וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: "אחרי שתי חוויות קשות שעברתי, רציתי הפסקה"

החברים כבר חשבו שהוא ויתר על הקריירה, אבל אחרי שנה וחצי בחוץ אוסקר מסכם קאמבק מרגש בסלטה ויגו. הבכורה בקאמפ נואו ("משחק שאזכור כל חיי"), התיקו בברנבאו ("הטלפון התפוצץ מהודעות מברצלונה") והמציאות: "המטרה לא לרדת ליגה". ראיון, עם חיבוק למכבי ת"א ולאלברמן

רויטרס

אנשים שמכירים את אוסקר גרסיה כבר העריכו שאולי זהו. שאחרי רכבת ההרים שעבר מאז עזב את מכבי תל אביב - התחנות האחרונות היו חמישה חודשים בסנט אטיין ושלושה חודשים באולימפיאקוס, משתי הקבוצות התפטר - ייקח זמן רב עד שיחזור לנהוג. אחרי יותר משנה וחצי הפסקה, כשברוב הזמן מהתקופה הזו עסק כפרשן במשחקי ברצלונה, גרסיה שב לדשא כמאמן סלטה ויגו - מועדון שגישש סביבו עוד בעבר. אחרי שהקודם בתפקיד פראן אסקריבה פוטר בעקבות ארבעה הפסדים רצופים, הבוסים הוציאו את גרסיה מהשבתון.

"רציתי הפסקה אחרי שתי חוויות קשות שעברתי", הוא מספר, "ורציתי לנצל את הזמן להיות עם הבנות. הרבה פעמים אימנתי בלי המשפחה לתקופות ארוכות והפעם החלטתי לעשות הפסקה ארוכה, להיות בבית".

אוסקר גרסיה מאמן סלטה ויגו עם זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. GettyImages
אוסקר גרסיה עם זינדין זידאן: "הרבה אוהדי ברצלונה שמחו שסיימנו עם ריאל בתיקו"/GettyImages

היו דיבורים שאולי כבר לא תחזור.

"גם במהלך הזמן שלי בחוץ הייתי בטוח שאאמן בעתיד. לא הפעלתי לחץ בנושא, לא הגבלתי את עצמי לחצי שנה או שנה, אבל פשוט חיכיתי לזמן המתאים. לקחת הזדמנות כשתגיע. החבר'ה מוויגו ביקשו שאחליט מהר - הם רצו מאמן תוך פחות משבוע - וזה זירז את זה מאוד, חשבתי שזה אתגר גדול. זו הסיבה שחתמתי זמן כל כך קצר לפני משחק מול ברצלונה".

ברצלונה זה הבית. שם שיחק, שם אימן במחלקות הצעירות, את כל הפילוסופיה שלו, או לפחות את רוב רובה, שאב גרסיה מהמועדון הזה. בחודשים האחרונים ביקר שם רבות כפרשן, הוא מכיר את החבר'ה שעובדים בין כתלי קאמפ נואו. "זה המשחק הכי קשה, ועוד כמשחק ראשון. קאמפ נואו, האווירה, לשחק מול ברצלונה - זה יהיה משחק שאזכור לאורך כל חיי, הראשון שלי כמאמן לה ליגה, ועוד נגדם".

זה נגמר עם שלושער של מסי ו-4:1 מהדהד אבל בחודש שעבר גרסיה וסלטה חילצו נקודה מול ריאל, במדריד, והקטלאנים הוקירו תודה. "הטלפון שלי התפוצץ מהודעות של אוהדי בארסה", הוא אומר. "היו לנו הזדמנויות גם לנצח במשחק בברנבאו, אבל זו הייתה תוצאה טובה מאוד גם כך, אף אחד לא ציפה לזה, הראינו אופי גדול. וכן, 'עזרנו לברצלונה' ועם החיבור שלי למועדון בעבר אני יכול להבין למה אנשים הגדירו את זה ככה".

עכשיו כשחזרת לאמן, עד כמה זה היה חסר?

"התגעגעתי להיות על הדשא, להעביר אימונים, לאדרנלין במשחקים. כבר עכשיו זה שווה, את המשחק הראשון בקאמפ נואו אזכור תמיד, תיקו בברנבאו, לנצח בדקה ה-90 את סביליה". הקבוצה עדיין בצרות. ויגו רק מקום אחד ושלוש נקודות מעל מאיורקה והקו האדום. איך זה קרה ומה המטרות? "הבוס הכין סגל שהמטרה שלו הייתה להילחם על מקום באירופה", גרסיה מספר, "אבל אחרי ההתחלה הלא טובה שהייתה, המטרה העיקרית היא לא לרדת. בקיץ כבר נגדיר מטרות חדשות".

אוסקר גרסיה עם ג'ורדי קרויף ביציע במשחקה של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני ממש שמח עבור ג׳ורדי, אנחנו בקשר, אני מאחל לו כל טוב". גרסיה עם קרויף/ברני ארדוב

זו פעם ראשונה שאתה מאמן קבוצת בוגרים בבית, בספרד. איך זה מרגיש אחרי הרבה ניסיונות שונים ומעניינים מחוץ למדינה?

"אין מה לעשות, כשאתה מדבר את השפה שלך הכול קל יותר. קל יותר להגיע לשחקנים, הם מבינים את המסרים שלך טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעבדת כזר במדינות אחרות. האנגלית או הצרפתית שלי כבר טובות, אבל ברור שזה לא אותו הדבר. לא אוצר המילים, לא בחיבור, אתה יכול להסביר ממש הכול, ומהר. עם שפה אחרת, גם כשאתה שולט בה, זה אחרת. ברור שהיה לי טוב ומעניין בחוץ, למדתי שפות חדשות והיו המון חוויות גדולות".

לפי הדיווחים בספרד אחד המועמדים לתפקיד מאמן ויגו היה ג'ורדי קרויף, חברו של גרסיה שהביא אותו למכבי תל אביב כמאמן הראשון תחתיו. קרויף חתם בחודש שעבר על חוזה כמאמן נבחרת אקוודור. "אני ממש שמח עבור ג'ורדי, אנחנו בקשר, אני מאחל לו כל טוב - אני חושב שהוא יעשה שם דברים יפים, הוא סיכם שם לשלוש שנים, הוא יוכל לעבוד, לבנות".

באפריל שוב ברצלונה. במצב הנוכחי הם שוב צריכים עזרה.

"בלי קשר לברצלונה אני מקווה שיהיו לנו מספיק נקודות עד אז… אבל מה לעשות, אני תמיד רוצה שברצלונה תנצח ותזכה, אבל הפעם אגיע כמאמן סלטה ויגו אז אחשוב אחרת".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב עם גל אלברמן אלירן עטר. ברני ארדוב
"יש לגל את כל התכונות להיות מאמן. הוא חכם, שקט, יש לו את הכבוד מצד כולם והוא ממש רעב ללמוד". גרסיה עם אלברמן ועטר/ברני ארדוב

מניקיטה ועד גולסה: סיכום העונה הסדירה של פודקאסט הפודיום

וכן, הוא עדיין עוקב. כמעט שבע שנים אחרי האליפות ההיא ויותר מחמש שנים אחרי שעזב בפעם האחרונה את קרית שלום, גרסיה עדיין בודק תוצאות של מכבי תל אביב בליגת העל. "אני מתגעגע ועוקב, שמחתי שמכבי ניצחה בדרבי האחרון, שמחתי לראות שהם בראש הטבלה. אני גם שמח עבור גל אלברמן, עוזר המאמן שבמקום השני…".

כששיחק אצלך ידעת שירצה להיכנס לתחום?

"יש לגל את כל התכונות להיות מאמן. הוא חכם, שקט, יש לו את הכבוד מצד כולם והוא ממש רעב ללמוד - לרשום במחברת אימונים של מאמנים שלו. זה מראה שהוא חכם ושהיה כיוון לאימון, וזו התחלה מאוד טובה עבורו, להיות עוזר מאמן במועדון כזה. הוא עוד יהיה מאמן ראשי".

אתמול דווח שבאיטליה שוקלים לדחות את הליגה בחודש בגלל נגיף הקורונה, בכל העולם מרגישים את ההשפעות. "כאן עוד לא נעצר שום דבר אבל רואים עד כמה זה תופס את סדר היום, כל הערוצים, רק על זה מדברים. המצב לא חמור כמו באיטליה אבל זה פותח פה כל מהדורה". רק בריאות.

אוסקר גרסיה מאמן סלטה ויגו בקאמפ נואו. GettyImages
תמיד רוצה שברצלונה תנצח, רק לא נגד סלטה ויגו. אוסקר גרסיה בקאמפ נואו/GettyImages

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully