וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישול ארוך: מאחורי שנת הפריחה של עומר אצילי במכבי תל אביב

28.1.2020 / 12:30

תהליך השיקום האיטי, העבודה המחושבת על הקאמבק והדרישה הבלתי פוסקת למספרים. הבאנקר היחיד של איביץ' בחלק ההתקפי מבשל ללא הפסקה, כובש שערים יקרים ושומר את האלופה בפסגה, האם האם זה סוף סוף יספיק גם מול הפועל באר שבע?

צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

יום חמישי האחרון, איצטדיון בלומפילד, שעות הערב. מכבי תל אביב מקיימת מחווה לאחת מנותנות החסות שלה, חברת הייסנס, ושולחת נציגות נכבדה לאירוע השקה לקראת יורו 2020. כדי למשוך את התקשורת לסקר, מעבירה מכבי תל אביב את מסיבת העיתונאים שלה לקראת המשחק מול מ.ס. אשדוד לאולם התקשורת באיצטדיון. ולדאן איביץ' מדבר ומיד חותך הביתה. חלק מהשחקנים שמגיעים קצת אחרי מכבדים את הנוכחים ומתערבבים עם עובדי החברה שמוזמנים לאירוע. דובר הקבוצה עופר רונן קורא דווקא לעומר אצילי לדבר עם התקשורת.

מסביב הרבה אנשים, חלקם רוצים תמונות, אבל את אצילי זה לא מעניין. כמו שהוא בא לתת עבודה במשחקים האחרונים, כך גם מול המיקרופונים הוא לא מתבלבל. "מי שיוריד רגל מהגז אצל איביץ', ימצא את עצמו ביציע", הוא אומר בביטחון ומזכיר את המאמן שלו בשמו. מהמחזור ה-12 הוא לא יצא מההרכב של הסרבי. היחיד מבין שחקני ההתקפה של איביץ' שלובש את חולצת ההרכב הראשון מאז הדרבי התל אביבי שהיה המשחק הראשון בו הוא עלה באחד עשר העונה ובישל באותו משחק שער לאבי ריקן.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם דור מיכה. דני מרון
כבר בישל כמו בכל העונה שעברה. עומר אצילי/דני מרון

יונתן כהן עבר מאז אותו משחק סדרת חינוך אצל איביץ', דור מיכה ואבי ריקן מתחלקים בדקות ופותחים בהרכב לסירוגין וכך גם צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר. רק אצילי לא נשאר על הספסל פעם אחת מבין שחקני ההתקפה. בחודש וחצי האחרונים הוא בכושר שיא. בששת המשחקים האחרונים יש לו 4 שערים ו-4 בישולים ולמרות שפתח בהרכב לראשונה רק ב-4 בדצמבר יש לו כבר 6 בישולים, כמות זהה לזו שהיתה לו בכל העונה שעברה ובדיוק אותה כמות כמו שיש ליונתן כהן ששיחק העונה יותר ממנו.

את הופעת הבכורה שלו העונה עשה ב-28 באוקטובר במשחק מול הפועל באר שבע בסיבוב הקודם. הוא נכנס אז כמחליף במקום מתן חוזז וכך הריץ אותו איביץ' גם במשחקים שאחרי זה מול הפועל רעננה והפועל חיפה. "היה צריך לבשל את עומר לאט ובזהירות", מעידים במכבי תל אביב. "זה שהוא היום בכושר הכי טוב מכל שחקני ההתקפה זה גם כי במשך חמישה חודשים מאז הניתוח שעבר בחודש מאי, עבדו איתו לאט ובעקביות והיה הרבה מה לעשות".

עוד בוואלה!

יוסי אבוקסיס: "צריך להראות למכבי תל אביב שזה לא משחק רגיל"

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"לא נותן לאף אחד למצמץ". ולאדן איביץ'/ניב אהרונסון

הוא נכנס לניתוח בקע בחודש מאי, ביום בו נותח גם מאור מליקסון עם אותה הבעיה. מליקסון נותח בארץ. אצילי בגרמניה. אצל מליקסון ניתוח הבקע הסתיים עם קריש דם ופרישה. אצל אצילי הניתוח גרר בעיות אחרות במפשעה ובירך. במכבי תל אביב האמינו שאצילי יהיה מוכן למשחקים באירופה בקיץ, אבל הוא מצא את עצמו באוגוסט עם הרבה סימני שאלה באשר לצורך בעוד ניתוח, הפעם במפשעה.

אחרי לבטים עצומים הוחלט על שיקום ללא ניתוח, שהיה ארוך ונמשך כמעט שלושה חודשים. "הוא עבד קשה מאוד בשיקום הזה", מעיד סוכנו רונן קצב. "אבל מה שמיוחד אצל עומר זה שהוא תמיד רעב. הוא לא שבע לרגע. כבר בעונה שעברה ראו את השינוי אצלו בעבודה ההגנתית ואני חושב שזה הרבה לזכותו של איביץ' שלא נותן לאף אחד למצמץ. עומר אצילי למד לעבוד קשה מאוד ובששת המשחקים האחרונים הוא עושה בדיוק מה שמצפים ממנו. הוא מרגיש שהמאמן אוהב אותו ומאמין בו וזה תמיד עוזר. עומר משתפר בכל עונה יותר".

אולי היה נכון מבחינתו לצאת לחו"ל בגיל 26 ולא לצאת לגרנאדה בגיל 23? מזכיר קצת שחקן אחר שאתה מכיר היטב, ערן זהבי, שחזר אחרי ההרפתקה בפאלרמו לארץ.

"היציאה שלו לחו"ל נבעה מסיטואציה שנוצרה של שחקן שהיתה לו מחלוקת עם בית"ר שנפתרה בבוררות לטובתו. הבורר הצדיק את עומר ואמר שנעשה לו עוול. לא היתה אפשרות להישאר בבית"ר אחרי הבוררות. היה לו את הפתח לצאת. הוא כיבד את בית"ר ויצא לחו"ל ולא חתם במועדון אחר בארץ. הוא לא חיפש שום קבוצה אחרת בארץ. הוא יכול היה לעבור למכבי תל אביב, חיפה או באר שבע, אבל הוא היה דומיננטי בבית"ר ולא רצה לעבור לקבוצה אחרת בישראל".

ייתכן שיהיה עוד סיבוב לחו"ל?

"הכל יכול להיות, אבל כרגע זה לא מטריד אותו. כרגע מה שיושב לו בראש זה המשחק הבא. עומר רוצה תארים, רוצה להיות בנבחרת. יש פה שחקן מוכשר ששיפר את עצמו מאוד במישור ההגנתי והקבוצתי. גם הפציעות שהוא עבר חישלו אותו".

שחקן גרנאדה, עומר אצילי. GettyImages
"הוא יצא לחו"ל רק כי כיבד את בית"ר". עומר אצילי בגרנאדה/GettyImages

במכבי תל אביב מרגישים ומדברים על כך שאצילי התבגר. "הוא כבר אבא לילד וברור שבכל שנה, בטח כשאתה עובר רע את חו"ל וסוחב שתי פציעות במכבי ואת אלי טביב בבית"ר, אתה מוסיף לעצמך עוד נסיון", אומרים בקרית שלום. בקבוצה גם אוהבים את השיפור אצלו בכל מה שקשור לשימוש ברגל ימין. זה התחיל בבישול ליונתן כהן באותו שער מנצח מול מכבי חיפה וזה המשיך בשבת מול מ.ס. אשדוד עם שער מצוין ברגל הפחות חזקה שלו מחוץ לרחבה לרשת של רועי משפתי.

"עומר דורש מעצמו כל הזמן מספרים", ממשיך קצב. "זה לא מקרי הגולים והבישולים האחרונים. הוא יותר בוגר במשחק שלו. גם החששות שהיו אחרי הפציעה שלו התפוגגו. עומר בקו עלייה תמידי וזה לזכותו. הבן אדם עושה אקסטרות ופילאטיס. מאריך את השרירים. הוא איש משפחה שלא יוצא יותר מדי לבלות. חי נכון את החיים הספורטיביים. אני מקווה שזה ימשיך כך".

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב מול דוד קלטינס שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
רק שער אחד מול באר שבע. עומר אצילי/ברני ארדוב

מחר (רביעי) יגיע אצילי עם מכבי תל אביב לטרנר ואחרי הניצחון של מכבי חיפה אתמול על בני יהודה, שוב הפער הוא רק 4 נקודות, כך שמכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה למצמץ. הרומן של אצילי עם באר שבע לא מוצלח. יש לו במדי מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים וראשון לציון שם שיחק לפני שנמכר לבית"ר, 14 מפגשים מול הפועל באר שבע בהם כבש רק שער אחד אבל בעיקר יש לו סטטיסטיקה שלילית כי הוא הפסיד בקבוצות בהן שיחק 8 פעמים מתוך 14 המשחקים שלו מול הקבוצה של אלונה ברקת. גם השער הבודד שכבש במחזור ה-8 של עונת 2017/18 היה רק שער מצמק בדקה ה-89 אחרי שוואקמה ושהר כבשו לבאר שבע. "טרנר תמיד מחייב אותך למוטיבציית שיא, השקעה ומידת ריכוז גבוהה", אומרים במכבי תל אביב. "אצילי מביא את שלושת האלמנטים האלה במשחקים האחרונים. במובן מסוים הוא ודור פרץ שעומד לחזור, הם שחקני הרכש הכי טובים שהיתה יכולה מכבי תל אביב להביא באמצע העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully