מאמן ריאל מדריד, זינדין זידאן עם סרחיו ראמוס. רויטרס
מאמן ריאל מדריד, זינדין זידאן עם סרחיו ראמוס/רויטרס

ערעורי הלב

1.3.2020 / 14:00

מהרגע שבו זינדין זידאן "ערער את היסודות", ריאל מדריד איבדה כיוון בליגה. הפגיעה בלב הקבוצה טוני קרוס גרמה לנזק גם בליגת האלופות, החיפושים אחר פתרונות התקפיים מעלים חרס ולמאמן כבר אין את מי להאשים. האם הקלאסיקו יחלץ אותו מאימת סולארי?

"זינדין זידאן זעזע את היסודות", טענו בתקשורת במדריד נגד מאמן ריאל לאחר ההדחה ברבע גמר גביע המלך. גם דברי הביקורת הללו לוו בנימה של התנצלות, הרי לא מדובר בג'ולן לופטגי או סנטיאגו סולארי המושמצים, אבל לראשונה מאז חזר - זידאן ניצב על המוקד. נפל דבר. ומאז אותו ערעור יסודות במשחק הגביע בו ביצע שבעה שינויים בהרכב וספג לראשונה בקריירת האימון שלו ארבעה שערים (ריאל סוסיאדד ניצחה 3:4), הבלאנקוס איבדו כיוון. עד כדי כך שהפסד ביתי בקלאסיקו עלול לקרב אותם לעוד עונה ללא תואר (עם כל הכבוד לסופרקופה) שמסתיימת כבר בחודש מרץ.

זינדין זידאן, מאמן ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד. רויטרס
כבר אין את מי להאשים. זינדין זידאן עם פלורנטינו פרס/רויטרס

ריאל נמצאת במצב דומה לזה בו הייתה בעונה הקודמת. גם אז הקלאסיקו בברנבאו נערך במחזור ה-26 והיא הגיעה אחרי שלא ניצחה ב-10 משחקי ליגה ואילו ברצלונה בשמונה. רק הפעם החלוקה אחרת ולכן ההפרש עומד על שתי נקודות ולא תשע כמו לפני הקלאסיקו אשתקד. לפני שנה ברצלונה הגיעה למדריד, הוציאה את ריאל רשמית מהמרוץ עם 0:1 והשאירה לאייאקס לסיים את העבודה ולשלוח את סולארי הביתה עם רביעייה בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות בברנבאו. הקלאסיקו ההוא למעשה קירב את זידאן בחזרה למועדון. הקלאסיקו הזה עלול להרחיק אותו.

כי הפעם אין את מי להאשים. זידאן כבר לא נמצא בעמדת המושיע של מרץ 2019. נכון, פלורנטינו פרס לא קיים את הבטחתו בקיץ לגבי פול פוגבה ולא נתן מענה לכל צרכיו, אבל ריאל עדיין הוציאה מעל 300 מיליון יורו לקראת העונה הזו. אלה השחקנים שזידאן בחר. הוא זה שהחליט גם הפעם להסתמך בלעדית על קארים בנזמה בהתקפה ולא להביא חלוץ נוסף אפילו בינואר, אחרי שהראה במשך חצי עונה שהוא לא סומך על לוקה יוביץ'.

אז בנזמה סיפק מספרים מרשימים בחצי העונה הראשונה, אבל כמה הוא יכול לבד? ב-11 המשחקים ב-2020, הוא מצא את הרשת רק פעמיים. הוא הכובש המוביל עם 18 שערים בכל המסגרות (וגם המבשל המצטיין עם תשעה אסיסטים). ומי אחריו? הבלם הפנדליסט סרחיו ראמוס עם שבעה שערים ורודריגו הצעיר שהורד לקבוצת המילואים. גארת' בייל נותר הרחק מאחור עם שלושה שערים ושני בישולים (לעומת 14 ושבעה בעונה שעברה) וגם האחרים לא בסביבה. אז הבלאנקוס אמנם מבקיעים קצת יותר מהעונה הקודמת - 46 שערים ב-25 מחזורים לעומת 43 באותו שלב ב-2019 - אבל מוגבלים מאוד מבחינת האופציות ובכך מאבדים את כוח ההרתעה.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. רויטרס
אף אחד לא מתחלק איתו במעמסה. קארים בנזמה/רויטרס

"זו עונה שנייה ברציפות שריאל לא נערכה כראוי במהלך הקיץ", טען העיתונאי מנולו לאמה. "חסר לה עוד שחקן הכרעה ברחבה. בנזמה הוא 9 וחצי ויוביץ' הוא לא 9, הוא שקר". הסרבי הצעיר הוא יעד עיקרי להשמצות העונה, אבל קשה לבוא אליו בטענות כשהמועדון רצה להיפטר ממנו כבר בשלהי חלון הקיץ וזידאן מראה בכל הזדמנות שהוא לא מחזיק ממנו. הבעיה עמוקה יותר מיוביץ'. זיזו החזיק מעמד בחצי העונה הראשונה בזכות ההגנה הטובה והיכולת האדירה של טיבו קורטואה. מבחינה התקפית, הוא עדיין מחפש פתרון לחיים בלי כריסטיאנו רונאלדו.

עד כמה המצוקה גדולה? ב-114 משחקים עם זידאן על הקווים ורונאלדו על כר הדשא, ריאל לא כבשה רק בשלושה. לעומת זאת, ב-82 משחקים בקדנציה השנייה של המאמן וכמובן בלי רונאלדו, ריאל לא הצליחה למצוא את הרשת 17 פעמים. המאמן הצרפתי מנסה. הוא זנח לפרקים את ה-4-3-3, גם בעקבות הפציעות של אדן הזאר, ושיחק לא פעם עם ארבעה ואפילו חמישה קשרי אמצע. ועדיין לא מצא נשק התקפי נוסף - קבוצתי או פרטני. ויניסיוס חסר תכלס, גארת' בייל חסר חשק ורודריגו חסר בגרות.

ליאונל מסי ברצלונה מול טוני קרוס ריאל מדריד. רויטרס
"חייב לפתוח כל עוד הוא כשיר". טוני קרוס מול ליאונל מסי בקלאסיקו הקודם/רויטרס

בזמן החיפוש אחר פתרונות התקפיים וערעור היסודות, זידאן זעזע גם את הלב של הקבוצה. את האיש שבידו הפקיד את ניהול המשחק. אחרי שהחליף אותו במחצית בדרבי, הצרפתי הוריד לספסל את טוני קרוס במשחק מול מנצ'סטר סיטי ולא שיתף אותו אפילו כמחליף. זו הייתה בסך הכול הפעם השנייה מאז שהגיע לריאל שהוא נותר על הספסל לאורך 90 דקות במשחק בליגת האלופות, ופרשנים ושחקני עבר תהו לפשר ההחלטה. רבים חשבו כי המהלך לא היה מקצועי, גם אחרי ההכחשות של זידאן ("זה לא היה נגד טוני, יש לי אופציות נוספות"), בשידור הספרדי תיארו את זה כ"אבסורד" וגם בעיתון "מארקה" התומך ביקרו את המאמן אחרי "אחד הלילות הכי הגרועים שלו בברנבאו" וטענו כי "קרוס חייב לפתוח כל עוד הוא כשיר".

אפילו היריבים נותרו בהלם. אילקאי גונדואן, החבר מנבחרת גרמניה, הודה שלזה אף אחד במנצ'סטר סיטי לא ציפה. "זה היה ממש מוזר, נערכנו אליו", אמר קשר הסיטיזנס. נכון, זידאן אוהב להפתיע במשחקים גדולים (רודריגו ערך הופעת בכורה בהרכב במשחק הקריטי נגד גלאטסראיי, איסקו פתח נגד פ.ס.ז' אחרי הקפאה ארוכה, פרלאן מנדי הופיע לפתע בקלאסיקו הקודם יחד עם בייל בעוד לוקה מודריץ' סופסל, ויניסיוס ולוקאס ואסקס פתחו נגד אתלטיקו) אבל במצב הנוכחי, כשאין לו יותר מדי שפנים לשלוף מהכובע, זו הייתה כנראה הפתעה אחת יותר מדי.

ובמצב כזה, ללא קרוס, מי שמצא עצמו לפתע כאיש החופשי בקישור היה קאסמירו, שהראה פעם נוספת שמסירות הן לא הפורטה שלו. אז זיזו אולי הרוויח העונה בגדול את פדריקו ואלוורדה, אבל לא יכול להרשות לעצמו (עדיין) לוותר על קרוס. עכשיו הוא חוזר אליו. בתקווה שיציל לו את הליגה ויחלץ אותו מהגורל של סולארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully