וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרחה של דוראנט והפספוס של לברון המחישו: ללייקרס יש גם בעיות

ההפסד לברוקלין הוריד את מוליכת המערב לקרקע: בעיית הקלאץ' חוזרת על עצמה, ההתקפה שוב נראית חד ממדית. וגם: דוראנט "סידר ניצחון" מהספסל, וכבר נראה מאיים

עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שבוע דומיננטי ומלהיב, כולל ארבעה ניצחונות רצופים ששלושה מהם מול יריבות עם יומרות לאליפות, הלייקרס ירדו לקרקע. זה קרה אחרי שהפסידו הלילה (בין שלישי לרביעי) 104:102 לברוקלין בסטייפלס סנטר, במשחק שייזכר בעיקר בשל ההחטאות של לברון ג'יימס ואנתוני דייויס בשניות הסיום.

למוליכת המערב היו שתי הזדמנויות מצוינות להכריע את המשחק לטובתם: הראשונה 10 שניות לסיום כשלברון חדר לסל והחטיא ליי אפ באין מפריע, והשנייה על הבאזר כשאנתוני דייויס פספס שלשה פנויה.

"הייתי צריך לקלוע את זה, אין ספק. הכדור פשוט ברח לי מהידיים", הודה לברון בסיום. בהתקפה הבאה ג'יימס שוב קיבל את הכדור, שוב חדר, אבל הפעם הוציא את הכדור לאנתוני דייויס לשלשה פנויה. AD קלע שתי שלשות לפני כן במאני טיים, אבל דווקא את זו החטיא. בהילוכים החוזרים אפשר היה לראות שקווין דוראנט, שעמד בספסל של ברוקלין צמוד לנקודה בה דייויס עמד, צרח בזמן הזריקה שלו כדי להוציא אותו מריכוז. "דוראנט סידר לברוקלין ניצחון מבלי ששיחק", נכתב בהומור ב"יאהו".

גיף דוראנט. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
גיף דוראנט/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

כך או כך, דקות הסיום שוב המחישו את מה שמסתמן כבעיה סדרתית אצל הלייקרס: התפקוד במשחקים צמודים. סטטיסטית, הלייקרס היא אחת הקבוצות הכי פחות טובות בליגה במאני טיים - היא מדייקת ב-37 אחוזים בלבד מהשדה בדקות קלאץ' (חמש הדקות האחרונות של משחקים בהם ההפרש עומד על חמש נקודות או פחות), מקום 23 בליגה. מהשלוש היא קולעת בדקות הללו ב-30 אחוזים בלבד, מה שגם כן ממקם אותה במקום ה-23 ב-NBA בקטגוריה הזו. ואם לא די בכך, ישנם אחוזי העונשין המדאיגים: בדקות קלאץ' הלייקרס מדייקים ב-67 אחוזים בלבד משם, מקום אחרון בליגה.

"אנחנו צריכים לעשות עבודה טוב יותר בלסיים משחקים", הודה אנתוני דייויס. "כשלברון ג'יימס איתך בקבוצה, זה אומר שיהיו לך מבטים פתוחים ברגעים כאלה. אתה רק צריך לדעת לנצל אותם. היום הייתי צריך לקלוע את השלשה הזו".

לברון אמר ש"זו היתה הזדמנות מצוינת לנצח את המשחק, אבל פשוט פספסנו את זה. החטאנו, וכשאתה מחטיא אתה מפסיד. זה כל הסיפור".

לברון טוען שהוא אף פעם לא מחליט מראש איזה החלטה יקבל במהלך מכריע. "אני פשוט קורא את ההגנה, זה הכל. הייתי במצבים האלה כל כך הרבה פעמים בקריירה, שאני יכול לדעת בעיניים עצומות איפה כל שחקן יעמוד. אני חושב שההחלטה למסור ל-AD היתה טובה, אבל זה פשוט לא נכנס".

עוד בוואלה!

הלייקרס מעדו, הקליפרס טיילו, יוסטון חזרה לנצח, דונצ'יץ' קלע 38 והפסיד

לכתבה המלאה
אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס. AP
מה קורה ללייקרס במאני טיים? דייויס/AP

חמש הדקות האחרונות הדגישו בעיה נוספת של הלייקרס: ההתקפה חד ממדית, ולרוב חסרה צלע שלישית ליד לברון ודייויס. שימו לב איך נראו ההתקפות של הלייקרס החל מהרגע שבו לברון נכנס כשנותרו 5:51 דקות לסיום:

שלשה של לברון.

צעדים של לברון.

החטאת שלשה של אייברי בראדלי.

ליי אפ של אנתוני דייויס.

שלשה של דייויס.

החטאת שלשה של לברון.

החטאה של דייויס.

ליי אפ של לברון.

החטאת שלשה של דני גרין.

שלשה של דייויס.

החטאת ליי אפ לברון.

החטאת שלשה של דייויס.

למרות זאת, לברון טוען שההתקפה במגמת שיפור. "אנחנו טובים יותר עם כל יום שעובר, בהגנה ובהתקפה. הכל יהיה בסדר כשנגיע לפלייאוף, אבל חייבים להמשיך להשתפר", אמר.

במקביל לחשבון הנפש של הלייקרס, חגגה ברוקלין את הניצחון המפתיע. החדשות הטובות, מלבד הניצחון: קווין דוראנט לא רק תרם לניצחון עם הצרחה על הספסל, אלא כבר נראה הרבה יותר על הפרקט. סרטון שפרסם דוראנט, בו הוא נראה מטביע בעוצמה במהלך אחד על אחד, המחיש זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully