וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: סופיה קנין הדהימה את אשלי בארטי, ועלתה לגמר מול מוגורוסה שגברה על האלפ

האמריקאית הדיחה את המדורגת 1 עם 6:7 (6), 5:7 גדול, ועלתה לראשונה לגמר גרנד סלאם. היריבה: מוגורוסה, שהשלימה קאמבק גדול בדרך ל-6:7 (8), 5:7 על סימונה האלפ

עריכת וידאו: נועה לוי

שלב חצי גמר אליפות אוסטרליה בצד של הנשים הושלם הלילה (בין רביעי לחמישי) עם הפתעה גדולה, כשסופיה קנין הדיחה את אשלי בארטי. קנין תפגוש בגמר את גרבינייה מוגורוסה הספרדייה, שגברה 6:7 (8), 5:7 על סימונה האלפ. מוגורוסה וקנין ישלימו גמר גרנד סלאם רביעי ברציפות שלא כולל אחת מהטופ-5.

הטניסאית האמריקאית סופיה קנין. AP
תיכנס לראשונה בקריירה לטופ 10 בדירוג העולמי. קנין חוגגת/AP

אשלי בארטי (1) - סופיה קנין (14) 7:6 (6), 7:5

לאורך כל הטורניר נראתה בארטי, המדורגת 1 בעולם, כמו הפייבוריטית הברורה להמשיך כל הדרך לתואר בטורניר הביתי - עד שהגיעה סיפור הסינדרלה של מלבורן. קנין, שהופיעה לראשונה בקריירה בחצי גמר גרנד סלאם והפסידה לבארטי בארבעה מתוך חמשת המפגשים ביניהן בעבר, הגיעה חדה ונחושה, הפגינה הרבה כישרון אבל בעיקר המון אופי, כשהצילה שני נקודות מערכה, חזרה מפיגור 5:3 בסט השני, והמשיכה משם לסנסצייית היום ברוד לייבר ארנה.

קנין בת ה-21 הפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמגיעה לגמר באוסטרליה מאז 2008, ובזכות הניצחון תיכנס לעשירייה הראשונה בדירוג העולמי לראשונה בקריירה. בארטי, שחלמה להיות האוסטרלית הראשונה מאז 1980 שמייצגת את המדינה בטורניר במלבורן, לא עמדה בלחץ.

"תמיד האמנתי שאני יכולה לנצח, גם כשהייתי בפיגור, גם אם אני מאבדת מערכה, אני מאמינה בעצמי, לא ויתרתי, ועשיתי עבודה טובה בזה", אמרה הטניסאית הצעירה, שאף אחד כבר לא יעז לזלזל בה בגמר, "נלחמתי, נאבקתי, עשיתי מה שיכולתי".

עוד בוואלה!

אוסטרליה: דומיניק תים הדיח את רפאל נדאל ברבע הגמר

לכתבה המלאה
הטניסאית הספרדייה גרבינייה מוגורוסה. רויטרס
איזה קאמבק. מוגורוסה/רויטרס

סימונה האלפ (4) - גרבינייה מוגורוסה 7:6 (8), 7:5

מוגורוסה הראתה הרבה אופי, כשניצחה 6:7 במערכה הראשונה ו-8:10 בשובר השוויון, אחרי שהיא מצילה ארבע נקודות נערכה של יריבתה הרומנייה. במערכה השנייה האלפ נראתה יותר אגרסיבית וכבר עלתה ליתרון שבירה. במצב של 4:5 לטובתה האלפ הגישה למערכה, אבל מוגורוסה שוב סיפקה משחק הגנה נהדר והשוותה ל-5:5. בשלב הזה המומנטום הלך לספרדייה, ששוב התעלתה והשיגה עוד שבירה בדרך ל-5:7 וניצחון.

הספרדייה, שהגיעה לא מדורגת לגרנד סלאם לראשונה מאז 2014, עברה תקופה לא קלה. מאז שהגיעה לחצי הגמר ברולאן גארוס ב-2018, היא עברה 18 חודשים שבהם בעיקר סבלה מפציעות ומחלה. בשנה שעברה גם נפרדה מהמאמן הוותיק שלה אחרי שהודחה בסיבוב הראשון בווימבלדון. בפגרה היא השלימה שיקום כשטיפסה על הרי הקילימנג'רו, והתאחדה עם המאמנת קונצ'יטה מרטינס. כעת היא השלימה קאמבק גדול, לטופ, ושוב לגמר.

מוגורוסה היא הטניסאית החמישית הפעילה שמעפילה לגמר בכל ארבעת הגרנד סלאמים (אחרי ונוס, סרינה, שראפובה והאלפ).

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. רויטרס
נכנעה לחום וליריבתה. האלפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully