וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נמני: "אני עושה קניות ושם ליד הדלת של ההורים. לא נכנס להגיד אפילו שלום"

25.3.2020 / 13:00

ההקפדה על ההנחיות המחמירות ("מי חשב שנגיע ליום הזה?"), המצב ההזוי בשוק השחקנים ("הבעלים רוצים לקבל החלטות לגבי העתיד"), והשפעת המשבר באיטליה על השיקום של חביב אוחיון ("בינתיים הוא יעבוד כאן"). אבי נמני בראיון על החיים החדשים תחת איום הקורונה

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים איך שומרים על כושר בבידוד

על אבי נמני אמרו פעם שיש לו בלוח הזמנים 25 שעות ביממה. גם כשהיה כדורגלן וגם כשהפך לאיש עסקים, פרשן וסוכן שחקנים, תמיד ידע נמני לנווט בין שלל עיסוקיו, לנהל משפחה אבל גם להגיע לכל אירוע אליו הוזמן ולהחזיר טלפון לכל אוהד שרצה לדבר איתו. השבועיים האחרונים, בהם כמעט כל בן אדם כאן בארץ, נכנס לסוג של הדממה ונחיתה אל הלא נודע, עצרו גם אצל נמני את שגרת החיים העמוסה ובכל זאת הוא מצא תוכן חדש לחיים. אתמול כשדיברנו הוא היה בדרך להוריו בחולון עם קניות שעשה להם. משם המשיך להורי רעייתו מיה שמתגוררים ברמלה ואחרי זה חבר לעוד חבר טוב ונסע איתו לחלק מזון לאנשים מבוגרים שלא יכולים לצאת מהבית. "יש לנו היום מחוייבות גדולה יותר להורים שלנו בגלל הקורונה", אמר. "זה ההורים שלי, ההורים של אשתי. עוד אנשים מבוגרים שאני מכיר וצריכים עזרה. צריכים לעזור להם ולתת להם אספקה כל הזמן".

ועל עצמך אתה שומר?

"כן, לוקח את זה מאוד ברצינות. מסתובב עם מסיכה, כפפות. מחפש את הסופרים היותר ריקים כדי לא להיות עם הרבה אנשים במקום אחד. עושה את הקניות ונוסע להביא. אני שם את הדברים ליד הדלת של ההורים ועוזב את המקום. לא נכנס להגיד שלום. מעדיף לא להיכנס כדי לא לסכן אותם. מי חשב שנגיע ליום הזה?".

מי שמכיר אותך יודע שאתה גם מאוד אוהב את הפאסט פוד ביום יום. הכל סגור עכשיו וזה בטח חסר לך.

"האמת שאתה צודק. אני חסיד של אוכל פשוט. פלאפל, שווארמה. לצערי היום הכל סגור, אז אוכלים בבית ונהנים ממה שיש. אם אפשר היה לא לאכול כלום היה יותר טוב".

באחרונה ראו אותך מתחיל לחזור לכושר ורץ בחוץ.

"אני כן יוצא לרוץ תחת המגבלות שיש. אני מנסה קצת לשמור על כושר. אני מקווה שמזג האוויר יתחיל לאפשר לעשות קצת כושר בחוץ".

סוכן השחקנים אבי נמני. יוסי ציפקיס
"מצאנו את עצמנו לא הכי מוכנים". אבי נמני/יוסי ציפקיס

אני זוכר ששמעתי אותך ברדיו לפני שלושה שבועות מדבר מאוד ברצינות על מה שעומד להתרחש בזמן שאחרים זילזלו.

"כבר לפני חודש הערכתי שאנחנו לפני בלגאן כזה. יש לי חברים באיטליה ויש לי אנשים שאני מכיר באסיה והם סיפרו לי מה קורה. אצלנו עוד נימנמו ואנחנו מצאנו את עצמנו לא הכי מוכנים. אני מקווה שכולם יתעשתו ונצא מהמצב הזה".

מה גורם לך להיות אופטימי שלא נגיע למימדים של איטליה?

"לא נגיע למה שקרה באיטליה כי המדינה שלנו יותר קטנה ויש כאן עזרים טכנולוגיים. אני גם מרגיש בימים האחרונים שעם ישראל הבין בדיוק עם מה אנחנו מתמודדים. התקשורת עוסקת באלה שמסתובבים בחוץ, אבל אני נוסע בדרכים לעזור ולסייע ולא רואה מכוניות וכשאני יוצא לרוץ, אני לא רואה אנשים יותר מדי. אני מרגיש שאנשים לקחו את זה ברצינות בשבוע האחרון".

מה יהיה בהיבט הכלכלי?

"זה מאוד מטריד אותי, כי אני רואה את הקטסטרופה שכבר נפלה על אנשים. אני עוד לא רואה פתרון של המדינה לבעיה. המדינה רוצה לעזור אבל זה צריך להיות באופן הרבה יותר אינטנסיבי. האנשים חייבים להיות רגועים יותר. אני מדבר עם אנשים שעברו הרבה בחיים ואני מרגיש שהם יותר קרובים להתקף לב מאשר לקורונה והמדינה חייבת לעזור ולתת שקט נפשי".

שני שחקנים שלך דור פרץ ומתן חוזז היו מהראשונים בספורט שנכנסנו לבידוד. מה הם סיפרו לך?

"ראשית, הם כבר יצאו מהבידוד. הם היו בבידוד סך הכל חמישה ימים כי הם ידעו על החולה ששהו לידו בחדר הכושר רק תשעה ימים אחרי שהם היו לידו. הם נבדקו והם היו בסדר".

אתה שומר על קשר עם השחקנים שאתה מייצג?

"אני משתדל לדבר עם כולם ולרומם את רוחם. צריך לראות איך עוברים את המשבר הזה".

עוד בוואלה!

דור פרץ ומתן חוזז נכנסו לבידוד של שישה ימים

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב, מתן חוזז, דור פרץ, מאור קנדיל. קובי אליהו
"הם נבדקו והם היו בסדר". דור פרץ ומתן חוזז/קובי אליהו

ב-20 השנים האחרונות חווה נמני מקרוב לפחות שני מקרים של כדורגלנים שהקריירה שלהם נקטעה. הוא היה קפטן מכבי תל אביב כשליבו של מני לוי הפסיק לפעום באיצטדיון טדי ומאז הוא לא התאושש והוא הסוכן של השוער חביב אוחיון שלפני כמעט חצי שנה נפצע בצורה כמעט אנושה, אבל הצליח להרים את עצמו ואפילו להפתיע את נמני. "אני אופטימי לגבי חביב", אומר נמני. "חביב עשה קפיצת מדרגה שאני בחיים לא חלמתי שהוא יעשה כי הפציעה שלו היתה מאוד מאוד קשה. הוא עובד מאוד קשה ויש לו כוח רצון. צריך לתת לו את הזמן בלי לחץ כדי לראות שהוא יוכל לעמוד שוב על הרגליים בצורה איתנה. זה הדבר הראשון והחשוב ואם הוא יעשה יותר מזה, זה יהיה פלא או נס חסר תקדים".

המשבר הנורא באיטליה תפס אתכם רגע לפני שחביב היה צריך לטוס לשם לשיקום.

"לצערי זה כרגע לא רלוונטי בטווחי הזמן הקרובים בגלל מה שקורה שם. צריך לעשות את השיקום כאן בארץ עד כמה שאפשר ולהוציא את המקסימום עד כמה שניתן".

היכן היה צריך להיות השיקום?

"יש שני מרכזים עליהם חשבנו. אחד ליד פירנצה והשני ליד בולוניה. אבל זה יצטרך להידחות והוא יעבוד בינתיים כאן".

הוא כבר לא בבית החולים והתחיל לעבוד בבית?

"הוא לא מאושפז כי יש חשש מהקורונה בבית החולים ולכן שיחררו אותו הביתה. יש מי שיעזור לו מחוץ לבית החולים עד כמה שאפשר".

אבי, כסוכן שחקנים חודש מארס הוא הכי חם עם הכנות לעונה הבאה. מה קורה עם זה?

"צריך להיות מציאותיים ואני מציאותי. אף אחד לא יודע מה עומד להיות. זה לא נכון לקבל החלטות כרגע לעונה הבאה עבור כל שחקן. צריך לראות איך חוזרים לחיים נורמליים עד כמה שאפשר. לצערי אני רואה את הסיפור הזה נמשך עוד חודשיים לכל הפחות ולכן צריך סבלנות ולא לראות הכל מזווית שלילית. זו תקופה קשה שנצטרך ללמוד איך להתגבר עליה".

אתה זוכר מתי דיברת לאחרונה עם מישהו מהקבוצות על כדורגל נטו?

"כל יום אני ממשיך לדבר על כדורגל. בסופו של דבר זה העסק של הבעלים והם כן רוצים לקבל החלטות לגבי העתיד. כרגע שוררת פאניקה אצל כולם וזה לא נכון לקבל החלטות. צריך לנשום עמוק ולחכות לרגע הנכון להתחיל ולסגור דברים בכדורגל".

אם זה היה תלוי בך, מה היית מציע לעשות עם הליגה כאן?

"לא צריך להודיע שהעונה נגמרה. אם אפשר יהיה לחדש את הליגה באמצע מאי זה יהיה מצוין עם שלושה משחקים בשבוע. צריך לנסות לסיים את העונה בצורה מכובדת כי יש מפעלים באירופה. בואו נמתין קצת לפני ההצהרות".

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה מול אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"צריך לנסות לסיים את העונה בצורה מכובדת"/דני מרון

בכובע שלך כפרשן אתה עוד זוכר את המשחק האחרון שפירשנת בטלוויזיה?

"באמת שאני לא זוכר. כשהכל רגיל אני זוכר, אבל מה שקורה כרגע גורם לך לאבד את תחושת הזמן והמקום".

מה הקושי הכי גדול שלך בזמן הזה?

"אני לא רואה את ההורים. אני לא רוצה שזה יהיה על המצפון שלי שמישהו יידבק בגללי. ברוך השם אין לי תסמינים ואני מרגיש טוב ובכל זאת, אני לא לוקח סיכון. כל החיים יש מכשולים וצריך להתגבר עליהם".

הילדים שלך ממושמעים?

"בוודאי. אין אצלנו שחצנות ויהירות. אנחנו מתייחסים ברצינות למה שאנחנו שואבים מהתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully