וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפורטוגל: קללות גזעניות לחלוץ פורטו, שהשתולל וירד מהמגרש

סצינה קשה בפורטוגל: מוסא מארגה ספג קללות והתעקש לרדת, שחקני פורטו ניסו למנוע ממנו, החלוץ קילל וספג צהוב, המאמן החליף אותו. לאחר מכן השחקן תקף את השופט

תגרה במהלך תחרות מעודדות בארצות הברית/צילום מסך

תקרית גזענית בפורטוגל: חלוץ פורטו מוסא מארגה השתולל מזעם אתמול (ראשון) על המגרש והוחזק על ידי חבריו שניסו להרגיע אותו, בעודו מנסה לרדת מהדשא כמחאה אחרי שספג קריאות גזעניות מהיציעים במשחק מול ויטוריה גימראייש, אחרי שכבש את שער הניצחון של פורטו שקבע 1:2.

מארגה חגג את השער שלו כשהצביע על צבע עורו השחור שעל זרועו, ומיד החלו להישמע מהיציעים הנהמות וכיסאות אף הושלכו. מארגה החליט לקבל החלטה - לרדת מהמגרש כמחאה - אבל חבריו בפורטו ניסו לרסן אותו ולמנוע ממנו לרדת.

על הדשא התפתחה סצינה לא נעימה, כשמארגה יורד מהמגרש, חבריו תופסים אותו לקול שריקות הבוז מהקהל, אנשי הצוות המקצועי מנסים גם הם להרגיע אותו, אבל הוא נחוש בדעתו ודוחף את כל מי שמסביבו. השחקן, חלוץ נבחרת מאלי, אף סימן לקהל שהוא בז להם עם שתי בהונות כלפי מטה.

חלוץ פורטו מוסא מארגה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
התעקש לרדת מהמגרש. מארגה/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה
חלוץ פורטו מוסא מארגה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
למה הם לא ירדו איתו? שחקני פורטו/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה
חלוץ פורטו מוסא מארגה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
ספג קללות עוד בחימום. מארגה/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

מאמן פורטו סרג'יו קונססאו, שניסה לשכנע גם הוא את השחקן להישאר, קלט שהוא לא יכול להמשיך (גם אחרי שמארגה דרש להתחלף), והחליף אותו בווילסון מאנפה בדקה ה-72. גם בירידה לחדר ההלבשה מאנגדה המשיך לצעוק על האוהדים, ואף הפנה לעברם אצבע משולשת. יש לציין כי השחקן בן ה-28 שיחק בעבר בוויטוריה (2016/17) וכבש 14 שערים ב-31 הופעות.

אומנם קונססאו נראה צועק לעבר היציעים "זאת בושה, זאת בושה מזו---נת!", אבל לפחות ברשתות החברתיות תהו למה שחקני פורטו כל כך נאבקו בשחקן, שהושפל על ידי האוהדים, במקום להצטרף אליו בסולידריות - ולרדת יחד איתו מהמגרש.

קונססאו אמר אחרי המשחק ש"אנחנו זועמים. עוד בחימום מוסא ספג קללות וההעלבות. אנחנו משפחה, בלי קשר לצבע העור או לצבע השיער, אנחנו בני אדם וראויים לכבוד. מה שקרה פה מצער מאוד, זו שערורייה. אני יודע שהאוהדים פה מאוד מסורים ותומכים בקבוצה שלהם, ואני יודע שמה שקרה פה לא מייצג את הרוב". שחקני פורטו סירבו לדבר עם התקשורת כמחאה.

עוד בוואלה!

ספרד: ריאל מדריד סיימה ב-2:2 מפתיע עם סלטה ויגו, הפער בפסגה צומק לנקודה

לכתבה המלאה

מארגה עצמו כינה את האוהדים "אידיוטים" אחרי המשחק, וכתב באינסטגרם: "לאידיוטים שבאים לאצטדיון כדי לצעוק קללות גזעניות - לכו להזד--ן! אני גם רוצה להודות לשופט שלא הגן עליי ונתן לי כרטיס צהוב על זה שהגנתי על צבע העור שלי. אני מקווה שלעולם לא אפגוש אותך יותר על המגרש. אתה בושה".

מאמן ויטוריה איבו ויירה אמר: "אני מעדיף לא לדבר על משהו בלי שאני יודע בדיוק מה קרה שם. אבל אם התגרו בשחקן, זה לא צריך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully