וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכטר ועד בצ'יראי: מה יעלה בגורל השחקנים שמסיימים חוזה בקיץ?

17.3.2020 / 17:00

הדחייה של היורו והארכת הליגות לחודשי הקיץ, תחייב את הקבוצות לקבל החלטה מוקדמת לגבי השחקנים הבולטים שיסיימו חוזה בסוף יוני. הדילמה עם ז'וזואה, המחלוקת לגבי שכטר והפלונטר של סער פדידה. בעקבות משבר הקורונה, ניסינו להעריך מה יעלה בגורל השחקנים הבולטים

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

דחיית מחזורים, אימונים בקבוצות, שחקנים בבידוד וסימולציות במחשב המדמות את המשחקים - אלו רק חלק מהשפעות הקורונה על הכדורגל הישראלי. עושה רושם שההשפעות האלה, כמו בשאר התחומים, הן רק ההתחלה וככל שהזמן יתקדם, בכדורגל הישראלי יצטרכו להתמודד עם סוגיות לא פשוטות בכלל. אחת הסוגיות המעניינות ביותר היא היא סוגיית החוזים של השחקנים הקבוצות השונות. לא מעט שחקנים יסיימו בסוף חודש מאי את החוזה שלהם והשאלה הנשאלת היא מה יקרה אם הליגה תימשך מעבר לזה.

שאלה מעניינת אולי עוד יותר היא סוגיית האופציה שיש לקבוצות עד אותו תאריך והאם תוך כדי שהליגה משוחקת, הקבוצות כבר יצטרכו לקבל את ההחלטה הגורלית לגבי העונה הבאה. בכתבה הבאה נציג את עשרת השחקנים המסקרנים ביותר שהקבוצות שלהם מחזיקות באופציה להאריך את חוזיהם בסוף העונה. כתבה ראשונה בסדרה.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע מול דור מלול שחקן הפועל חיפה. דני מרון
יישאר גם בעונה הבאה? ז'וזואה/דני מרון

ז'זואה

בזמן שטוני וואקמה עושה חיל בליגה הטורקית ומצעיד את טרבזונספור אולי לאליפות סנסציונית, בהפועל באר שבע בעיקר מבכים את ההחלטות שנעשו בנוגע לשחקנים הזרים בשנים האחרונות. האכזבה מנייג'ל האסלביינק, שלא לדבר על שחקנים דוגמת יאניס אנסטיס או חוסה קאריו שספק אם מישהו עוד זוכר מלבד יושבי היציע הדרומי בטרנר, רק העמיקה את התחושה שהנהלת המועדון לא הצליחה למצוא את התחליפים הראויים לוואקמה, ג'ון אוגו, אובידיו הובאן ואחרים.

בשבועות האחרונים עושה רושם שבצל האכזבה והכישלון העמוק, בבאר שבע מצאו שחקן אחד שיכול להדליק מחדש את המועדון. הקשר הפורטוגזי ז'וזואה אמנם עדיין לא מפגין עליונות על הליגה אך הראה בלא מעט משחקים ניצוצות כשהשיא היה משחק הגביע נגד מכבי חיפה בו הקשר היה המצטיין על המגרש. "אין ספק שז'וזואה מראה שיש לו איכויות כבירות", מסביר שחקן בקבוצה, "אני בטוח שבפלייאוף אם ישוחק הוא כבר יראה דברים גדולים".

הערכת המערכת: בבאר שבע יממשו את האופציה והקשר ינסה להחזיר את באר שבע למאבק האליפות בעונה הבאה.

שחקן מכבי תל אביב, איתי שכטר. דני מרון
הסערה הפוליטית תשפיע על עתידו במכבי? איתי שכטר/דני מרון

איתי שכטר

החלוץ שעבר בכל הגדולות של הכדורגל הישראלי (מלבד באר שבע) מסיים גם הוא חוזה בקיץ ובמכבי תל אביב יצטרכו להחליט האם הם משאירים אותו בקבוצה או שמא החלוץ מרמת ישי יעבור לעוד תחנה בדרך. ביממה האחרונה שכטר עלה לכותרות דווקא בהקשר של פוסט פוליטי שפרסם, אבל ברור לכולם שהחלוץ, למרות גילו והעובדה שלא תמיד הוא מקבל את חולצת ההרכב, עדיין נחשב לאחד השחקנים הבולטים.

הבעיה העיקרית של שכטר היא שבמידה שבקרית שלום יחליטו להיפרד ממנו, אף קבוצה בארץ לא יכולה לשלם לו שכר דומה לזה שהוא הרוויח אצל הצהובים. למכבי חיפה החלוץ כבר לא יחזור אחרי קדנציה טראומטית וגם בבית"ר ירושלים, שם אוהבים אותו מאוד, לא מתכוונים לשפוך סכומי כסף גדולים כפי שהיה העונה. "איתי הוכיח את עצמו בכל פעם שקיבל קרדיט השנה", טוען גורם המקורב לשחקן, "הוא אוהב מאוד את מכבי תל אביב ורוצה להישאר".

הערכת המערכת: הפלייאוף היה אמור לתת הזדמנות לשכטר לתת חותם שיעניק לו הארכת חוזה. במצב הנוכחי הסיכויים הם 50:50.

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה מאוכזב. לילך וייס רוזנברג
הסיטואציה הנוכחית עשויה דווקא להשאיר אותו בחיפה. ארנסט מאבוקה/לילך וייס רוזנברג

ארנסט מאבוקה

בסיבוב הראשון של העונה יצאה מכבי חיפה למשחק בבלומפילד נגד מכבי תל אביב והמאמן מרקו בלבול החליט להפתיע כשפתח עם רז מאיר במקומו של ארנסט מאבוקה. מאז אותו משחק נפל של הירוקים, מאבוקה חזר להרכב ונותן עונה טובה מאוד בצד ההתקפי לצד רגעים פחות יפים בצד ההגנתי. בחיפה הביאו בינואר האחרון את המגן הספרדי ליו כדי שיהווה אלטרנטיבה למגנים בשני הצדדים, אך בין היתר גם כדי לתת תחרות למאבוקה עצמו. כעת יצטרכו בסגנית המוליכה להחליט האם הם ממשיכים עם המוכר והידוע או שמחפשים מגן ימני חדש ואומרים שלום למאבוקה "מאבוקה הוא אחד השחקנים הכי אהובים על הקהל", קובע גורם במועדון הירוק, "ואין ספק שיש לו גם הרבה איכויות. השאלה העיקרית בהחלטה אליו תהיה האם ניתן להביא מישהו ישראלי או זר שאנו בטוחים שיהיה יותר טוב".

הערכת המערכת: בחיפה היו שמחים לבדוק אופציות אחרות ברוגע, אך הסיטואציה הנוכחית ייתכן שמשפרת את הסיכויים של המגן להישאר.

שלומי אזולאי שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
אשדוד תשמח להשאיר אותו. שלומי אזולאי/לירון מולדובן

שלומי אזולאי (הקשר)

אחרי עונה קשה שעברה עליו בשתי הקבוצות החיפאיות, הקשר המוכשר רושם עונת שיא במ.ס אשדוד ומראה לכולם למה מכבי תל אביב פתחה עמוק את הכיס כדי להביא אותו מבית"ר ירושלים לפני כמה עונות. אזולאי הפך לברומטר הכי חשוב של אשדוד ונחשב למנהיג גם בחדר ההלבשה, כאשר הפלייאוף התחתון היה אמור להיות עוד הזדמנות עבורו להוכיח עליונות. לא מעט קבוצות בליגה בייחוד בדרג הבינוני ומעלה יהיו שמחות לראות את אזולאי משחק בשורותיהן בעונה הבאה.

הערכת המערכת: באשדוד יממשו את האופציה על אזולאי.

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים. דני מרון
חוגג יצטרך לשדרג את שכרו כדי להשאיר אותו. איתמר ניצן/דני מרון

איתמר ניצן

אם יש מישהו ששיפר את מעמדו משמעותית בקבוצתו ובכלל בליגת העל הוא שוערה של בית"ר ירושלים איתמר ניצן. השוער לא היה מוערך יתר על המידה בתחילת העונה ואפילו בבית"ר חיפשו שוער זר (ארנסט שטקוס חתם ועזב כדי לפנות מקום לזר). אלא שניצן מציג עונה מצוינת והוא כנראה השוער הישראלי המוביל בליגת העל העונה. ניצן מקבל גיבוי וגם לא מעט מחמאות מהמנהל המקצועי יוסי בניון, אך כל אלה עדיין לא הובילו את בית"ר להודיע רשמית על מימוש האופציה בחוזהו כשלא מעט קבוצות, גם הבכירות מחכות לראות אם ניצן יהפוך לשחקן חופשי כדי לשים ידן עליו. "איתמר הוכיח את עצמו העונה מעל ומעבר" קובע שחקן בליגה שמקורב לשוער, "הוא לא צריך להיות מודאג. אם בית"ר לא תאריך לו את החוזה לא יהיו חסרות לו הצעות".

הערכת המערכת: בבית"ר יממשו את האופציה על השוער אך יצטרכו גם לשדרג אותו בתנאים כדי לתת לו תחושה טובה.

אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא סביר שאיביץ' יוותר עליו. אבי ריקן/דני מרון

אבי ריקן

אבי ריקן הוא כנראה אחד השחקנים הכי אנדרייטד בליגה. ריקן, בניגוד לאייל גולסה או דור פרץ, לא גוזר שבחים ללא סוף מהפרשנים על עבודתו במרכז המגרש של האלופה, אך בשקט עושה את העבודה בצד הטוב ביותר, כשבמקביל יש לו את היתרון של שחקן שמוכן לשבת על הספסל לעיתים מבלי לעשות בעיות או לצאת בפוסטים מפוצצים כנגד צוות האימון.

במשחקים החשובים העונה ריקן היה שם גם עם שערים ואם באלופה לא יממשו את האופציה עליו, ריקן צפוי למצוא עצמו באחת משלוש הקבוצות שדולקות בטבלה אחרי מכבי תל אביב. "מלבד היותו שחקן נהדר הוא גם מנהיג ואחד השחקנים המצחיקים שיש", קובע שחקן ששיחק עם ריקן, "לא חושב שמישהו במכבי תל אביב באמת יוותר עליו".

הערכת המערכת: במכבי תל אביב יממשו את האופציה.

פאטוס בצ'יראי מכבי נתניה נאבק עם אבי ריקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא נראה שימשיך בנתניה. פאטוס בצ'יראי/ברני ארדוב

פאטוס בצ'יראי

אם הכתבה הייתה נכתבת בעונה שעברה, כנראה שהשם של חלוצה של מכבי נתניה היה על הפרק רק בהקשר של סכום מכירה לאחת מהגדולות של הכדורגל הישראלי. אחרי שהפך לאחד החלוצים הטובים בליגה, בצ'יראי כמו נתניה כולה נקלע לעונה פחות מוצלחת בלשון המעטה, ועם זאת הוא עדיין עם יותר שערים מהרבה חלוצים בליגת העל - שבעה במספר. "אף אחד לא חושב שפאטוס שכח איך להיות חלוץ", מסביר אחד מחבריו לקבוצה, "כולנו היינו מתחת לרמתנו העונה וזה השפיע גם עליו".

השאלה הגדולה בנוגע לביצ'ראי זה האם השחקן בעצמו בכלל רוצה להישאר בנתניה כשנראה שעבור כל הצדדים עדיף להיפרד ושהשחקן יחפש אתגר חדש.

הערכת המערכת: נתניה לא תממש את החוזה והחלוץ יהפוך לשחקן חופשי בקיץ.

דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב. דני מרון
משוער מחליף למניה בטוחה ושובר שיאים. דניאל טננבאום/דני מרון

דניאל טננבאום

השוער הברזילאי ישראלי היה אמור להיות העונה במקרה הטוב שוער שני שמקבל הזדמנות במשחקי גביע הטוטו ואולי גם גביע המדינה. אלא שטננבאום ניצל עד תום את הפציעה של אנדראס יאניוטיס והפך לשוער המדובר ביותר בליגה הישראלית. טננבאום שבר שיא של דקות ללא ספיגה בליגת העל ורשם עונה סדירה עם כמות כדורים ברשת ששאר השוערים הוציאו כבר אחרי חצי סיבוב. למרות כל הנתונים המרשימים הללו, עושה רושם שסימן השאלה סביב טננבאום עדיין מרחף ולפחות הפרשנים עדיין לא משוכנעים שמדובר בעילוי והקרדיט על כמות הספיגות המועטה ניתן בעיקר לחוליית ההגנה. בקיץ יצטרכו במכבי תל אביב להחליט האם הם ממשיכים עם טננבאום, או שמא מנסים להשתדרג בשוער זר עבור המפעלים האירופאים.

הערכת המערכת: אחרי עונה כזו, במכבי תל אביב לא יוכלו שלא לממש את האופציה.

אלטון אקולטסה שחקן הפועל באר שבע מול יהב אפריאט שחקן הפועל כפר סבא. דני מרון
נפצע בתזמון בעייתי. אלטון אקולטסה/דני מרון

כמו ז'וזואה, גם אלטון אקולטסה עשה רושם במשחקיו הראשונים בהפועל באר באר שבע. אלא שאז הגיע משחק הליגה נגד מכבי חיפה, אקולטסה נפצע ועד כה עדיין לא חזר להתאמן. מצב הקורונה המיוחד מעמיד את ההולנדי בעמדה בעייתית משהו. מהצד האחד יש לו את הזמן להתאושש, אך מצד שני אם הליגה לא תתחדש, ספק אם בבאר שבע יחליטו להאריך את חוזהו ולממש את האופציה על סמך כמה משחקים בודדים בהם הפגין בעיקר ניצוצות.

הערכת המערכת: בהפועל באר שבע ינסו למשוך את ההחלטה ככל האפשר.

סער פדידה שחקן הפועל חיפה עם גידי קאניוק. לילך וייס רוזנברג
משבר הקורונה תפס אותו במצב לא ברור. סער פדידה/לילך וייס רוזנברג

סער פדידה

אם יש מישהו שמשבר הקורונה מעמיד אותו בעמדה המסקרנת ביותר הוא שחקנה של הפועל חיפה. פדידה, שחצי מכרטיסו שייך לקבוצתו וחצי ליריבה העירונית מכבי חיפה, מחזיק בסעיף לפיו רק במידה שישחק ב-50 אחוזים מהמשחקים העונה האופציה עליו תמומש ואם לא הוא יהיה שחקן חופשי. לפדידה, שלא קיבל בתחילת העונה קרדיט בכלל, ובהמשך הפך לאחד השחקנים המעניינים של הקבוצה, חסרים שישה משחקים כדי להשלים חמישים אחוזים ממשחקי הקבוצה. בחיפה תכננו שפדידה ישלים את המסכת במשחקי הפלייאוף העליון, אך כעת לא ברור האם הליגה תמשיך ומה היה המעמד החוזי של פדידה. "אין ספק שיש הרבה שאלות משפטיות גם בנוגע לשכר וגם בנודע לעניין כזה למשל", קובע גורם בקבוצה, "אנחנו כמו כולם מחכים לראות מה מתפתח בחודש אפריל ואז נהיה חכמים יותר".


הערכת המערכת: אם זה יהיה תלוי במועדון, פדידה ימשיך עונה נוספת בקבוצה.

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
עוד אחד מהשחקנים שמסיימים חוזה בקיץ. קונטה/דני מרון

נשארו בחוץ

לא מעט שחקנים מסקרנים נוספים מסיימים חוזה וקבוצתם מחזיקה בסעיף שהיא יכולה להאריך את החוזה, אך נשארו מחוץ לכתבה זו. הבולטים שבהם הם אנטואן קונטה, שרן ייני, ניק בלקמן, סינטיהאו סלליך, ג'ו קוזמינסקי ודויד סימאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully