וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אלמוג לג'וש כהן: שוקל מילים על שבת אחת, שם אחד ושני הפכים

אלמוג כהן חזר הביתה כדי להרים את מכבי נתניה, ג'וש כהן נדד מאמריקה כדי לסתום חורים במכבי חיפה. הקשר דרדר את קבוצתו לפלייאוף התחתון, השוער השאיר את הירוקים בתמונת המאבק. וגם על בית"ר ירושלים וצ'ארון שרי

צילום: אדריאן הרבשטיין

סיפור השבת: (מילים: 500/500)

אלמוג כהן וג'וש כהן הם יין ויאנג. הפכים משלימים של אותה שבת, אותה עונה, אותו שם משפחה. הפעם אלמוג עם אדום מטומטם בדקה השביעית, שהיה שווה לקרית שמונה שלישייה נדירה וניצחון ראשון ב-2020; ג'וש נצץ בי"א עם מקבץ הצלות כולל אחת לקורה ולקרן על הבאזר, ששווה שלוש נקודות, ניצחון נדיר באשדוד. אלמוג וג'וש, יין ויאנג, שניהם עם הידיים.

החזרת אלמוג כהן היתה חתיכת הצהרה, עליית מדרגה של מכבי נתניה. גם סמל, גם גרמניה, לגיונר לג'יט שבא דווקא לקבוצת דרג שני, הרבה בגלל הרגש. זה הרגיש כמו פשרה שלו עם עצמו; לא נורא - בנתניה בטח יהיה מעל הרמה. הפוך, גוטה. נכון, כשקבוצה סופגת אדום שום דבר לא באמת גמור, אבל עבור כהן זה היה אדום רביעי העונה, שיא של כל הזמנים, אדום ישיר שלישי, שני במחצית הראשונה, האידיוטי מכולם. במו ידו מנע פגיעה מכדור אבל הזמין פצצות מרגמה. וכן, נתניה הפסידה בגללו.

כל טיעון אחר הוא התחכמות. כי השאלה היא לא רק איך הורחק ומתי אלא מי. כהן, קפטן, מנהיג, עליו מסתכלים הצעירים, וכשהם רואים אותו מפקיר אותם בפעם הרביעית ב-21 משחקי ליגה, הם מתפרקים. לא סתם שני העצמיים אתמול, לא סתם קהת הורחק אחריו מול אשדוד. בארבעת המשחקים שהורחק נתניה עם נקודה מ-12, ובשני מקרים חטפה זפטות במשחקים בו ריצה את העונש, כולל 3:0 מול בני יהודה. הוא העצים את קרית שמונה אתמול, ניפח את אשדוד שכבשה מולם רביעייה, ואין איך לייפות את זה - בעונה הכי חלשה של נתניה מאז דראפיץ' וברדה, אין נזק גדול ממנו.

אלמוג כהן שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
הצעירים רואים אותו מפקיר, ומתפרקים. אלמוג כהן/ברני ארדוב

בצד השני של העולם עזר דקל קינן למכבי חיפה להתלהב מג'וש כהן, אקס USL וספציפית סקרמנטו. הריזיקה מאחורי ההמלצות היתה סביב האופי כמו היופי. אחלה שוער, קינן התרשם, אבל בעיקר אחלה בנאדם. לא ישחק? לא נורא. שוער שני? יילחם על הג'וב בשקט, דקל טרויאני בחדר ההלבשה. כהן אכן לא היה אמור לשחק, אבל חיימוב ספג זעזוע מוח וגול בבלומפילד, כהן נכנס, ופתאום כולם ראו שלא מדובר אך ורק בפקק יהודי ששואף בכלל להיות מהנדס עתידי אלא בשוער ששווה נקודות בהווה.

קינן מספר על חנון אמיתי שעדיין עונד שעון קסיו ישן, "מלפני המחשבון", ובאימונים מציינים שאפילו בעיטות לביצים ממטר לא גורמות לגיק להתלהם. במועדון בו נראה שכל כוכב מצייץ על דקות משחק, ג'וש כהן מקבל באהבה ובהצלחה את כל מה שנותנים לו. הוא חטף שלישייה ורביעייה העונה, אבל את רוב הגולים שקיבל כולם היו מקבלים, מתוך 17 האיומים האחרונים למסגרת הוציא מהרשת שני שערי שדה, גול פלומה בסיום נגד בית"ר מקרוב ואת יחזקאל של אתמול - והוא במקום השני בליגה ביחס איומים/גולים (4.5) אחרי דניאל טננבאום (6.1). אם אלמוג הוא נקודת שיא רעה בעונה רעה של נתניה, ג'וש הוא פסגה ורודה בעונה הכי טובה של מכבי חיפה זה עשור. גם לצד שרי, חזיזה ואשכנזי - מדובר בהחתמה אדירה.

אלמוג חזר הביתה, ג'וש נדד. אלמוג בא להרים, ג'וש בא לא להפריע. אלמוג הובא בווליום גבוה ואתמול עבר למיוט, ג'וש בא בשקט ואתמול צעק חזק שהוא כאן. גם לג'וש היו רגעים פחות יפים העונה, גם לאלמוג היו כמה זצים של איכות. אבל אלמוג בפועל דרדר את נתניה לתהום הפלייאוף התחתון, ג'וש וכפפותיו משאירים את מכבי חיפה בתמונה. שבת אחת, עונה אחת, שני כהנים, הפכים משלימים, יין ויאנג.

ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסברי שחקני מכבי חיפה. לירון מולדובן
הרבה יותר מדקל טרויאני בחדר ההלבשה. ג'וש כהן/לירון מולדובן

השבת בפסקה: בית"ר "גאמפ" ירושלים (מילים: 10/10)

אמא סיפרה לפורסט שהחיים הם כמו קופסת שוקולד - אתה אף פעם לא יודע מה תקבל - אבל היא שכחה לספר שהחיים הם גם כמו בית"ר ירושלים. אקראית כמו קוביה. תיקו רע עם קרית שמונה, תיקו סביר עם האלופה, 1:3 על בני ריינה בגביע, 3:1 לבני יהודה בליגה, מפסידה לכפר סבא, מנצחת את מכבי חיפה, מפסידה להפועל תל אביב עם יציעים גדושים וביבי בטדי, רביעייה אחרי פיגור בחוץ מול חדרה. צמד מדהים של עטר, קונצרט מרגש של ורד. במאקרו כמו במיקרו בית"ר כל כך מאוהבת בקאמבקים, אז היא פשוט חופרת בכל פעם בור חדש, כדי שיהיה לה מאיפה לצאת. אל תשתני!

שי קונסטנטין שחקן בית"ר ירושלים חוגג עם אלירן עטר. ליאת אבשלומי, מערכת וואלה!
רק אל תשתני, בית"ר. עטר וקונסטנטין/מערכת וואלה!, ליאת אבשלומי

השבת בשורה (מילים: 10/10)

מבקרים את יונתן כהן ושרי. 10 ו-9, 7 ו-8. מצחיק.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully