וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל דאבל-דאבל: יונתן כהן ועומר אצילי במרדף אחרי ההישג

19.2.2020 / 11:00

האם כוכבי מכבי תל אביב ישלימו את ההישג המרשים ויגיעו שניהם ביחד ל-10 בישולים ו-10 שערים בעונה? איציק זוהר ודוד רביבו, שניים שכבר עשו את זה, מסבירים למה זה כל כך קשה, מה צריך כהן כדי להפוך לדבר האמיתי, ואיך זה קשור לתנועת ההשתקה ("מלמד על האישיות")

עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי, אפטר: אביחי ברוך

אחד ההישגים האישיים הידועים בעולם הכדורסל הוא הטריפל דאבל. היכולת של כדורסלן לסיים משחק עם מספר דו ספרתי בשלושה אלמנטים של המשחק. בכדורגל אין טריפל דאבל, אבל אם מחפשים הישג אישי מיוחד זה הדאבל דאבל העונתי. היכולת לסיים עונה עם מספר דו ספרתי של כיבושים ובישולים. מדובר באתגר לא פשוט בכלל. כזה שלא מושג בכל עונה. למשל, בעונה שעברה לא היה שחקן בליגת העל שסיים עם נתון כזה. האחרון שסיים עם דאבל דאבל הוא ערן לוי שלפני שנתיים רשם בסוף העונה 10 שערים ו-12 בישולים.

מי שנמצא בעונה הזו קרוב מאוד להבטיח את ההישג הזה הוא יונתן כהן ממכבי תל אביב. לחלוץ שמשחק בעיקר בכנף השמאלית יש כבר 10 שערים ו-9 בישולים. בישול אחד והוא נכנס לרשימה מאוד יוקרתית שכוללת בעשרים השנים האחרונות את יוסי בניון שעשה זאת פעמיים, מאור בוזגלו שגם הצליח לעשות זאת בשתי עונות, ערן זהבי, סרגיי קלשצ'נקו, מאור מליקסון, מהראן ראדי, איציק זוהר, דוד רביבו וטוני וואקמה.

אגב, כרגע באירופה יש רק שני שחקנים עם דאבל-דאבל (במסגרת הליגה בלבד): ליאונל מסי עם 14 ו-12 במדי ברצלונה וג'יידון סאנצ'ו עם 13 ו-14 במדי דורטמונד. לדושאן טאדיץ' מאייאקס חסר שער אחד (9 ו-15), לאנחל די מריה מפריס סן ז'רמן שני שערים (8 ו-12) ולמיירון בואדו מאלקמאר שני בישולים ( 13 ו-8) וכך גם לסאדיו מאנה מליברפול (12 ו-8) ולפיצי מבנפיקה (12 ו-8).

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם יונתן כהן. דני מרון
"היה סוגר את זה, אם היה פותח את העונה כרגיל בלי הפציעה". אצילי/דני מרון

כהן, שכבש במשחק האחרון של מכבי תל אביב מול עירוני קרית שמונה וגם בישל לעומר אצילי כמה דקות אחרי זה, צפוי לעמוד במשימה, אולי אפילו בדרבי ביום שני, אבל מה שמעניין הוא שבעונה בה נמתחת לא מעט ביקורת על משחק ההתקפה של ולדאן איביץ', מכבי תל אביב צפויה לשלוח גם את אצילי לקטגוריית הדאבל דאבל. מספר 7 של מכבי תל אביב כבר עם 7 שערים ו-7 בישולים וכשיש עוד 12 משחקים בקופה, ייתכן שגם הוא יעמוד במשימה. יש לציין שאצילי פתח את העונה באיחור מאוד גדול בגלל פציעה, מה שמלמד כי הסטטיסטיקה שלו מאוד מרשימה. אם כהן ואצילי יעמדו יחד במשימה זו תהיה הפעם הראשונה אחרי 20 שנה ששני שחקנים מאותה קבוצה יעשו זאת. אז בעונת 1999/2000 הצליחו יוסי בניון וסרגיי קלצ'נקו לסיים יחד כשחקני מכבי חיפה את אותה עונה עם דאבל דאבל.

איציק זוהר עשה כאמור את הישג הדאבל דאבל. זה קרה בעונת 2000/01 אז סיים עם 14 שערים ו-10 בישולים כששיחק במכבי נתניה. "קשה מאוד לעשות דאבל דאבל אם אתה לא בועט פנדלים או כדורים נייחים", קובע זוהר. "אתה חייב להיות אחד שלוקח על עצמו בקבוצה את הפנדלים או את הבעיטות הנייחות, כי זה מה שיסגור לך את הפינה. הרי הרשימה של השחקנים שעמדו באתגר הזה, מורכבת בעיקר מקשרים שצריכים את הפנדלים והנייחים כדי לעבור את עשרת הכיבושים. זה מוסיף למספרים, אבל יותר חשוב מוסיף לביטחון של השחקן ולתלות של השחקנים בו. זה מחזק את המעמד של השחקן בקבוצה. לא פשוט לעמוד באתגר הזה יותר מעונה אחת או שתיים. אתה צריך שהכל יתחבר לך בעונה מסוימת כדי לסיים עם יותר מעשרה שערים ועשרה בישולים".

- אתה רואה את ההתפתחות של יונתן כהן וחושב שהוא ייכנס לרשימת השחקנים הגדולים באופן כללי?

"אני חושב שהוא צריך לתת שתיים-שלוש עונות טובות כדי שנתחיל לדבר עליו כך. הוא גם צריך להשתדרג ברמה המנטלית. אני רוצה לראות אותו רודף אחרי הרעב של ערן זהבי במשחק עצמו ולא במשחק הבא".

- אתה מזכיר את ערן זהבי ויונתן כהן באותו משפט. זה כבר דבר גדול עבורו.

"רק בגלל שזו מכבי תל אביב. עם כל האהבה ליונתן, הוא עדיין לא ברמה של ערן זהבי אבל אם יונתן יידע לפתח התנתקות מהמשחק הקבוצתי בלי לפגוע במשחק הקבוצתי לטובת רעב אישי, אז הוא כן יוכל לעלות מדרגה ולהגיע לרמה של הגדולים".

- ראית את תנועת ההשתקה שהוא עשה אחרי הגול שכבש השבוע?

"אני מכיר את זה. גם אני עשיתי את זה וגם ערן זהבי, יוסי בניון ואייל ברקוביץ'. אלה שחקנים גדולים שמקבלים בוז מהקהל שלהם אחרי שהם תורמים והאינסטינקט הראשוני הוא להחזיר לקהל ולהגיד אני כאן. אני אוהב את זה. זה מלמד על אישיות. על זה ששחקן מאמין בעצמו, יודע מה הוא שווה ועשוי מהחומרים הנכונים. יחד עם זה, הכל צריך להיות במידה. לא צריך כמובן להיות פרחח".

- עומר אצילי גם קרוב לנתון הזה.

"כי עומר כמו יונתן הם המוציאים לפועל של המשחק הקבוצתי של מכבי תל אביב וזה יתרון לשחקנים. הם לא סוליסטים".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב: ברק יצחקי הגיע לצפות בנואף בזיע מאחי נצרת

לכתבה המלאה
יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב עם עומר אצילי. דני מרון
איציק זוהר על תנועת ההשתקה: "האינסטינקט הראשוני הוא להחזיר לקהל ולהגיד אני כאן". יונתן כהן/דני מרון

דוגמה שממחישה עד כמה אתגר הדאבל דאבל העונתי הוא קשה, נמצאת בעובדה שמאז העונה ההיא של איציק זוהר במכבי נתניה, נדרשו שמונה שנים כדי שיימצא השחקן הבא שיעשה זאת. דוד רביבו, אז קשר מ.ס. אשדוד, הצליח בעונת 2008/9 לסיים עם 10 שערים ו-13 בישולים. רביבו שגם היום עדיין משחק בגיל 42 בהשקמה רמת חן בליגה ג' ואפילו מוביל את קבוצתו במקום הראשון של המחוז, זוכר כל שער וכל בישול שלו, בטח בעונה ההיא באשדוד. "לעשות דו ספרתי זה דבר מדהים. זה מראה שהשחקן הוא איכותי והוא חשוב מאוד לקבוצה. גם בשערים גם בבישולים. אני מקווה בשביל יונתן ובשביל עומר שיעשו את זה יחד העונה. אני יודע כמה הם עובדים קשה באימונים של מכבי תל אביב. בקבוצה כמו מכבי תל אביב זה כמובן יותר קל לעמוד באתגר כזה. נכון שצריך בדרך כלל להיות בועט פנדלים או נייחים, אבל מי אמר שלהכניס פנדל זה דבר קל?".

צפו בדוד רביבו - עדיין במיטבו במכבי רמת חן השקמה

אינסטגרם

- אתה זוכר את העונה שעשית את זה?

"לא רק שאני זוכר. סיימתי את העונה עם 10 שערים ו-13 בישולים, אבל לא הצלחתי בשמונת המחזורים האחרונים לבשל או להבקיע אפילו שער אחד. ותשמע טוב, נתתי אפילו לדימיטאר מקרייב לבעוט פנדלים בסוף. אני חושב שיונתן כהן כבר היה עומד במשימה הזו, אלמלא ההחלטות של איביץ' להעלות אותו ליציע וגם עומר אצילי היה סוגר את זה, אם היה פותח את העונה כרגיל בלי הפציעה".

- אין הרבה שעמדו במשימה הזו.

"זה קשה מאוד לעמוד בזה. אסור גם לחשוב על זה ולחפש את זה בכוח. לי היו בקריירה 107 בישולים ובערך 60 שערים ואני אומר לך שלבשל יותר קשה כי אתה תלוי במישהו אחר".

- אתה מחזיק מיונתן כהן?

"שחקן מגוון מאוד. אתלט. הוא מזכיר בחלק התחתון של הגוף את ניימאר כזה. הוא גם עובד חזק באימונים על נייחים ובועט בשתי רגליים. הוא ואצילי שמאליים וזה שילוב מאוד מיוחד לקבוצת כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully