וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס לשחקני מכבי ת"א אחרי פנרבחצ'ה: "אם נאמין, נוכל לעשות דברים גדולים"

8.2.2020 / 7:00

חגיגות בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב אחרי הניצחון מול פנרבחצ'ה. אבדיה: "הכול היה נגדנו, אבל אנחנו אריות". ג'קסון: "יודע כמה זה חשוב להיות ברמה של פיינל פור". בקבוצה חוזרים לחלום על ביתיות בפלייאוף ומזהירים: "אסור להיסחף"

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"אמרתי לכם שהכול בראש שלנו, ואם הראש שלנו מוכן אנחנו יכולים להתמודד עם פציעות קטנות ועייפות". ספרופולוס/דני מרון

עיקרי הדברים:
- חגיגות במכבי תל אביב אחרי הניצחון על פנרבחצ'ה, ספרופולוס לשחקנים: "נצטרך להמשיך להלחם כמו היום"
- הצהובים ניצחו, דני אבדיה: "הכול היה נגדנו, האווירה הייתה עוינת"
- במכבי תל אביב חזרו להסתכל על הביתיות אחרי שהקבוצה השתוותה לצסק"א מוסקבה בטבלה
- בקבוצה יחליטו האם לרשום את ארון ג'קסון לבאר שבע
- ווילבקין התגרה באוהדי פנרבחצ'ה: "איך מישהו ששיחק בנבחרת מרשה לעצמו להתנהג ככה?"

1. העונה האירופית הגדולה של מכבי תל אביב סירבה לעצור אמש (שישי) כשהצהובים גברו בטורקיה על פנרבחצ'ה 77:78 בזכות סל ניצחון של אות'לו האנטר, 2.6 שניות לסיום. הצהובים השלימו שני ניצחונות בשבוע הכפול של היורוליג, בפעם הרביעית העונה, לאחר שרק ברביעי גברו בקושי על חימקי מוסקבה בבית. בזכות הניצחון נצמדה מכבי תל אביב לצסק"א מוסקבה, המדורגת רביעית בטבלת היורוליג, עם מאזן של 16 ניצחונות מול 8 הפסדים.

מכבי תל אביב, ששלטה במשחק עם יתרון קטן, ראתה כיצד ההתמודדות כולה בורחת לה בשניות הסיום, אחרי שיתרון של שמונה נקודות ארבע דקות לסיום, התהפך והפך ליתרון נקודה של היריבה אחרי עבירה מפוקפקת של דני אבדיה על קוסטאס סלוקאס. אלא שהצהובים לא נשברו, יאניס ספרופולוס סידר תרגיל חוץ, שעל פי אנשי הקבוצה עובדים עליו באימונים, ואנג'לו קלויארו שלח כדור קשתי להאנטר, שקלט אותו ובלייאפ ניצח את המשחק. האנטר ודני אבדיה הובילו את קלעי מכבי עם 13 נקודות כל אחד, כשארון ג'קסון עם 12 נקודות וקווינסי אייסי עם 11 קולעים גם כן בספרות כפולות.

עם סיום המשחק נכנסו אנשי מכבי תל אביב אל הפרקט, מהמנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' ועד האפסנאי וחגגו את הניצחון. השחקנים עצמם נראו מאושרים, כשהם מבינים שזהו ניצחון החוץ הגדול ביותר שלהם עד כה העונה, עניין בו התקשו מאוד עד המשחק אמש, עם ארבעה ניצחונות ב-11 בלבד.

ספרופולוס אמר לשחקנים בחדר ההלבשה: "אמרתי לכם שהכול בראש שלנו, ואם הראש שלנו מוכן אנחנו יכולים להתמודד עם פציעות קטנות ועייפות. אם נאמין נוכל לעשות דברים גדולים, אנחנו צריכים להאמין. להמשיך להיאבק בכל משחק. יש לנו עוד עשרה משחקים, נצטרך להילחם כמו שנלחמנו היום. אני לא יכול לומר שמישהו שיחק טוב יותר ממישהו אחר, כל מי שעלה על הפרקט, גם לכמה שניות, תרם. מזל טוב לכל אחד מכם, בראבו".

ארון ג'קסון סיפר על המהלך האחרון: "עבדנו על המהלך הזה בשבוע שעבר. המאמן קרא לנו בפסק זמן, וסרטט אותו וביצענו אותו בצורה מושלמת, הוצאת כדור מצוינת, ואות'לו סיים את זה נהדר".

טיילר דורסי, שהעלה את מכבי ליתרון 75:76, עם זריקה גדולה 40 שניות לסיום אמר: "זאת הייתה מלחמה גדולה, ידענו איך לנצח. המאמן סרטט תרגיל, קלויארו מסר אותו כמו שצריך, ואות'לו תפס את הכדור. זה היה מאבק קשה. שוב הראינו את האופי שלנו. יש לנו כמה ימים לנוח, אבל עוד משחק ביום שלישי".

2. אנשי מכבי תל אביב חזרו בסיום המשחק על המנטרה כי את המשחק באיסטנבול הם היו צריכים להפסיד. סקוטי ווילבקין, שפספס את המשחק נגד חימקי מוסקבה בשל פציעה בקרסול, קיבל אישור לשחק, אך לא חש במיטבו ושיחק פחות מ-10 דקות. ארון ג'קסון, במשחקו הטוב ביותר בקבוצה עד כה, שוב נפגע בקרסול הבעייתי שלו, אך חזר, ואילו קווינסי אייסי, שנפגע בקרסול לקראת סיום הרבע השלישי, לא שב אל הפרקט וייבדק.

בנוסף, חשו בקבוצה שגם השיפוט הלך עם הקבוצה הביתית עם מספר שריקות בעייתיות, ובכל זאת ידעו לצאת עם הניצחון. "הכול היה נגדנו, גם האווירה הייתה שונה ועוינת, גם העבירות, הם הגיעו 22 פעמים לקו ואנחנו רק 11 פעמים", סיכם דני אבדיה את ההתמודדות, "פנר היו צריכים לנצח, אבל יש לנו אופי, אנחנו נלחמים ואנחנו אריות. אם נילחם עד הסוף, נוכל תמיד לנצח". הכישרון הישראלי הוסיף על הדאנק המרשים שלו על ג'יג'י דאטומה ואמר: "הייתי בשוק, לקח לי 5 התקפות להבין אחרי זה מה קרה".

ארון ג'קסון, שכאמור שיחק עם פציעה, הוסיף: "ידעתי איך סקוטי מרגיש, הוא שיחק עם רגל אחת פצועה. נקעתי את הקרסול לפני שבוע וחצי, וגם במשחק האחרון, עליתי עם זריקה. אנחנו יודעים כמה הניצחונות הללו חשובים. אני יודע כמה זה חשוב להיות ברמת פיינל פור. אנחנו רוצים להיות איפה שאנחנו צריכים להיות, אז פשוט עליתי ונתתי הכל".

אחד מאנשי הקבוצה הוסיף על התחושות: "לעשות ניצחון חוץ כזה בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, שהסגל אחרי כל השינויים עוד לא התחבר במלואו, שסקוטי שהוא השחקן הבולט שלנו פצוע ולא יכול לתרום יותר מדי, זה אומר הרבה מאוד עלינו. זה אחד הניצחונות הגדולים ביותר שלנו בשנים האחרונות, ניצחון עם אופי מכביסטי".

אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב מול יאן וסלי שחקן פנרבחצ'ה. אתר פנרבחצ'ה, אתר רשמי
לוח המשחקים עדיין רחוק מלהיות נוח. בריאנט/אתר רשמי, אתר פנרבחצ'ה

3. כאמור, בזכות הניצחון נצמדה מכבי תל אביב בשנית אל צסק"א מוסקבה המדורגת רביעית בטבלה וכשנותרו עשרה מחזורים לסיום העונה, והפער בינה לבין הקבוצות שמחוץ לפלייאוף עומד על חמישה משחקים, נראה שבעוד כמה שבועות יוכלו הצהובים להבטיח סופית את מקומם בפלייאוף לראשונה אחרי חמש שנים.

לוח המשחקים של מכבי תל אביב רחוק מלהיות נוח, כשבעוד שבועיים תצא הקבוצה למשחק חוץ נגד ולנסיה החזקה, ובקרוב תגיע להיכל גם מוליכת היורוליג אנאדולו אפס. לפני הצהובים גם משחקי חוץ נגד הכוכב האדום בלגרד וצסק"א מוסקבה. ובכל זאת, בעונה כמו של הצהובים, יהיה קשה לסמן איזשהו משחק שלהם כבלתי אפשרי.

"יאניס כל הזמן אומר לשחקנים שני דברים - הראשון זה שאפשר לנצח בכל משחק אם באים ועובדים לפי התוכנית שאנחנו עובדים עליה", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "הדבר השני זה שחייבים להישאר צנועים, לעבוד משחק אחרי משחק ולא להסתכל על הטבלה. אנחנו קרובים מאוד לעשות משהו שהוא מעבר לציפיות הראשוניות שלנו, והשבוע הזה רק המחיש את הכול, אבל אסור לנו להיסחף עדיין".

4. בעוד כמעט כל קבוצות היורוליג ישחקו בסוף השבוע הבא את משחקי הגביע שלהם, מכבי תל אביב תזכה למנוחה יחסית לאחר שהודחה ברבע הגמר על ידי הפועל ירושלים. ובכל זאת, הצהובים לא יזכו לפגרה, שכן הם ישלימו את משחק הליגה נגד הפועל באר שבע מהמחזור השישי ביום שלישי, משחק שנדחה בשל מתקפת הטילים על ישראל.

בקבוצה יחזרו היום לישראל וישובו להתאמן ביום ראשון. בצוות המקצועי יחליטו ביחד עם הצוות הרפואי האם לרשום לראשונה את ארון ג'קסון לליגה, או לתת לקרסול הפצוע שלו עוד כמה ימים של מנוחה. הלבטים גדולים לאור העובדה שגם סקוטי ווילבקין וקווינסי אייסי סוחבים פציעות דומות. מי שאמור לקבל דקות רבות נגד באר שבע כדי להיכנס לעניינים הוא אמארה סטודמאייר, שאמש טעם יותר דקות פרקט.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
פרובוקציה שלו כמעט נגמרה בקטטה. ווילבקין/דני מרון

5. בתקשורת הטורקית נטען כי בסיום המשחק ביצע סקוטי ווילבקין, שחקן נבחרת טורקיה עד לאחרונה, תנועת יד לעבר אוהדי פנרבחצ'ה בשעה שירד מהמרש. מאבטחים היו צריכים להרגיע את האוהדים, כשגם נשיא פנרבחצ'ה אלי קוץ' היה צריך להגיע כדי להרגיע את הרוחות. "איך מישהו ששיחק בנבחרת טורקיה מתנהג ככה?", אמר אחד מאנשי פנרבחצ'ה על ווילבקין.

* דיאנדרה קיין, אקס מכבי תל אביב, חתם היום בפרישטרי היוונית עד תום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully