וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המספרים וכל מה שצריך לדעת על ולקראת הקלאסיקו

מלך השערים, השחקנים שעברו ישירות בין הקבוצות (לא רק פיגו), מתי שחקן ריאל כבש שלושער לאחרונה ומה הרצף הארוך של בארסה?

אצטדיון סן סירו אחרי ביטול המשחק בין אינטר לסמפדוריה, צילום: רויטרס

ריאל מדריד תארח מחר (ראשון) את ברצלונה במסגרת המחזור ה-26 בלה ליגה. הבלאנקוס איבדו בשני המשחקים האחרונים את יתרון הנקודות שהיה להם בפסגת הטבלה אחרי שסיימו ב-2:2 ביתי מול סלטה ויגו והפסידו 1:0 ללבנטה. גם בליגת האלופות הקבוצה של זינדין זידאן אכזבה והפסידה בבית 2:1 למנצ'סטר סיטי ברביעי. מנגד, בארסה מגיעה אחרי 1:1 די טוב בחוץ מול נאפולי בשלישי. לקראת המשחק החלטנו להציג בפניכם כמה נתונים מעניינים.

שלושער - במשחקי הקלאסיקו נכבשו 28 פעמים שלושה שערים על ידי אותו שחקן באותו משחק. ז'ים קארלייה הצרפתי היה הראשון שעשה את זה ב-1913 עבור ברצלונה והאחרון היה לואיס סוארס שעשה את זה באוקטובר 2018. ארבעה שחקנים הצליחו לכבוש פעמיים שלושער בקלאסיקו: סנטיאגו ברנבאו (ריאל מדריד), חיימה לסקאנו (ריאל), פרנץ פושקאש (ריאל) וליאונל מסי (ברצלונה). האחרון שכבש שלושער עבור ריאל בקלאסיקו היה איבן זמוראנו וזה קרה ב-1995.

מאזן היסטורי - הקלאסיקו הנוכחי יהיה ה-277 בכל המסגרות אי פעם: ברצלונה מחזיקה ביתרון עם 115 ניצחונות לעומת 99 של ריאל, בעוד 62 מהמפגשים נגמרו ללא הכרעה. בלה ליגה, המאזן עומד על 72 ניצחונות לכל אחת מהקבוצות ולבארסה יש הזדמנות לעלות ליתרון במאזן הזה לראשונה אי פעם.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד עם ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
קשה לראות מישהו משתווה לכמות השערים שלו בקלאסיקו. מסי עם ראמוס/רויטרס

הניצחונות הגדולים ביותר - ה-1:11 של ריאל מדריד בחצי גמר הגביע ב-1943 הוא עדיין הניצחון עם הפער הגדול ביותר בין הקבוצות אי פעם, ויישאר כזה (כנראה) גם אחרי המפגש הנוכחי. עד היום קיים ויכוח אם יש להחשיב את המשחק הזה והתוצאה בו בשל העובדה ששחקני בארסה עמדו מנגד וצפו בריאל משחקת כדי למחות נגד ההטייה של השופטים לטובת ריאל. ניצחון הליגה הכי גדול של ריאל מול בארסה היה 2:8 ב-1935, בעוד ברצלונה ניצחה 2:7 ב-1950. הקלאסיקו נגמר ב-0:5 למיד מהצדדים בשבעה מקרים שונים: הפעם הראשונה הייתה ב-1935 לטובת ברצלונה והפעם האחרונה הייתה ב-2010 כשבארסה השפילה את ריאל של ז'וזה מוריניו בקאמפ נואו.

מלכי השערים - ליאונל מסי כמובן שולט כאן בגדול וקשה להאמין שמישהו ישיג אותו באיזשהו שלב. הפרעוש כבש 26 שערים בקלאסיקו בכל המסגרות כשאחריו נמצאים כריסטיאנו רונאלדו ואלפרדו די סטפנו עם 18 כיבושים כל אחד. השחקנים הפעילים שכבשו הכי הרבה במשחק הזה, חוץ ממסי, הם לואיס סוארס הפצוע (11) וקארים בנזמה (9).

שחקן ריאל מדריד בשנת 2000, לואיס פיגו. GettyImages
כמובן שהמעבר שלו נותר כזכור מכולם. פיגו/GettyImages

הכי הרבה ניצחונות ברציפות - הדומיננטיות של בארסה תחת פפ גווארדיולה הובילה לחמישה ניצחונות רצופים מול ריאל בין 2010-2008, בעוד מיגל מוניוס הוליך את ריאל לשבעה ניצחונות ברציפות בין 1965-1962. ברצלונה מחזיקה ברצף הכיבושים הארוך ביותר כשכבשה ב-24 משחקי קלאסיקו ברציפות בין 2017-2011.

העזו לעבור - מעטים השחקנים שעברו בין שתי היריבות המושבעות הללו, הראשון היה אלפונסו אלבניס שעבר מברצלונה לריאל ב-1902 ואחריו היה לוסיאנו ליסראגה, שהפך לראשון שעושה את הדרך ההפוכה ב-1905. הזכור מכולם ומעורר המחלוקת ביותר היה כמובן המעבר של לואיס פיגו, שעבר מברצלונה למדריד ב-2000. האחרון שעשה את המעבר הישיר הזה הוא חאבייר סאביולה ב-2007. בסך הכול 39 שחקנים עברו ישירות מאחת הקבוצות הללו את השנייה.

סטנדינג אוביישן - שלושה שחקני ברצלונה זכו לתשואות מאוהדי ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו: דייגו מראדונה ב-1983, רונאלדיניו ב-2005 ואנדרס אינייסטה ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully