וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוץ, ארלינג, רוץ!: הספרינט הסנסציוני של ארלינג הולאנד

עם כל הכבוד לרשימות השערים והשיאים הבלתי נגמרות, כולל הצמד החולני מול פ.ס.ז', הרגע הכי גדול בקריירה הקצרה של ארלינג הולאנד התרחש בדקה ה-14, נכנס בגיף ולא נגמר ברשת. אורן יוסיפוביץ על שש שניות בגן עדן

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: השחקנים הבולטים בעולם שמסיימים חוזה

בואו נתחיל בניסוי.

כל אחד מכם, לא משנה איפה הוא, הניחו רגע את הטלפון או המחשב, רק לשנייה, עמדו איפה שאתם, שתי רגליים צמודות, בלי תנופה - וקפצו. האם קפצתם רחוק יותר מ-1.63 מ' מהמקום? מי מכם שכן, יפה מאוד. אתם יכולים להתגאות בפני חברכם למשרד - "אחי, קפצתי רחוק יותר מאשר ארלינג הולאנד!".

אבל אם החבר כבר קרא את המשך הטקסט הזה או את הציוץ הלילי של אנדרה נורווגה, הוא יפנצ'ר לכם את ההתלהבות: "אחי, הולאנד עשה את זה כשהוא היה בן חמש". חמש!

נורווגה, סקאוט נורבגי, עיין במן ספר שיאים עולמיים שמאגד תוצאות אתלטיקה של גילאי 5 עד 19 ב-48 מדינות. ברשימת השיאים ל-200 מטר אפשר למשל למצוא שם את יוסיין בולט היקר, בארבע קטגוריות גיל שונות, אבל בספרינטים ניגע אוטוטו. הולאנד קפץ ככה כשהיה בן חמש בעיירתו בנורבגיה ועד כה, לפי אותו דוח, לא נרשמה תוצאה טובה יותר. ולפני שאתם קופצים ומפקפקים באמינות הרשימה, אענה: זה לא באמת משנה.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
לא רק סקורר מחונן, גם ספרינטר מטורף. ארלינג הולאנד/רויטרס

כי הולאנד, בשבועות האחרונים, בגולים, במספרים, חצה את הגבול בין אמת לשקר, בין מציאות לבדיון. כבר בגיל 19 הוא הגיע לדרגת מסי/רונאלדו, ואני לא מדבר על יכולת אלא על הדרך בה אנחנו צורכים את השיאים שלו. אתה לא יודע איפה ההזיה מתחילה ואיפה האמת נגמרת. תכתבו את השם שלו בגוגל או בטוויטר והראש יתפוצץ: העונה הוא כבר עם 39 גולים ב-29 משחקים, הוא בן העשרה היחיד לכבוש עשרה שערי צ'מפיונס בעונה אחת, הוא הראשון לכבוש באותה העונה במדי שתי קבוצות שונות (ותודה לטיימינג של שינוי החוק), יש לו כבר 11 גולים ב-7 משחקים במדי דורטמונד, הוא כבש בכל הבכורות שלו בקבוצה, הוא נבחר לשחקן החודש בגרמניה אחרי פחות משעת משחק מצטברת - 59 דקות, הוא השחקן הראשון שכובש בעונה אחת עם כל איבר בגוף, הוא כבש העונה יותר שערי צ'מפיונס מברצלונה.

טוב, הוא לא באמת כבש עם כל איבר, אבל נכון שהנתון הזה הרגיש לכם אמיתי בדיוק כמו שאר הנתונים. כי מה אמיתי בבחור הזה? איזה רגע שלו נראה אמין?

עזבו את הגולים רגע - את המיקום, את הגיוון, את הימין והשמאל, את הראש. הדבר הכי גדול שהולאנד עשה אתמול, הרגע העוצמתי בקריירה שלו עד עכשיו לא קשור בכלל לרשת. אתמול בדקה ה-14 הפריק הזה הרחיק כדור עם הראש כמטר מהשער שלו, תקע רגל באדמה ודפק ספרינט של 60 מטר ב-6.64 שניות - לפי סקיי איטליה - רק שלוש עשיריות פחות מקצב של שיא עולם, וכפי שציין יזהר קישון בטוויטר, ארבע מאיות משיא ישראלי. בסקיי אוסטריה מדדו כבר לפני חודשים 36 קמ"ש - תגידו רגע, לבחור לכאורה גמלוני ובטוח לבן בגובה 1.94 מ', זה הגיוני, הדבר הזה?

ארלינג הולאנד חלוץ בורוסיה דורטמונד. GettyImages
בשתי שניות ובערך ארבעה צעדים הוא עקף 11 שחקנים משתי הקבוצות גם יחד. ארלינג הולאנד/GettyImages

בשתי שניות ובערך ארבעה צעדים הוא עקף 11 שחקנים משתי הקבוצות גם יחד, ואחרי שש שניות רק חמישה הקדימו אותו וגם זה כי הוא האט כדי לחשוב. הוא סקורר אדיר, קל להמר שיהיה הסקורר הגדול בעולם, אבל הריצה הזו, והאתלטיות מגיל אפס או חמש, גורמת לחשוב שיש פה יותר מרק סקורר. שיש כאן משהו באמת גדול, בפוטנציאל להכי גדול. בחייאת, הוא רץ כל כך מהר שהוא עבר כמעט מגרש שלם בגיף אחד. גיף! וכן, פרט לכך, ברקע, הוא ניצח את פריז עם צמד מפחיד, אין מילה אחרת לתאר, אמבפה וניימאר הפסידו אתמול לגיבור של סרט מצויר.

הוא מלא בהשראה, נעימת הצ'מפיונס היא השעון המעורר שלו, ואתמול שוב סיפר שגדל על כריסטיאנו רונאלדו. מבחינת הנתונים הפיזיים מתברר עוד יותר עד למה וכמה, והפלירטוט בין המציאות לבין הדמיון עולה מדרגה כשנזכרים בפסל שהוכן לכבוד כריסטיאנו בשדה התעופה במדיירה. מרץ 2017, הולאנד עוד לא היה בתודעה אז, אבל בעצם כן, כי צחקנו עד כמה הפסל היה הזוי, מכוער, לא דומה כלל לכריסטיאנו. אבל הנה, תראו למי הוא כן דומה, ולא נתפלא אם כשהחשכה יורדת על פורטוגל, כשמגיע הזמן לשחק כדורגל, הפסל מתעורר לחיים, לובש צבעים, בורח מהשדה ועולה על הדשא. פייר, זה יסביר הרבה מאוד דברים.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
גדל על כריסטיאנו רונאלדו, אבל מסוגל להתעלות עליו. הולאנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully