי) עם ההודעה הרשמית על דחייתה של אולימפיאדת טוקיו לקיץ 2021.

מלבד ההפסדים הרבים של הקבוצות והשחקנים, תעשייה שלמה מצאה את עצמה חסרת אונים, וביניהן הליגות עצמן וערוצי הטלוויזיה. הסכמי זכויות שידור וספונסרשיפ שנחתמו לעונה שלמה, כמו גם רשתות ספורט בעולם שעשרות אלפי שעות שידור נמחקו להן מהליינאפ לחודשים הקרובים, בלי שום היערכות מוקדמת.

שחקני באיירן מינכן. רויטרס
מתגעגעים? לפחות בבונדסליגה מצאו פיתרון ביניים/רויטרס

על רקע זה, בחודש האחרון ניתן לזהות שינוי משמעותי בתכנים בערוצי הספורט השונים בעולם, מהאפיקים בטלוויזיה, דרך האתרים והאפליקציות ועד לרשתות החברתיות. במקום סיקור אירועי ספורט אקטואליים, תקצירי משחקים ואירועים עדכניים ותכניות אולפן, הערוצים משדרים במקום אלפי שעות שידור של משחקי עבר שנשלפו מהארכיון, תקצירי ביצועים של שחקנים וקבוצות בעונות מפעם, תכניות דוקו ישנות ועוד. פיניקס סאנס, למשל, הודיעה כי היא מתכננת לדמות את המשך העונה שלה לפי לו"ז המשחקים שנקבע, דרך פלטפורמת ה-NBA 2K וכך גם מירוץ המכוניות נאסקר שהשיק מירוץ וירטואלי.

גלית שירי, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי בסטארטפ הישראלי WSC Sports, שמספק פלטפורמה מבוססת ענן ליצירת תקצירי ספורט באופן אוטומטי לליגות וגופי השידור הגדולים בעולם, מספרת על עלייה גדולה בביקוש למוצרים השונים של החברה: "באופן מאוד מהיר, עשרות גופי תקשורת מעולם הספורט איבדו את מרכיב התוכן המרכזי שלהן - המשחקים עצמם - וזה מצריך מהם חשיבה יצירתית על איך להתגבר על המכשול הזה ועדיין לספק תוכן בעל ערך לצופים". בשבועיים האחרונים התאימה החברה את המוצרים שלה, במספר פרוייקטים מהירים, לטובת האתגר, כשהם מאפשרים ללקוחותיהם כמו ה-NBA, הבונדסליגה, וורנר מדיה ו-Bleacher Report, יצירת תוכן מותאם לתקופה במהירות ובנוחות.

"מדובר בתקופה סופר מאתגרת לכל התעשיות, ומשבר הקורונה לא מבדיל ביניהן, כך שהוא לא פסח גם על ענף הספורט", אומרת שירי. "הגעגוע של הצופים למשחקים מורגש בעלייה בצריכת תוכן מהעבר וצפייה בתקצירי ביצועים ורגעים גדולים ממשחקי עבר (Highlights). הרשתות ערות לכך ומתאימות את עצמן - הן בערוצי הטלוויזיה והן ביעדים הדיגיטליים שלהן. אנחנו מחזיקים אצבעות שעולם הספורט, כמו שאר העולם, יחזרו לתפקוד מלא כמה שיותר מהר, אבל עד אז נמשיך לספק לגופי הספורט הגדולים בעולם את כל הכלים כדי לאפשר לצופים ליהנות מתוכן, גם בימים קשים אלה".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully