וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאנדרה קיין ואולי קרטיס ג'רלס: הדרך של הפועל ירושלים לפיינל פור

18.2.2020 / 12:20

האדומים שובצו לסדרה נגד פריסטרי בשמינית גמר ליגת האלופות, ואם יעברו אותה יתמודדו מול ססארי או סן פאבלו ברבע. הכירו את היריבות וסמנו את לוחות הזמנים

צילום: יותם רונן, עריכה: שאול אדם

פריסטרי בשמינית הגמר, דינמו ססארי או סן פאבלו בורגוס ברבע הגמר. הפועל ירושלים קיבלה שיבוץ סביר בהחלט בהגרלת שלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, שהתקיימה היום (שלישי) בז'נבה. לפניכם לוחות הזמנים והפרטים המלאים בדרך לפיינל פור.

שמינית הגמר

השיטה: סדרת הטוב משלושה משחקים.

הזמנים: 4.3 בירושלים, 11.3 באתונה (18.3 בירושלים, במידת הצורך).

היריבה: פריסטרי תגיע לישראל עם שחקן שיושבי הארנה זוכרים מהעבר הלא רחוק: אקס מכבי תל אביב, דיאנדרה קיין, שהצטרף אליה לפני עשרה ימים במקום אייזיאה קאזינס (שסיים את דרכו בלל פציעה, חודש וחצי בלבד לאחר הגעתו מירושלים). שובו של קיין לארץ יקדים בארבעה ימים את המפגש הטעון עם אמארה סטודמאייר והצהובים בליגת העל.

הקבוצה מאתונה נפרדה במפתיע מאיליאס זורוס בשלב מוקדם של העונה, אבל התייצבה תחת עוזרו ניקוס פפאניקולופולוס. הגארד האמריקאי סטיבן גריי והסנטר האנגולי יאניק מוריירה יאתגרו את הגנת ירושלים בנקודות התורפה שלה. השחקן המוכר ביותר בשורותיה הוא פנאיוטיס ואסילופולוס (36), שלפני כעשור שיחק יחד עם יותם הלפרין באולימפיאקוס.

על אף חסרונה של אולימפיאקוס, פריסטרי מדורגת רק במקום הרביעי בליגה היוונית. היא אמנם ניצחה העונה את פנאתינייקוס (בימים שארגיריס פדולאקיס עוד אימן אותה), אבל הודחה בשבוע שעבר בחצי הגמר הגביע בידי פרומיתיאס, כשקיין קולע ארבע נקודות ב-2 מ-8 מהשדה.

כדי לחלוף על פני יריבתם הישראלית, הצהובים-כחולים יצטרכו לנצח אותה באולמה. עד כה הם עומדים על שלושה ניצחונות וארבעה הפסדי חוץ בליגת האלופות.

שחקן הפועל ירושלים ג'רום דייסון מול שחקן מכבי תל אביב דיאנדרה קיין. ברני ארדוב
פעם יריב, תמיד יריב. דיאנדרה קיין נגד ירושלים/ברני ארדוב

יתר סדרות שמינית הגמר:

סראגוסה - לייטקאבליס פוניבז'
נימבורק - באנדירמה
טורק טלקום אנקרה - בשיקטאש
טנריפה - אוסטנד
דינמו ססארי - סן פאבלו בורגוס
דיז'ון - ניז'ני נובגורוד
א.א.ק אתונה - טלקום בון

קרטיס ג'רלס בר טימור הפועל ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
קאמבק מרגש לארנה? קרטיס ג'רלס עם בר טימור/ברני ארדוב

רבע הגמר

השיטה: סדרת הטוב משלושה משחקים.

הזמנים: 25/24.3 בבית, 1.4/31.3 בחוץ (8/7.4 בבית, במידת הצורך).

היריבות: את סן פאבלו מכירים היטב בירושלים. שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים, וסיפקו מותחנים שבסיומם ניצחה הקבוצה הביתית: 84:91 לספרדים בבורגוס ו-91:96 לאדומים בארנה, במשחק שהבטיח להם את המקום הראשון.

סן פאבלו שיחררה את ג'יי.פי טוקוטו לעירוני נס ציונה, ומסתמכת בעיקר על ויטור בניטה, תאדוס מקפאדן וארל קלארק בצד ההתקפי. אלא שכדי לפגוש שוב את ירושלים, היא תצטרך לנצח לפחות פעם אחת בסרדיניה, ומדובר במשימה לא פשוטה עבור קבוצה שניצחה רק בשניים משבעת משחקי החוץ שלה העונה, בדרך למקום השלישי בבית ב'.

ססארי, קבוצתו של המאמן ג'אנמרקו פוצקו, עברה בשלב הראשון את הפועל חולון וסיימה עם מאזן 3:11 (בדומה לירושלים) כשלזכותה חמישה ניצחונות חוץ, אבל איבדה את ראשות בית א' בגלל פיגור בטבלה הפנימית מול טורק טלקום אנקרה.

מדובר ביריבה מסוכנת, המדורגת במקום השני גם בליגה האיטלקית, ובשורותיה משחק האקס המיתולוגי קרטיס ג'רלס, שכיכב בירושלים והצעיד אותה לזכייה באליפות ולמקום בחצי גמר היורוקאפ ב-2017. דיישון פייר, דוויין אואנס ומירו בילאן הם השחקנים המרכזיים שלה.

אוהדי הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
רוצים לחגוג קבלת שבת בארנה בפיינל פור. אוהדי ירושלים/יוסי ציפקיס

פיינל פור

השיטה: נוקאאוט במשחק אחד.

הזמנים: 1.5 חצאי הגמר, 3.5 הגמר.

המיקום: אם ירושלים תעבור את שתי הסדרות, היא תזכה ליתרון ביתיות גם בקרב על הגביע. מתוקף החוזה שחתמה אשתקד, ובמסגרתו עברה מהיורוקאפ לליגת האלופות, הובטח לה לארח את הפיינל פור הראשון שאליו תעפיל.

משחקי חצי הגמר ייערכו ביום שישי בשעות הצהריים, והגמר כעבור יומיים, ביום ראשון בערב. סראגוסה הגישה את מועמדותה לאירוח הפיינל פור, ויש לה סיכוי גבוה לזכות בו במקרה שירושלים תודח בשמינית הגמר או ברבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully