וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הליגה יחליטו אם לשחרר את הזרים: "זו החלטה לא פשוטה"

בקבוצות חוששים כי אם הליגה תשוב באפריל, השחקנים שיחזרו מארצותיהם ייאלצו להיכנס לבידוד. משה חוגג: "מברך על ההחלטה". מרקו בלבול: "הכנו תכנית מיוחדת לפגרה"

צילום: רויטרס

בווידאו: אוהדי אוקלהומה סיטי ת'אנדר מפונים מהאולם

בעולם הכדורגל הישראלי מנסים לעכל את הבשורה על השבתת כל הליגות בעקבות משבר הקורונה. הבוקר (שישי) הודיע יו"ר המנהלת ארז כלפון כי לאור הנחיות שקיבל ממשרד הבריאות יבוטלו המשחקים לפחות עד סוף חודש מרץ, כשבמהלך השבוע האחרון של חודש מרץ, תתבצע הערכת ועל בסיסה יוחלט על המשך הפעילות החל מחודש אפריל.

במרבית קבוצות ליגת העל אמורים לקבל החלטה בסוף השבוע האם לשחרר את השחקנים הזרים בחזרה לארצותיהם. החשש הגדול הוא שאם הליגה אכן תחזור באפריל השחקנים ייאלצו לשהות בבידוד. גורם בכיר באחת הקבוצות אמר כי "זו החלטה לא פשוטה אבל צריך לחשוב כאן לטווח הארוך".

סטפן ספירובסקי שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
הזרים ישוחררו לחלון הנבחרות? סטפן ספירובסקי/דני מרון

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים שמח על ההחלטה ואמר: "ההחלטה שהתקבלה הבוקר היא חשובה ונכונה. התכוננו למשחק בצורה רגילה אבל אין ספק שכדורגל בלי כל השמחה מסביב זה פשוט לא אותו דבר. מייחל לימים שקטים יותר בקרוב ובריאות איתנה לכולם".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג: "אני מברך על ההחלטה לעצור את ליגת העל ואת הכדורגל הישראלי. מעבר לכך שבריאות השחקנים והציבור נמצאים מעל הכל, לכדורגל אין טעם בלי האווירה והאוהדים מסביב. כולנו מייחלים לימים שקטים יותר ומקווים שבתקופה הקרובה נחזור לטדי בריאים יותר ועם הקהל האדיר שלנו".

מרקו בלבול: "אני חושב שמדובר בהחלטה נכונה וחשובה. גם מטעמי הבריאות של כולנו וגם מכיוון שמדובר בכדורגל ללא קהל, שאין לו בעצם טעם. אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל והכנו תכנית מיוחדת לפגרה, של אימונים וקצב שנקבעו מראש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל בידוד של שחקנים. הצוות עובד באופן מלא".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מברך על ההחלטה לעצור את הכדורגל. משה חוגג/קובי אליהו

קפטן מכבי חיפה נטע לביא: "כשחקנים אנחנו מברכים על ההחלטה הזו. הבריאות של כולם היא הדבר החשוב ביותר. אין טעם לכדורגל בצורה הזאת, כשמעל מרחפת העננה הזאת וכשמשחקים ללא קהל. אנחנו נמשיך לעבוד קשה בתקווה לחזור כמה שיותר מהר לשגרה. אנחנו השחקנים קוראים לכולם להקשיב להוראות של משרד הבריאות על מנת לשמור על הבריאות שלכם ושל האנשים שסביבכם. מקווה שנתראה בקרוב".

במכבי תל אביב פרסמו הודעה רשמית באתר הקבוצה: "לצערנו, משחק הפלייאוף שהיה אמור להיערך בשבת נגד הפועל חיפה יידחה. במאמץ משותף כולנו מקווים לחזור במהרה לשגרת הכדורגל שאנחנו כל כך אוהבים - בריאים וחזקים. בהזדמנות זו נאחל בריאות ורפואה שלמה לכולם".

רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד אמר בתגובה: "בעקבות ההחמרה של התפרצות נגיף הקורונה הנחה משרד הבריאות כי משחקי הכדורגל בליגות המקצועיות יופסקו, בשלב זה עד חודש לסוף מרץ. נמשיך לעקוב ולהיצמד להנחיות משרד הבריאות ומנהלת הליגות ונעדכן. ללא ספק מדובר במצב קשה ועצוב אך הבריאות מעל הכל ולכן מדובר בהחלטה נכונה".

נטע לביא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מברך על ההחלטה. נטע לביא/אדריאן הרבשטיין

בהודעה שנמסר מהפועל חדרה נכתב: "המצב מעציב ומדאיג את כולנו, אבל אנו סומכים על משרד הבריאות ומנהלת הליגות ונמשיך לפעול על פי ההנחיות. קשה מאוד להחזיק קבוצה במתח ספורטיבי במצב הנוכחי, אבל אלו האילוצים ואנו מקווים כי המדינה כולה והספורט בפרט יחזרו לשגרה במהירות האפשרית".

מאמן סקציה נס ציונה ליאור זדה: "יש דברים שחזקים מכל דבר בעולם הזה וזה אחד המקרים. כרגע נתרכז בלחזק את הקרובים אלינו, ולהיות קשובים לאיך צריך להתנהל. נקווה כולנו לבשורות טובות ולימים טובים בקרוב. בריאות לכולם זה הכי חשוב".

בהפועל רעננה לא מתכוונים לשחרר למדינתם והם מתכוונים להבהיר להם זאת. בקרית שמונה מסרו בתגובה: "אלו ימים לא פשוטים שדורשים מכולנו זהירות ואחריות רבה שיכולה להציל חיים. כדורגל נועד עבור הקהל וכשזה חסר ובטח כשמדובר בחיי אדם, החלטת משרד הבריאות והמנהלת מתבקשת".

יאניק וילדסחוט עם צ'ארון שרי שחקני מכבי חיפה. לירון מולדובן
"הדאגה לשלומם ובריאותם של השחקנים והשחקניות, צריכה לעמוד מעל כל שיקול אחר"/לירון מולדובן

בהודעה שפרסם ארגון השחקנים נכתב כי הם "מברכים על ההחלטה להורות על דחייה מיידית של המשחקים בכל הליגות, וזאת על רקע התפשטות מגפת הקורונה והנחיות משרד הבריאות בנושא. הדאגה לשלומם ובריאותם של השחקנים והשחקניות, צריכה לעמוד מעל כל שיקול אחר. ככל שננהג באחריות ונראה לנגד עינינו את בריאות השחקנים והשחקניות, צוותי הקבוצות והאוהדים בתקופה של התפשטות המחלה, כך נגן על שלומם ובריאותם. אנו מאחלים בריאות טובה לכל העוסקים בענף ולכל אוהדי הכדורגל בישראל".

גיל קופר מנכ"ל הפועל רעננה: "מדובר בימים לא פשוטים לספורט הישראלי ולמדינת ישראל כולה. אנחנו מקבלים כמובן בהבנה את הפסקת משחקי ליגת העל לאור התפשטות נגיף הקורונה במדינת ישראל ולאור יתר הצעדים וההגבלות שננקטו בישראל בימים האחרונים. בריאות השחקנים והצוות המקצועי הם מעל הכל, נמשיך לנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully