וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרים בריאות: ההגבלות לא מונעות ממכבי חיפה להמשיך לחלום

9.3.2020 / 14:00

מכבי חיפה הצליחה לשמור השבוע על מצב רוח מרומם, למרות הבשורות ההפכפכות ממשרד הבריאות. ההודעה על קיום המשחק ללא קהל יצרה אי נוחות, אבל במועדון מבינים: ניצחון על באר שבע הערב יספק הרתעה הגונה גם ליריבות בפלייאוף

צילום: לילך וייס עריכה: נועה לוי

בווידאו: תגובות לאחר ה-0:4 של מכבי חיפה על הפועל באר שבע.

סוף השבוע שעבר. מכבי חיפה מסיימת תרגול בעיטות עונשין מ-11 מטר. סטטיסטיקת העבר רודפת את הקבוצה, שלא מצטיינת בדו-קרב פנדלים. אחרי כמה בעיטות מוצלחות מאוד מתייצב ירדן שועה מול ג'וש כהן. החלוץ רץ לעבר הכדור, כהן מתכונן ואז שועה מעיף את הנעל לכיוון אחד, גורם לכהן לנוע לעבר אותו כיוון ובועט את הכדור לצד השני ולרשת. המהלך של שועה זכה לתשואות מהחברים ובעיקר לצחוק מתגלגל בכפר גלים, גם של כהן עצמו.

זה נראה, אמנם, כעוד אירוע שגרתי בקבוצה מחוברת ומגובשת, אך כשהוא מגיע מהחלוץ שחולל הרבה סערות העונה, הוא מספק עוד עדות למה שקורה בשבועות האחרונים אצל סגנית המוליכה - ההפנמה שאפשר לעשות משהו היסטורי השנה. גם המאוכזבים (ויש לא מעט כאלה) מבינים זאת ומתיישרים עם האווירה הטובה במועדון. "אין ספק שהאווירה הייתה טובה כל השנה, אבל בחודש האחרון זה התגבר ויש תחושה טובה יותר", קובע אחד השחקנים, "אם בהתחלה המטרה הייתה לעשות עונה טובה, עכשיו כולם מבינים שיכול לקרות פה משהו גדול ונרתמים כדי שנעשה את זה, כולל ירדן".

שועה עצמו, בניגוד לפעמים רבות במהלך העונה, הוא כבר לא הסיפור. השחקן, שלפני כשבועיים ערך שיחה נוספת וטובה עם מרקו בלבול במחנה האימון באילת, נכנס מהספסל במשחקים האחרונים ומספק מיד את הסחורה. גם הערב הוא אמור לקבל דקות משמעותיות. הסיפור הגדול יותר הוא שהירוקים, בעונה רוויות טלטלות, יכולים למצוא עצמם הלילה בחצי גמר גביע המדינה כפייבוריטים הברורים לזכות בתואר, במקביל למרוץ האליפות עם מכבי תל אביב. "המשחק הזה הוא משחק גורלי", קובע גורם במועדון, "אם נעפיל לחצי הגמר זה ידרבן אותנו גם בליגה. יש תחושה שלא משנה מה אנחנו עושים, העונה הזאת עומדת בסימן שאלה. ניצחון הערב יספק עוד הוכחה לכך שהדרך שהשתנתה העונה במועדון מנצחת, שגם אם כולם מפקפקים בזה, אנחנו באמת יכולים הפעם ללכת עד הסוף בכל המסגרות".

ירדן שועה עם עופרי ארד שחקני מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
העדות הטובה ביותר למצב במועדון. שועה/לילך וייס רוזנברג

השבוע האחרון בכפר גלים ובמשרדי המועדון בטירת כרמל נסב, מטבע הדברים, סביב משבר הקורונה. ביום רביעי שעבר יצאו השחקנים למלון כמו בכל יום של משחק, והתכוננו למפגש כפול בתוך שלושה ימים מול הפועל באר שבע. אחרי ארוחת הצהריים עלו כל השחקנים לחדרים למנוחה, כשאט-אט החלו השמועות לזרום. "לא רצינו להאמין שיהיה ביטול", אמר אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה "הייתה תחושת מוכנות גדולה וכולם רצו שהמשחק ייערך".

למרות הרצון של השחקנים, כמה רגעים אחרי התדרוך הטקטי הגיעה הבשורה - אין משחק. מבט קל על פניהם של השחקנים היה ממחיש את האכזבה העמוקה של כולם, אולי מלבד הפיזיולוגים של המועדון ששמחו על עוד כמה ימים של חופש.

ביממה שלאחר ההודעה פינו השחקנים את הבמה לאנשי המנהלה שהפכו לאנשי השעה. שני דברים עיקריים עמדו על הפרק בפני אנשי חיפה - הראשון הוא למצוא מתווה שיאפשר כניסה של יותר מ-5,000 אוהדים והשני להביא לכך שמשחק הגביע יהיה לפני משחקי הליגה, כדי שנטע לביא וסאן מנחם לא יחמיצו את המפגש עם באר שבע או, חלילה, את משחק העונה נגד מכבי תל אביב. "ברור שאף אחד לא יגיד את זה פומבית, אבל היה חשש מאוד גדול שנטע וסאן ייעדרו מהמשחק בבלומפילד", מספר גורם המקורב לאנשי חיפה, "המשחק הקודם וההיעדרות של נטע חקוקים היטב אצל אנשי המועדון, וצריך להגיד שהם עשו עבודה נהדרת כדי להביא לכך שהשיבוץ של המשחקים יהיה בסדר המקורי".

עוד בוואלה!

המשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ייערך ללא קהל

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
בלי התמיכה שלהם זה יהיה יותר קשה. אוהדי מכבי חיפה במשחק האחרון בנתניה/לילך וייס רוזנברג

יום לאחר מכן כבר נשמו לרווחה בחיפה, ובהנהלה החלו בתוכנית שתאפשר להביא לפחות 18,000 צופים. באופן מפתיע או שלא, במשרד הבריאות הסכימו ובחיפה כבר ראו בחזונם את סמי עופר מאוכלס ב-20 אלף צופים שדוחפים את השחקנים לחצי הגמר.

השמחה הייתה מוקדמת. התוכניות שוב קיבלו ברקס היום (שני), לאחר שמשרד הבריאות קבע שהמשחק ייערך בסופו של דבר ללא קהל, דבר שגרם לאכזבה קשה אצל השחקנים וגם בקרב האוהדים. לא מעטים מהם הלינו הבוקר על העובדה שמשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב אמש נערך כרגיל לעיני 9,000 צופים, בעוד הם לא יוכלו להגיע לאצטדיון. "לשחק מול הקהל שלנו זה היתרון הכי גדול שלנו העונה", מסביר שחקן צעיר בקבוצה, "זה דוחף אותנו מאוד ובלעדיהם הערב יהיה יותר קשה, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו בלי תירוצים".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. טל לוי
היה רוצה שהעונה הזאת תהפוך למשהו אחר. שחר/טל לוי

עוד קודם להודעת משרד הבריאות המשיכו השחקנים בהכנות. באחת משיחות המינגלינג עוד נשמעה הלצה של אחד הנוכחים במקום, לפיה "אם תקחו אליפות יענקלה עוד ייתן לכם את כל הרכבים החדשים במתנה". ההלצה גררה חיוכים מהשחקנים, הם חשו שייתכן שיש בה אמת בשל הרעב של הבעלים לעונה מיוחדת. שחר וגם בנו אור, שמעורב השנה הרבה יותר, משוכנעים שניתן לעשות את זה ובטוחים שכניסה למומנטום כעת, בישורת האחרונה, תביא את האליפות.

"זה לא עוד משחק", מסביר שחקן בכיר, "הוא באמת יכול לייצר הרתעה לקבוצות בפלייאוף. יש חשש אמיתי מהמשחק הזה וזה לא קלישאה. באר שבע תגיע שונה לגמרי ממשחק הליגה, אבל אם למרות כל זה נרשום ניצחון, זו כבר הצהרה לכל הקבוצות על כך שאנחנו עומדים העונה בכל האתגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully