וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורסי: "תמיד מוצאים את הדרך לנצח", אבדיה: "זו הגדולה של הקבוצה"

בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב חגגו את הניצחון על אולימפיאקוס. סקוטי ווילבקין הודה שהצליח למכור את העבירה הקריטית עליו: "הם גרמו לנו לחשוב, היינו צריכים לשחק טוב יותר". אות'לו האנטר: "זה לא היה הסגנון שלנו"

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
עונת השיא שלו. ווילבקין/דני מרון

1.

עונת היורוליג המרשימה של מכבי תל אביב נמשכה גם אמש (חמישי) כשהצהובים גברו בבית 70:71 על אולימפיאקוס בתום דרמה גדולה. הקבוצה של ספרופולוס, שרשמה את ניצחונה ה-18 ב-26 משחקים והרביעי ברציפות ביורוליג, יצאה מפיגור 6, 2 דקות לסיום, ופיגור 69:65, כשנותרה פחות מחצי דקה על השעון, כשסקוטי ווילבקין קולע 6 נקודות גדולות וההגנה סיפקה עצירה שגמרה את המשחק.

ווילבקין הוביל את קלעי מכבי עם 21 נקודות, כשמלבדו קלע רק אלייז'ה בריאנט בספרות כפולות עם 13 נקודות, מתוכן 8 בפתיחת המשחק. אות'לו האנטר רשם משחק טוב עם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים וגם טיילר דורסי תרם 9 נקודות למרות שלא הצליח לקלוע שלשה.

חדר ההלבשה של מכבי בסיום נדד בין חיוכים וחגיגות על הניצחון הדרמטי לבין אנחת רווחה על ניצחון ביכולת חלשה, כשלפי המדדים השונים המשחק היה צריך להסתיים עם ניצחון של הקבוצה האורחת. "המשכנו לשחק את המשחק שלנו, אנחנו לא נכנסים לפניקה, ממשיכים לשחק בסדר, כל אחד יודע מה הוא צריך לעשות", אמר בסיום המשחק דני אבדיה, "לא שיחקנו כמו שאנחנו יכולים לשחק, יש לנו פוטנציאל לשחק הרבה יותר טוב, לא היינו מרוכזים, אבל חשוב לדעת לבוא ולנצח, זו גדולה של קבוצה".

אות'לו האנטר הוסיף: "אני לוקח מפה את הרצון לנצח, אף אחד לא היה מוכן להפסיד, סקוטי עשה שני מהלכים גדולים, איבדנו יותר מדי כדורים היום. אני תמיד בלחץ לפני משחק, אני אומר אבל שאם נשחק את המשחק שלנו ננצח".

טיילר דורסי, שמסר את האסיסט הגדול לסקוטי ווילבקין, 10 שניות לסיום סיכם ואמר: "הניצחון הזה הראה את האופי שלנו, כמו הניצחון שלנו בשבוע שעבר, הפלייאוף מתקרב ואנחנו צריכים להמשיך להראות שאנחנו יודעים לנצח משחקים צמודים".

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל אות'לו האנטר. דני מרון
אי של יציבות. האנטר/דני מרון

2.

הניצחון אמש היה נראה כמו שידור חוזר של כמה מהניצחונות הביתיים של הצהובים שחזרו מפיגור משמעותי לניצחונות בבית מספר פעמים העונה, אך בשבועות האחרונים הצליחה להביא את הדרמה לסוג של שיא עם ארבעה ניצחונות ב-3 נקודות הפרש ומטה. בדיוק כמו במהלך המכריע בניצחון בוולנסיה בשבוע שעבר, גם הפעם הצמד טיילר דורסי וסקוטי ווילבקין היה מעורב, כשדורסי יוצר ומשאיר את ווילבקין לקליעה פנויה לחלוטין.

המהלך המנצח היה השיחה המרכזית בחדר ההלבשה. "טיילר עשה עבודה נהדרת, הוא שחקן התקפה מצוין, חשבתי שהוא ירים את הזריקה, הוא העביר את המסירה החכמה לסקוטי, וכמו שאנחנו מכירים אותו, הכדור נכנס", סיכם אבדיה, ואילו האנטר הוסיף: "אני לא חושב שהם השאירו את סקוטי לבד בכוונה".

ווילבקין, שכמה שניות קודם לסל הגדול שלו, משך עבירה מפוקפקת ל-3 זריקות, סיפר את ההתרחשות מנקודת המבט שלו: "ידעתי שאנחנו בפיגור ארבע ואנחנו צריכים משהו גדול שיקרה, ניסיתי למכור את העבירה והצלחתי. זה לא היה סל ניצחון, היו עוד 10 שניות על השעון, שאר השחקנים עשו עבודה טובה בעצירה בהגנה. ניסיתי להשיג את הזריקה הכי טובה שאפשר, ואם זריקה כזאת מגיעה, אז לוקחים אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי עם מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
אסיסט גדול לווילבקין. טיילר דורסי/דני מרון

3.

את המשחק עצמו סיימה מכבי עם חגיגות, אבל עם לא מעט דאגות. הצהובים הציגו במחצית השנייה את היכולת החלשה שלהם ביותר העונה במשחק בית, כשהיכולת מצטרפת ליכולת לא מרשימה נגד חימקי מוסקבה לפני מספר שבועות ונגד מילאנו, משחקים שבהם הצליחו השחקנים של ספרופולוס לגרד את הניצחון.

"אני לא ממש מרוצה, איבדתי הרבה כדורים, קלעתי זריקות גדולים, אני צריך לשחק טוב יותר והקבוצה צריכה לשחק טוב יותר. היו חלקים ששיחקנו טוב, אבל אנחנו צריכים להבין מה גרם לנו לשחק ככה במשך לא מעט דקות", אמר ווילבקין בסיום, "הם עשו עלינו עבודה טובה בפיק אנד רול, זה היה שונה ממה שעושים מולנו בדרך כלל, גרמו לנו לחשוב יותר מבדרך כלל".

אות'לו האנטר, שכמו המאמן יאניס ספרופולוס, שיחק בעבר במדים האדומים, לא היה מרוצה גם כן: "זה לא היה הסגנון משחק שלנו, אולימפיאקוס שיחקה הגנה טובה, הם ניצחו אותנו במשחק שלנו, אבל סקוטי קלע זריקות גדולות".

הקפטן ג'ייק כהן סיפק את נקודת המבט שלו על המשחק כשאמר: "זה ניצחון של אופי, עוד משחק שלא שיחקנו טוב ועדיין ניצחנו, כשזה קורה, אז האופי מאוד חשוב. שיחקנו עם הרבה ביטחון, אנחנו ממשיכים להלחם, יש לנו את האיכות, הראינו את זה כל העונה, וככה גם הערב. הם שיחקו מאוד אגרסיבי, הוציאו אותנו מאזור הנוחות שלנו, יש לנו דברים לשפר, ההתקפה שלנו לא הייתה מספיק טובה ברבע האחרון, צריכים לדעת לתקן את זה. יש עדיין דרך ארוכה בעונה הזאת".

שחקני מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
ניצחון על אפס יכול להבטיח להם את העלייה לפלייאוף/דני מרון

4.

ניצחון בשבוע הבא על אנדולו אפס יכול להבטיח רשמית את העלייה של מכבי לפלייאוף, אבל אמש נשמעו קולות ראשונים מכיוון חדר ההלבשה שדיברו על המטרה האמיתית של הצהובים, לנסות ולהגיע למקום הרביעי ולזכות ביתרון הביתיות ברבע הגמר: "אנחנו תמיד מוצאים את הדרך לנצח, אנחנו רוצים את יתרון הביתיות, יש עוד שמונה משחקים לסיום העונה והרבה דברים יכולים לקרות", שבר טיילר דורסי את הקו של חבריו.

בניגוד אליו, אות'לו האנטר, שכאמור היה לא מרוצה מהיכולת, אמר כי: "אנחנו לא מודאגים מהקבוצות האחרות, אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא, אנחנו לא חושבים על זה שאנחנו במקום הרביעי כרגע".

מכבי תיכנס כעת ללוח עמוס של משחקים. מחר תגיע ליד אליהו גלבוע/גליל, ביום רביעי תתארח בתל אביב מוליכת היורוליג אנדולו אפס, בשישי יצאו הצהובים למשחק חוץ לא פשוט נגד הכוכב האדום בלגרד, ועומס המשחקים יסתיים ביום ראשון הבא במשחק חוץ נגד הפועל ירושלים.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully