וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שרואים מכאן: המאמנים היוונים בישראל מנתחים את יריבת הפועל ירושלים

פריסטרי חזרה למפעל אירופי אחרי 16 שנות היעדרות, ורוצה להפוך את הקאמבק שלה לחלומי. סטפנוס דדאס ויאניס קסטריטיס מסמנים את המפתחות לסדרה: ההיסטוריה, המצ'אפים, שאלת הקצב והסיטואציה שממנה על האדומים להיזהר

צילום: הפועל ירושלים

בווידאו: עמנואל טרי, שחקנה החדש של הפועל ירושלים

פרס מלך הסלים ביורוליג מוענק מדי עונה לסקורר הטוב ביותר, וקרוי על שמו של אלפונסו פורד. הגארד האמריקאי, שמת בגיל 32 לאחר מאבק בלוקמיה, עשה את הפריצה הגדולה שלו - תוך כדי מחלתו - במדי פריסטרי. בעונה הראשונה לקיומו של המפעל הוא קלע 26 נקודות בממוצע למשחק, וקבע רף שאיש לא הצליח לעבור מאז.

אף ששיחק בקבוצה היוונית במשך שנתיים בלבד, גופייתו (מספר 10) הופרשה לזכרו ואיש לא לבש אותה מאז הלך לעולמו ב-2004. פורד הוא אחד מבין שמות מפוארים שעברו במועדון הקטן מאתונה לאורך השנים; יחד איתו ברשימה נמצאים אאודי נוריס, מרקו יאריץ', מילאן גורוביץ', קוסטאס צרצריס, אנגלוס קורוניוס ושני אקסים "ישראלים" - באק ג'ונסון ורנדי ווייט.

הגירסה הנוכחית של פריסטרי שונה בתכלית מזו שניסתה לפרוץ גבולות בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000; יש בה שם מיתולוגי אחד עבור חובבי הכדורסל ביוון, פנאיוטיס ואסילופולוס (36), אבל יתר השחקנים מרכיבים סגל צנוע שבסך הכל רוצה לנסות ולשחזר במעט את ימי העבר.

אינפו אלפונסו. Action images, אתר רשמי
אינפו אלפונסו/אתר רשמי, Action images

הערב (רביעי, 19:15, ספורט 5) יגיע מסע הקאמבק הזה לשיאו; בעונתם הראשונה במפעל אירופי מאז 2004, האתונאים יופיעו בשלבי הנוקאאוט, ויתארחו אצל הפועל ירושלים למשחק הראשון בסדרת שמינית גמר ליגת האלופות. שני מאמנים יוונים בליגת העל מכירים היטב את שתי הקבוצות - סטפנוס דדאס מהפועל חולון ויאניס קסטריטיס מהפועל תל אביב - ושניהם מנתחים בקצרה את יחסי הכוחות.

"כמו קבוצה יוונית טיפוסית, פריסטרי לא נשענת על כוכב כזה או אחר", מסביר דדאס, ומסמן את המאבק בקו האחורי כזה שיכריע את הסדרה. "ג'יימס פלדין וג'ייסון גרי הם שני סקוררים טיפוסיים ויציבים, שמנהיגים את משחק ההתקפה בקבוצות שלהם ולכל אחד מהם יהיה תפקיד דומיננטי במפגשים הללו. אני גם סקרן לראות את ההתמודדות בין שני הרכזים, וויל האצ'ר וג'ייקובן בראון, ובכלל, שני צמדי הגארדים דומים בעיניי ויהיו קריטיים".

אלא שהקלע הבולט של היוונים באירופה, על חודה של עשירית נקודה מעל גריי, הוא הסנטר יאניק מוריירה. "היה לו משחק מצוין השבוע בליגה, עם 20 נקודות ועשרה ריבאונדים בניצחון החשוב על פרומיתיאס פטראס, אבל ירושלים עמוקה מאוד בקו הקדמי, ואני רואה חשיבות פחותה במצ'אפ הזה".

עוד בוואלה!

"אני לא פורש עד שהבן שלי יראה אותי משחק": הקאמבק המרגש של ואסילופולוס

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב, דיאנדרה קיין. דני מרון
החתמה שהרשימה, אך בינתיים לא הוכיחה. דיאנדרה קיין/דני מרון

רק לפני שנה וחצי חזרה פריסטרי לליגה הראשונה ביוון, וכבר בעונת הבכורה סיימה במקום הרביעי, אולם בחסות עונשי הפחתת הנקודות לאולימפיאקוס ולפנאתינייקוס חלפה על פניהן והגיעה למקום השני. היא הודחה בידי פאו בחצי גמר הפלייאוף, והעבירה בקיץ לירוקים את מאמנה ארגיריס פדולאקיס וכוכבה בן בנטיל.

"פריסטרי הוא מועדון היסטורי, עם בסיס אוהדים יציב", מספר קסטריטיס. "הקבוצה התקשתה בשנים האחרונות וירדה מהבמה המרכזית, אבל חזרה לצמרת הליגה הראשונה בזכות ארגון מצוין, שנהנה מהנהלה יציבה, והיא מתקדמת מעונה לעונה. פריסטרי בנתה את עצמה בליגת המשנה עם שחקנים צעירים, שבינתיים התפתחו ועכשיו הפכו לשחקנים לגיטימיים".

עונה מוזרה עוברת על הצהובים-כחולים. הם פתחו בצורה חיובית, אולם בצעד תמוה פיטרו את המאמן איליאס זורוס; בתקשורת המקומית המתינו להודעה על שובו של פדולאקיס, שבינתיים פוטר מפנאתינייקוס, וזו לא הגיעה עד היום. עוזר המאמן ניקוס פפאניקולופולוס נשאר בתפקיד המאמן הראשי עד היום, והקבוצה סיימה רביעית בשלב הבתים של ליגת האלופות ומדורגת שלישית בליגה היוונית.

מאמן הפועל חולון, סטפנוס דדאס. ברני ארדוב
בטוח שהקו האחורי יכריע את הסדרה. סטפנוס דדאס/ברני ארדוב

לפני כחודשיים הונחת באתונה אייזיאה קאזינס, ששוחרר מירושלים, אבל הקדנציה שלו הסתיימה במהירות בגלל פציעה שהשביתה אותו להמשך העונה. במקומו הגיע דיאנדרה קיין, בצעד שנחשב מפתיע ומרשים בעיני אנשי הכדורסל ביוון, אלא שאקס מכבי תל אביב לא הפגין יכולת גבוהה בינתיים, ולא מנע את הדחת הקבוצה בחצי גמר הגביע המקומי.

"השאלה המרכזית היא איזו קבוצה תכתיב את הקצב שלה", מסכם דדאס. "פריסטרי תנסה לשחק כדורסל איטי ומבוקר, במיוחד במשחק הערב בירושלים, ולהקטין את מספר הפוזשנים. זו הדרך היחידה שלה לנסות ולצמצם פערים. אם הפועל תצליח לשחק את הכדורסל המהיר שלה, יתרון העומק והאיכות שלה יבוא לידי ביטוי.

"במידה שירושלים תגיע ליותר מ-85-80 נקודות, היא תנצח. פריסטרי זקוקה לשני רבעים יוצאי דופן מבחינה הגנתית, שבכל אחד מהם תעצור את הישראלים על 17 נקודות לכל היותר, כדי להישאר בתמונה. היא תנסה להישאר קרובה לאורך זמן, ולקוות שירושלים תילחץ מהסיטואציה ותבצע טעויות בדקות הסיום".

קסטריטיס: "ירושלים קבוצה מצוינת, ולא סתם היא אחת הפייבוריטיות לזכייה במפעל כולו. אבל הלך הרוח שמגיע מפריסטרי הוא שהיוונים יבואו להילחם, כמו אנדרדוג קלאסי. האולם הביתי שלהם קטן יחסית, עם 4,000 מושבים, והוא לא תמיד מלא, אבל כשהאוהדים באים - ואני מניח שלמשחק נגד ירושלים בשבוע הבא הם יגיעו - הם מייצרים אווירה מאוד חמה".

פנאיוטיס ואסילופולוס פריסטרי. Action images, אתר רשמי
ד"ש מהעבר. פנאיוטיס ואסילופולוס/אתר רשמי, Action images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully