וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דומיניק תים הדיח את רפאל נדאל ברבע הגמר

השור ממאיורקה הצליח לשבור ל-4:6 במערכה השלישית, וגם הציל שתי נקודות משחק במערכה הרביעית, אך הפסיד שלושה שוברי שוויון ב-7:6 (3), 7:6 (4), 4:6, 7:6 (6) מול האוסטרי, שיפגוש את זברב בחצי הגמר

רויטרס

בווידאו: נבחרת סרביה חוגגת זכייה בטורניר ה-ATP

שלב רבע גמר אליפות אוסטרליה ננעל היום (רביעי) עם ארבעה מפגשים שסיפקו הפתעה גדולה. רפאל נדאל המדורג ראשון הודח על ידי דומיניק תים, שיפגוש בחצי הגמר את סשה זברב. אצל הנשים: סימונה האלפ וגברינייה מוגורוסה ניצחו וייפגשו בחצי הגמר.

רפאל נדאל אכזבה. רויטרס
לא הולך לו באוסטרליה. נדאל מאוכזב/רויטרס

גברים

רפאל נדאל (1) - דומיניק תים (5) 7:6 (3), 7:6 (4), 4:6, 7:6 (6)

אחרי שהעפיל לגמר בשנה שעברה, המדורג 1 בעולם חלם על זכייה שנייה בלבד באליפות אוסטרליה שבה הוא מתקשה בשנים האחרונות. אלא שלדומיניק תים היו תוכניות אחרות. האוסטרי הציג עליונות לאורך כל המשחק ושמר על קור רוח בשלושה שוברי שוויון מתוך ארבע מערכות, בדרך לניצחון ראשון בקריירה שלו ברבע גמר אוסטרליה. תים יפגוש למעין דרבי את סשה זברב בחצי הגמר ונדאל? הוא ינסה שוב בשנה הבאה.

מהלך המשחק:

תים הציג משחק כמעט מושלם מהקו האחורי ושמר על קור רוח. נדאל הצליח להשיג שבירה ראשונה במערכה הראשונה ל-3:5, אבל תים הצליח לשבור מיד בחזרה וניצחה 3:7 בשובר השוויון. גם במערכה השנייה נדאל שבר ראשון, אבל תים שבר ל-4:4. נדאל הצליח לחזור מפיגור 4:0 בשובר השוויון, אבל תים ענה עם שלוש נקודות רצופות וניצח 4:7 כדי לעלות ל-0:2.

במערכה השלישית קיבלנו את רפא האימתני. הספרדי העלה את רמת המשחק שלו והריץ את תים מצד לצד. בשיאה של מערכה נטולת שבירות, הספרדי הצליח בדיוק בזמן ל-4:6 ולכפות מערכה רביעית. אלא שתים לא נבהל. הוא הציל נקודת שבירה של נדאל ואז שבר ל-1:2 במערכה הרביעית. האוסטרי רכב על גלי המומנטום והגיש לניצחון במשחק במצב של 4:5 לזכותו. גמור? לא אצל רפא. האוסטרי כשל בהגשות שלו, עשה טעויות בלתי מחוייבות ונדאל שבר בחזרה ל-5:5. השניים שמרו על ההגשות והמערכה הרביעית נכנסה לשובר שוויון שלישי במשחק.

תים פתח טוב עם מיני ברייק, אבל שגה פעמיים. נדאל עלה ל-1:2, אבל הגיע תורו לטעות ותים הפך ל-2:3 ועלה כבר ל-4:6. גמור? ממש לא. תים עשה טעות בלתי מחוייבת ונדאל הציל שתי נקודות משחק וחזר ל-6:6. דווקא כשהיה נראה שהמשחק בידיים של נדאל, תים הגיב עם בקנד אדיר והגיש לניצחון במשחק. איזו דרמה.

דומיניק תים טניסאי אוסטרי. רויטרס
הישג השיא שלו באוסטרליה. דומיניק תים/רויטרס

סטן ואוורינקה (15) - סשה זברב (7) 1:6, 6:3, 6:3, 6:2

אחרי שניצח במותחן את דניל מדבדב בסיבוב הקודם, ואוורינקה נעצר מול סשה זברב שמשיג ניצחון שלישי על יריבו, בדרך אולי למפגש לוהט מול נדאל בחצי הגמר. ואוורינקה פתח את המשחק הזה בסערה עם שתי שבירות רצופות ופירק את הגרמני עם ניצחון במערכה בתוך 26 דקות. אלא שמהמערכה השנייה כבר קיבלנו את זבזב של פתיחת הטורניר. הגרמני שבר פעם אחת ל-3:5 והוסיף עוד שתי שבירות במערכה השלישית והרביעית בדרך לניצחון בתוך שעתיים ו-19 דקות. היתרון הגדול של זברב היה בהגשה. הוא השיג 13 אייסים לעומת יריבו והצליח להכניס 80 אחוז מהסרבים הראשונים לעומת 56 בלבד של השוויצרי. זברב יחכה בחצי הגמר למנצח בין דומיניק תים לרפאל נדאל וינסה לרשום זכייה ראשונה בטורניר גרנד סלאם.

סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
שמר על המאזן המושלם מול ואוורינקה. זברב/רויטרס

נשים

סימונה האלפ (4) - אנט קונטבייט (28) 1:6, 1:6

אלופת ווימבלדון ממשיכה בשעיטה שלה בטורניר הזה, בו היא עדיין לא שמטה מערכה ומול האסטונית היא פשוט טיילה לאחד הניצחונות הקלים בקריירה שלה שהושג בתוך 53 דקות בלבד. האלפ שברה את יריבתה שלוש פעמים במערכה הראשונה, פעמיים במערכה השנייה והיא תפגוש בחצי הגמר את גברינייה מוגורוסה.

אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (30) - גרבינייה מוגורוסה 7:5, 6:3

מוגורוסה, שכבר זכתה בעבר בווימבלדון וברולאן גארוס, מציגה טורניר נהדר ואחרי שהדיחה את אלינה סביטולינה (2) בסיבוב השלישי ואת קיקי ברטנס (9) בשמינית הגמר, הספרדיה שוב גברה על מדורגת מעליה והוכיחה שהמקום הריאלי שלה הוא בטופ 10 בעולם. הספרדיה המדורגת 32 נשברה פעמיים במערכה הראשונה, אך החזירה שלוש שבירות, כולל אחת קריטית ל-5:7. הרוסיה שברה מיד בפתיחת המערכה השנייה, אך מוגורוסה הגיבה עם שתי שבירות בדרך לניצחון ומפגש בחצי הגמר מול סימונה האלפ החזקה.

סימונה האלפ. רויטרס
עדיין לא שמטה מערכה בטורניר. סימונה האלפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully