וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכלוך בברוקלין יוצא: אטקינסון לא רצה לאמן את דוראנט ואירווינג

אחרי הזעזוע המפתיע, נחשף "קן הצרעות" בברוקלין: המאמן העדיף להתרחק משני הכוכבים אחרי שראה את התנהלותם, אירווינג דוחף למינויו של טיירון לו, מחנה דוראנט דווקא בעד מארק ג'קסון

עריכת וידאו: ניר חן

בארצות הברית מנסים לפענח מה באמת עמד מאחורי העזיבה המפתיעה של קני אטקינסון את ברוקלין. אמש (שבת) הודיעו הנטס במפתיע על שחרורו של המאמן בן ה-52, שאימן את הקבוצה בארבע השנים האחרונות והיה ידוע כדמות אהודה ומוערכת גם בקרב השחקנים וגם בהנהלה.

אטקינסון הגיע לברוקלין יחד עם הג'נרל מנג'ר הנוכחי שון מרקס, והשניים, מלבד היותם חברים קרובים, הניחו את היסודות שהפכו את ברוקלין לקבוצה בריאה ומתפקדת אחרי שנים של חוסר רלוונטיות. לכן "החשודים המיידיים" הם קווין דוראנט וקיירי אירווינג, שני הכוכבים של הקבוצה שהגיעו בקיץ.

בארצות הברית טענו שהם אלה שלמעשה מושכים בחוטים בקבוצה, למרות הכחשות נמרצות של הנהלת ברוקלין. "כולנו האמנו שהדבר הזה יימשך לנצח. היינו בטוחים שנמשיך יחד", אמר אמש ה-GM מרקס במסיבת עיתונאים. "היתה לנו תקופה נהדרת במשך ארבע שנים, גדלנו יחד, השתפרנו יחד. עשינו גם דברים טובים, וגם הרבה טעויות. אבל אלה הנסיבות עכשיו - הגיע הזמן שנשאל את עצמנו, 'מה יעזור לנו כדי לעלות עוד מדרגה'? התחבטנו בשאלה הזאת במשך כמה שבועות, והגענו למסקנה שהקבוצה זקוקה לקול אחר בחדר ההלבשה".

שחקני ברוקלין נטס קיירי אירווינג, קווין דוראנט. GettyImages
מה הם זוממים עכשיו? קיירי ודוראנט/GettyImages

אבל לא כולם משתכנעים שהמניעים של ברוקלין היו מקצועיים פרופר. ביום שאחרי הפיטורים/התפטרות, חושפים ב"יאהו" כיצד הנטס הפכו בחודשים האחרונים ל"קן צרעות".

על פי הדיווח, אטקינסון דחף לעזיבה לא פחות מאשר הנהלת ברוקלין, משום שלא היה מעוניין לאמן את קיירי אירווינג וקווין דוראנט בעונה הבאה.

"קני לא היה נלהב מהרעיון לאמן את שניהם יחד, למרות האפשרות לקחת אליפות. בהתחשב במה שראה מהם העונה בעיקר בהתנהלות מחוץ למגרש, הוא מאמין שמחכים לו בחוץ דברים טובים יותר", אמר מקורב לאמן.

דוראנט ואירווינג ידועים כחברים קרובים, אבל בחודשים האחרונים בהם לא הם מושבתים בשל פציעות, התפרסמו שלל דיווחים על כך שלפחות אחד מהם - אירווינג - רחוק מלהסתדר עם יתר חבריו לקבוצה.

עוד בוואלה!

שארלוט הנחילה ליוסטון הפסד שלישי ברציפות, דנבר ופילדלפיה מעדו

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג עם מאמן ברוקלין נטס קני אטקינסון. AP
זה לא עבד מההתחלה. אירווינג ואטקינסון/AP

על יחסי הכוחות בברוקלין אפשר ללמוד גם ממה שהתרחש לאחר העזיבה של אטקינסון: למאמן הזמני מונה שחקן העבר ז'אק וון, שנמצא ביחסים קרובים עם אירווינג.

"יש בינינו חיבור טבעי של שני רכזים. יצרנו מערכת יחסים בריאה, כמו שאני מנסה לייצר עם כל שחקן. אבל אני מנחש שזה תרם להחלטה למנות אותי למאמן עד סוף העונה", הודה וון אמש.

השאלה הלא פחות גדולה כעת היא מי יאמן את הקבוצה בעונה הבאה, בה אירווינג ודוראנט יהיו כשירים. על פי "יאהו", אירווינג לא חיבב את אטקינסון מלכתחילה, והודה בפני כל מי שהיה מוכן לשמוע שהוא מעדיף שהקבוצה תמנה את מאמנו לשעבר בקליבלנד, טיירון לו.

לו, שמשמש כעת עוזר מאמן בקליפרס והיה אחד המועמדים למשרת המאמן הראשי בלייקרס במהלך הקיץ, מקווה לחזור לעמדת המאמן הראשי בעונה הבאה - כך שבוודאי שירצה לקחת על עצמו את התפקיד.

אבל ייתכן שבשאלת המאמן הבא יתגלעו מחלוקות בין אירווינג לדוראנט. לטיירון לו מחכה תחרות לא פשוטה על התפקיד עם המועמד מטעם דוראנט, או ממחנה דוראנט ליתר דיוק - מארק ג'קסון. סוכן העל ריץ' קליימן, אחד מחבריו הקרובים ביותר של דוראנט ומי שמייצג גם את ג'קסון, מנסה לקדם את מועמדותו לתפקיד.

מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו עם קיירי אירווינג. AP
האיחוד מתקרב? קיירי וטיירון לו/AP

שאלה נוספת היא לאן מועדות פניו של אטקינסון כעת. ייתכן שהוא לא יצטרך להרחיק עד כדי כך: על פי דיווחים בתקשורת הניו-יורקית, הניקס "בהחלט יבחנו את מועמדותו" בקיץ, והם מאמינים שהמוניטין שלו בקידום שחקנים צעירים הופך אותו למועמד בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully