וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הנחיות ראש הממשלה: הספורט בישראל יימשך ללא קהל

11.3.2020 / 21:18

בנימין נתניהו ומשרד הבריאות הודיעו שאסורות התכנסויות של למעלה מ-100 איש. במנהלות מיהרו לקבל החלטה: "מייחלים שאוהדי הכדורגל יוכלו לשוב למגרשים ולשגרה בכלל מהר ככל שניתן"

צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

הספורט הישראלי ממשיך להיפגע מנגיף הקורונה והחל מהיום (רביעי) חלה תפנית נוספת. במסיבת עיתונאים משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות, פורסמו הנחיות חדשות: איסור על התקהלויות של למעלה מ-100 איש. המשמעות היא שאירועי הספורט יימשכו ללא קהל. אנחנו מלווים את ההתפתחויות.

21:14: הפועל חדרה הוציאה הודעה רשמית בה היא מבקשת מאוהדיה לא להגיע למתחם האימונים: "בעקבות הוראות חדשות שקיבלנו בהמשך להתפשטות הקורונה, אנו נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה.
החל ממחר לא תותר כניסה למתחם האימונים לאף אחד פרט לצוות השחקנים, הצוות המקצועי, הצוות הרפואי והצוות הניהולי שמלווה את הקבוצה ביום יום (בלבד). אנא אל תעמידו אותנו ואת עצמכם במצב לא נעים, כי פשוט תיתקלו בשערים נעולים. אנו עוקבים אחר ההתפתחויות וכמובן שנעדכן על כל שינוי במצב.
בינתיים מבטיחים לכם לעשות הכל על מנת לשמח אתכם מרחוק".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
הרוח הגבית של הקהל בוודאי תהיה חסרה. ווילבקין/דני מרון

21:07: גם איגוד הכדוריד הודיע: כל המשחקים יתקיימו ללא קהל, כולל משחקי גמר גביע המדינה לגברים ונשים המתוכננים ל-17 וה-24 במרץ.

20:30: מכבי תל אביב הודיעה: המשחק מחר נגד באסקוניה במסגרת היורוליג, ייערך ללא קהל. הצהובים הוסיפו שלא תתאפשר גם כניסה לכתבים וצלמים.

19:51: מנהלת ליגת העל בכדורסל הודיעה: בשל ההנחיות החדשות, משחקי המחזור הקרוב יתקיימו ללא קהל. גם מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל הכריזה שהמשחקים ייערכו ללא קהל. חצאי גמר וגמר גביע המדינה לנשים שיתקיימו בשבוע הבא, אמורים להיערך גם כן ללא קהל.

19:38: במכבי תל אביב יודיעו בעוד כמה שעות על החלטתם בעקבות ההנחיות החדשות, אבל כנראה יכריזו שהמשחק נגד באסקוניה מחר ביד אליהו יתקיים ללא קהל.

אצטדיון בלומפילד, לפני המשחק של בני יהודה - עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
מעכשיו בלי קהל. בלומפילד/קובי אליהו

19:31: דקות אחרי דבריו של ראש הממשלה, הגיעה ההודעה של מנהלת הליגות בכדורגל: המשחקים נמשכים כסדרם, אך ללא קהל. יו"ר המנהלת, ארז כלפון: "אנו מצטערים על שינוי הסטטוס באופן תכוף ועל הפגיעה בשגרה. בימים קשים אלו על כולנו, אזרחי המדינה כולה להיות קשובים להנחיות משרד הבריאות על מנת לשמור על שלום הציבור. אנו מייחלים כי אוהדי הכדורגל יוכלו לשוב למגרשים ולשגרה בכלל מהר ככל שניתן. משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות ימשכו ואנו מקווים כי אוהדי הכדורגל שרבים מהם נמצאים בבידוד יוכלו לצפות בשידורי המשחקים של קבוצתם האהובה. אנו ממשיכים להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות ומקבלים בהבנה את ההנחיות המקצועיות אשר נועדו לשמור על הציבור ועל כל העוסקים במלאכה. אנו מקווים כי המצב ישתפר במהרה ומבטיחים לעדכן את אוהדי הכדורגל בכל התפתחות".

19:21: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים ובה הודיע על הנחיות חדשות: לאיסור עלל התכנסויות של למעלה מ-100 איש. כמובן שיש לכך השפעה ישירה על הספורט הישראלי והמשמעות היא קיום משחקים ללא קהל. ראשי הענפים והמועדונים יהיו צריכים להתכנס ולהחליט כיצד להמשיך. האם לקיים משחקים מול יציעים ריקים, או לדחות משחקים מתוך תקווה שהמצב ישתפר בהמשך.

18:55: הפועל ירושלים הודיעה שהמשחק שלה נגד מכבי ראשון לציון ביום שבת יתקיים ללא קהל. בהודעה המועדון הוסבר: "למועדון הפועל ירושלים יותר מ-6,500 מנויים בעונה הסדירה. לאור ההנחיות המאפשרות כניסת קהל של פחות מ-2,000 אוהדים ולאור המצב שטרם התברר, יתקיים משחק הליגה נגד מכבי ראשון לציון ללא קהל. מנויינו חשובים לנו ואיננו מעוניינים לגרום לאוהדינו אכזבה. ההחלטה הושגה בהסכמה בין ראשי המועדונים".

12:04: בעקבות הנגיף, מנהלת הליגות נערכת לקראת הפלייאוף: "מסיבות העיתונאים שינהלו המועדונים לקראת המשחקים יתקיימו בשיטה של שאלות מוקדמות שיעוברו לדובר/ת המועדון, שבתורו יצלם וישלח את התשובות בקבוצת הדוברות של המועדון. בנוגע למיקס זון, בתום המשחק יצלם/תצלם דובר/ת המועדון את התייחסותם של מאמן ושחקן מהקבוצה למשחק ויפיץ/תפיץ לתקשורת בקבוצת הדוברות. אנו מודעים לפגיעה בסיקור הענף, אך תקופה קשה זו מחייבת צעדי מניעה לשמור על בריאות המאמנים, השחקנים והעיתונאים. ההנחיות בתוקף לפי שעה רק למחזור הקרוב, לאחר הפגרה נשוב ונבחן צעד זה".

שוער הפועל חיפה, יסמין בוריץ'. לילך וייס רוזנברג
מתי הוא יחזור? יסמין בוריץ'/לילך וייס רוזנברג

11:40: שוער הפועל חיפה, יסמין בוריץ', זומן למשחק של נבחרתו בוסניה בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו מול צפון אירלנד שייערך ב-26 במרץ. בדומה לנבחרת ישראל, אם בוסניה תנצח, היא תעפיל למשחק הגמר (נגד המנצחת במשחק בין סלובקיה לאירלנד), במטרה לנצח גם בו ולזכות בכרטיס ליורו. המשמעות מבחינת הפועל חיפה היא שבוריץ' יחמיץ את המשחק מול הפועל באר שבע שייערך לאחר פגרת הנבחרות זאת בשל ההוראות החדשות של משרד הבריאות, לפיהן כל מי ששב בחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. אם נבחרתו תעבור את צפון אירלנד ותעפיל למשחק הגמר ב-31 במרץ, הוא יחמיץ גם את הדרבי מול מכבי חיפה. בוריץ' בכל מקרה ייקח חלק במשחק הקרוב מול מכבי תל אביב.

9:01: מהאוטובוס הממוגן לקומה המרוקנת במלון: כך באסקוניה, יריבת מכבי תל אביב ביורוליג, תבודד בתל אביב. לידיעה המלאה

8:50: מנכ"ל בית"ר ירושלים מסביר: "נארח את באר שבע בלי קהל כדי לא ליצור אפליה". לידיעה המלאה

8:45: מכבי תל אביב טרם החליטה אם לארח את הפועל חיפה ללא קהל. לידיעה המלאה

8:34: איגוד הג'ודו החליט לדחות את אליפות ישראל לגילאי ילדים, נערים, נוער וותיקים שהיתה אמורה להיערך בפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully