וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 30 נקודות במחצית השנייה: היום בו ארצות הברית גילתה את סטפן קרי

צפו: לפני 12 שנה בדיוק, הראה הגארד האלמוני דאז כמה גדול הוא הולך להיות, עם הצגה בלתי נשכחת מול ג'רמי פארגו וגונזאגה

צילום: רויטרס

כיום אין חובב כדורסל שלא מכיר את סטפן קרי, אבל ב-2008 מי שנחשב כיום לאחד הכוכבים הגדולים בתבל היה אז עדיין נער אלמוני. כל המכללות הגדולות ויתרו על בנו של דל קרי, ועל כן נאלץ סטף להסתפק בדייוידסון הקטנה (1,700 תלמידים בלבד) ובשורותיה הוכיח לכולם כמה הם טעו.

היום (שבת) לפני 12 שנה החלה האגדה שהיא סטף קרי להיכתב, כשהוא ומכללתו הצנועה פגשו את גונזאגה בסיבוב הראשון של טורניר ה-NCAA. דייוידסון היתה מדורגת במקום העשירי וכפי שקרי עצמו טען, "אף אחד לא האמין שנעבור את הסיבוב הראשון". היריבה היתה מדורגת במקום השביעי, ונחשבה חזקה, מוכשרת וקשוחה יותר, ובה שיחקו בין היתר שחקן מכבי תל אביב לשעבר ג'רמי פארגו ושחקן הפועל ירושלים לשעבר אוסטין דיי.

הפתיחה לא ממש בישרה על מה שעתיד להגיע. את המחצית הראשונה סיים קרי, אז בעונתו השנייה מתוך שלוש במכללות, עם 10 נקודות, וקבוצתו פיגרה בחמש נקודות. 15 דקות לסיום הוליכה גונזאגה 45:56, בדרכה הבטוחה לסיבוב השני, אלא שאז סטף התחמם - למעשה, הוא פשוט להט. "באימונים איתו, אתה מרגיש כאילו כל זריקה שלו נכנסת", אמר חברו לקבוצה תומאס סנדר. "מבחינתי, כל מה שצריך זה לסדר לו חסימה וטיפה ספייס, ברגע שהכדור עוזב את האצבעות שלו, הכל בסדר".

את המחצית השנייה סיים "הרוצח בעל פני התינוק" עם 30 נקודות, בדרך ל-40 נקודות בסך הכל (14 מ-22 מהשדה, 8 מ-10 ל-3), 3 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-5 חטיפות. חשוב מכל: הוא הוליך את דייוידסון הקטנה ל-76:82, ניצחון ראשון בטורניר ה-NCAA מאז 1969. חלק מהנקודות נקלעו על פארגו, שסיים את המשחק ההוא עם 18 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 איבודים.

סטיבן גריי, שניסה ולא הצליח לעצור את הכוכב העולה, הודה בסיום: "אני לא יודע אם אי פעם רצתי מאחורי כל כך הרבה חסימות כדי לנסות ולשמור מישהו. הוא יודע איך להשתמש בהן. הוא חכם מאוד". מאמנו של גריי מארק פיו הוסיף: "עשינו הכל. ניסינו לשמור עליו אישית ולא לעזוב אותו, ניסינו איזורית, ניסינו הכל".

"הוא עשה את זה בשבילנו כל השנה", אמר חברו של קרי לקבוצה, ג'וש ריצ'רדס. "הפעם, הוא הראה למדינה שלמה למה הוא מסוגל".

עוד בוואלה!

כאן מושבתים: כמה אתם יודעים על עונת ה-NBA שאולי לא תושלם?

לכתבה המלאה

צפו במשחק המלא

זה לא נגמר שם. בסיבוב השני היממה דייוידסון את ג'ורג'טאון, כשסטף קלע 25 מ-30 הנקודות שלו בקאמבק גדול במהלך המחצית השנייה. בשלישי שוב נרשמה סנסציה, הפעם עם 33 נקודות ב-56:73 גדול על המדורגת שלישית, וויסקונסין. לצערו הרב, כשהוא רחוק משחק אחד בלבד מפיינל פור היסטורי, קרי וחבריו הפסידו 59:57 לקנזס, בתום דרמה גדולה. קרי קלע 25 נקודות. לאחר מכן המשיך לעונה נוספת במכללות, לפי שנבחר במקום השביעי של דראפט 2009.

השאר היסטוריה. למעשה, ביוני 2019 הפך לשחקן הראשון בתולדות הכדורסל האמריקאי שקולע 40 נקודות גם במשחק של טורניר מ-NCAA, וגם בסדרת הגמר של ה-NBA. הכל התחיל מול גונזאגה.

  • עוד באותו נושא:
  • סטפן קרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully