וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משנה איך, הכול הולך: כשמכבי תל אביב מנסה לנצח גם את הקורונה

מכבי תל אביב קודם כל מנצחת ורק אחר כך חושבת, מצפצפת על נהלי משרד הבריאות ועל סטטיסטיקת השלשות של קלויארו, מונעת מיריבתה לקלוע ומאוהדיה לצפות בכך, לא מתרגשת מבידוד - אפילו לא של לארקין. אורן יוסיפוביץ על ערב אפוקליפטי, מכעיס, נהדר ומוזר בהיכל הסגור. אפצ'י

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

התכנון היה לקחת נשימה ארוכה בחוץ ובזמן המשחק להסתפק בקצרות, זה בטוח מדעי, והרי שגם ללא קהל אצטרך לשהות בקרבת סגל צהוב שלם שצריך היה להיזרק לבידוד בעוון ניצחון על אדמת ספרד הנגועה. תחשבו על זה - לחטוף קורונה מבחירה מספר 3 בדראפט הבא, איזה סיפור, ESPN בכבודם ובעצמם יעשו עליי אייטם. כמה מאות אמיצים בצהוב צבאו על הדלתות ולא הבנתי מה הם עושים שם, הרי אין סיכוי שיכניסו אותם. בין אם זו טראומה מוגזמת ובין אם בהלה לגיטימית, לאתמול היו חוקים משלו וההרגשה היתה שהאפוקליפסה כבר הגיעה תודות למגפה עולמית ונציגה בארץ הקודש, תיכוניסט מברנר, פיראט אדום ואוהד צהוב.

הסדרה "האיש האחרון בעולם" נכתבה ב-2015 ומספרת על שנת 2020 ועל אדם שנשאר לבד על כדור הארץ בגלל וירוס קטלני שמחק לכאורה את כולם. רגע לפני שהוא מתאבד מבדידות הוא מגלה אישה נוספת, והם מחליטים ליישב את העולם מחדש, ומשם העלילה מתגלגלת. שעה לפני המשחק שוטטנו, כמה עיתונאים בודדים שאיכשהו השתחלו להיכל, בטבעת ההיקפית. הדרך ליציעים היתה חסומה ונעולה, אף גורם במכבי תל אביב לא ענה ואמנם היינו רק גברים ולכן לא יכולנו ליישב את האולם מחדש אבל כבר דמיינתי איך אנחנו חיים במשך חודשים על ההמבורגרים והפיצות והפופקורנים של מתחם האוכל ובלילות החורף הקרים מתעטפים באימונית של ג'יילן ריינולדס.

מבעד לדלתות החתומות יכולנו לשמוע את הנעימה הרגילה איתה עולים שחקני מכבי לחימום וזה היה מוזר - אם עץ נופל ביערות הגשם ואף אחד לא שומע, האם ווילבקין באמת קלע? פתאום, בערך 20 דקות לפני הג'אמפ, אות חיים מבחוץ - יש ציוויליזציה! זה היה יום מוזר, כל אפצ'י ביציע גרר תגובות של לוחמה בטרור, באחד מפסקי הזמן שיחקו ב-Kiss Cam (הלו, אפילו מזוזות אסור) ואותלו פאקינג האנטר הוריד 8 ריבאונדים בהתקפה - יותר מכל שחקן אחר בשתי הקבוצות, בהגנה! לא יודע איך תתחיל בנטפליקס הסדרה "האיש האחרון בעולם - גרסת מכבי סל", אבל אני יודע איך היא תיגמר: ניצחון דרמטי נוסף, על קבוצת הכדורסל הטובה באירופה.

אוהדי מכבי תל אביב מחוץ ליד אליהו. דני מרון
לא ככה עובדים. אוהדי מכבי תל אביב בכניסה אתמול/דני מרון

מכבי תל אביב לא היתה בסדר, וזה עדין. מול אוהדיה, מול מסקריה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להעריך שהצהובים שיחקו צ'יקן נגד כל הגורמים המעורבים, ניסו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה בריאה. הרי אי אפשר לתת רק ל-5,000 איש להיכנס ולעצור מנויים שהגיעו, אז הם פשוט לא הודיעו כלום. לאף אחד. כאילו הנחת העבודה היתה שמי שאמיץ מספיק לחטוף בקורונה, יזכה להיכנס למשחק כדורסל בעבורו שילם כסף. אם הדבר הכי מפחיד שמסתובב היום לא מפחיד אותך, אנחנו רוצים אותך.

לא ככה עובדים. גם הפועל ירושלים אירחה אתמול משחק אירופי וגם בכדורגל כל הקבוצות התכנסו, החליטו, הודיעו. רק אתם לא. או שהחלטתם שלא להחליט. זה לא לעניין. השארתם אנשים באי ודאות, השארתם אוהדים בבית, הכנסתם אלפי אנשים לאולם סגור בצמוד לסגל שלם שצריך להיות בבידוד. פעם כדי להסתיר שימוש של אולסי פרי בסמים המועדון טען שזו שפעת, מעניין אם היום יטענו את ההפך. המועדון הזה כל כך לא רואה ממטר שגם לתיבת נח הם היו בטח מצליחים להכניס 3,500 אוהדים.

זו היתה הביקורת. ועכשיו למציאות:

זה עבד.

עוד בוואלה!

עוצמים עיניים עד שהסערה תחלוף: למה שחקני מכבי תל אביב בכדורסל לא בבידוד?

לכתבה המלאה
אנג'לו קלויארו, מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
"כולנו הסתכלנו למעלה והיינו בשוק". אנג'לו קלויארו/דני מרון

השחקנים עשו את החימום שלהם ובינם לבין עצמם דיברו על משחק בדלתיים סגורות, רק לעיני משפחות. "פתאום נתנו לאנשים להיכנס, כולנו הסתכלנו למעלה והיינו בשוק", אנג'לו קלויארו מספר. "כמה שאהבנו את זה! מיד אתה מקבל אנרגיה". ואכן, 3,500 עשו עבודה של 11 אלף, והצהובים עלו ל-4:19 בפתיחה ומאמן אפס עתמאן הודה שענייני הקהל הוציאו אותם מאיפוס. הרי השרופים שבאוהדים, אלה שכל כך אוהבים את הקבוצה הזו עד שאפילו מגפה עולמית לא תאיים עליהם, הם אלה שהגיעו. הם אלה שתפסו את המקומות הטובים, למטה, באמצע, של אלה שלא הגיעו. הם ישבו הכי קרוב לפרקט אי פעם. "אני לא מצליח להבין איך הם היו רועשים כל כך - הרגשנו כאילו האולם היה מלא", אמר קלויארו, "יש סיבה שמאזן הבית שלנו הוא מה שהוא".

אפס התאפסה וחזרה והובילה והיתה צריכה לנצח אבל מכבי שוב מצאה את האנרגיות ואת הקלאץ' ואת הניצחון. וזו קלישאה לקשור את עניין הבידוד והקהל לעניין הכדורסל אבל אין ברירה. המוד של החבר'ה האלה הוא קודם כל לנצח ורק אחר כך לחשוב. לא להודיע כלום ביום כזה, להעליב חלק גדול מהקהל, להתעלם מהוראות משרד הבריאות, לזרוק שתי שלשות רצופות כשקוראים לך אנג'לו קלויארו. לנצח. לא משנה איך. הכול הולך.

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין. דני מרון
לא חששו גם מהבידוד שלו. שיין לארקין/דני מרון

רק תשע שלשות קלע קלויארו העונה ביורוליג. אחרי שבובואה עשה 65:71, שלוש דקות לסיום, זה הרגיש גמור. ואז שוב, בום, בום, אנג'לו - שתי שלשות, שוויון. כשמדברים עליו העונה מזכירים לב, נשמה ורצון, אבל שמעו, הוא מוכיח שיש בו יותר מזה. "כשאני פנוי אני זורק", אמר לי, וגם המאמן ספרופולוס סיפר שהוא תמיד מעודד אותו לזרוק כשהוא פנוי. ככה מנצלים את השמירות הכפולות על ווילבקין. "יש לו אומץ", החמיא ספרופולוס.

ועם כל הכבוד לאומץ, צריך גם להכניס אותן. קלויארו אחראי לקאמבק במשחק הקודם מול אולימפיאקוס - בפיגור 7 בסוף תפר שלשה ואחריה המבול; אל הקלאץ' אתמול נכנס עם 0 נקודות ב-20 דקות ו-32% עונתי מעבר לקשת. זה לא הפריע לו לתפור את שתיהן. 6, 3, שוויון. שלושה רבעים וחצי הוא קלארק קנט, שלוש דקות הוא רג'י מילר.

האנטר השלים את המהפך, ווילבקין נעל, אבדיה לא התרגש מהבידוד של לארקין, מכבי תל אביב עלתה לפלייאוף לראשונה מאז 2015 וכשספרופולוס נשאל מה יהיה עם הקורונה הזו אמר בצחוק שחס וחלילה - רק שלא יהרסו להם עונה כזו נדירה. אירוני, אבל הכול הולך לו כל כך טוב שלא נתפלא אם אתמול בלילה, תוך כדי שינה, הוא שרטט על הלוח את המתכון לחיסון של המגפה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully