וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לעשות לזה סוף: הסיוט של מאמני בית"ר ירושלים

27.1.2020 / 9:04

ברוב המקומות בעולם, האוהדים מאחורי הספסל מתנהגים למופת. בטדי מדובר במופע מביש של קללות ועלבונות למי שעומד על הקווים. וגם: החזרה המרגשת של ורד וסימן השאלה סביב עטר

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

1. במרבית האצטדיונים בעולם, האזור שמאחורי הספסלים מאוכלס בדמויות מכובדות, כאלה ששילמו סכומים גבוהים עבור כרטיס. בבית"ר ירושלים זה קצת אחרת ומאחורי הספסל מתמקמים כמה עשרות אוהדים שמתחילת המשחק מקללים, מגדפים, מזלזלים במאמן. במשחקים האחרונים זה כבר הגיע למצב שמדי פעם רוני לוי עונה להם. צועקים לו: "רוני יא בן זונה, יש לך עוד חילוף" והמאמן מסתובב ועונה: "הבנתי, חלאס".

כבר תקופה שהמאמן מסתובב עם התחושות הקשות הללו ובבית"ר מדברים על כך בעיקר מאחורי הקלעים - אך בינתיים בוחרים לא לפעול בנושא. כשהמאמן הגיע אתמול לעמדת הראיונות בסיום הניצחון 0:1 על סקציה נס ציונה, הוא כבר היה טעון מכל מה שליווה אותו במשך 90 דקות, ולא בפעם הראשונה.

מאמן בית"ר ירושלים לא היה צריך לומר את מה שאמר בסיום המשחק ("כנראה שהאוהדים מתגעגעים לשנה שעברה") והוא גם הבהיר זאת בסיום ואמר: "את שריקות הבוז אפשר לקבל, אבל עם זאת, אני לא יכול לקבל מספר אוהדים שיושבים מאחורי הספסל של הקבוצה ומנבלים את הפה בקללות קשות. מדובר פה בחוסר כבוד בסיסי, תרבות שלא קשורה באדם כזה או אחר שעומד על הקווים. אני כאן כדי לעשות הכל בשביל הפרויקט הענק שנבנה בבית"ר ומאמין שהדברים ימשיכו לכיוון הנכון. הקבוצה והשחקנים צריכים מאוד את הקהל כדי להשיג את המטרות שלנו יחד, זה הכוח שלנו כמועדון. יוסי בניון, הצוות ואני עובדים מהבוקר עד הערב כדי שיהיה טוב לקבוצה ומאמינים שכך יהיה".

לוי הבין שדבריו היו צריכים להיאמר אחרת וקצת נסוג, אך אולי הגיע הזמן שבמועדון יעשו מעשה. אם מאחורי הספסל לא יכולים לשבת אוהדים שנותנים שקט או לפחות לא מקללים, אולי הגיע הזמן לשינוי. להפוך את השטח לסטרילי או לאכלס אותו בילדים. לא ייתכן שמאמן בית"ר ירושלים יעבור את הגיהינום הזה בכל פעם במגרש הביתי. כחלק מבניית המועדון והתמודדות עם בעיות ביציע, הגיע הזמן שגם הנושא הזה יטופל.

ב-15 המשחקים האחרונים של רוני לוי על הקווים בית"ר צברה 36 נקודות מתוך 45 אפשריות. 80% הצלחה מאז אותו הפסד 4:0 למכבי תל אביב - אחוזים של קבוצה שרצה לאליפות ורק פתיחת העונה הצולעת גרמה למרחק ממכבי תל אביב ומכבי חיפה. אז כל הטראש הזה קהל-מאמן לא במקום.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
סוחב את המטען הזה כבר הרבה זמן. רוני לוי/דני מרון

2. פרט לשלוש הנקודות שגרמו להגדלת הפער מהפועל באר שבע לשבע, בבית"ר לא ייקחו יותר מדי מהמשחק אמש. במחזור הבא שלומי אזולאי ופרדי פלומן יעמדו לרשות המאמן, יחד עם אנטואן קונטה שחזר אתמול לרוטציה וטל בן חיים שאמור לחזור בקרוב. בנוסף אמור להצטרף לפחות שחקן רכש אחד בחלון, כזה שבאמת ישדרג את הקבוצה לאחר עזיבת גדי קינדה.

המגעים עם שחקנים זרים נמשכים, וייתכן שהשבוע יהיו התפתחויות. בנוגע לאלירן עטר, הכל תלוי בהחלטה של יוסי בניון ורוני לוי. השיקול הגדול הוא ההשתלבות של החלוץ ובין כה וכה בבית"ר מחפשים קשר עושה משחק או חלוץ מרכזי. עטר מרגיש הכי בנוח בכנף שמאל, שם יש את פלומן, ושני שחקנים כאלה באותה קבוצה הם לא בהכרח דבר בריא.

בבית"ר מוכנים לבדוק את האופציה של חוזה לעונה וחצי לעטר - בסכומים שונים מאלה שיש לו במכבי תל אביב - אך שוב, הדברים אמורים רק במקרה שיוחלט שהוא מתאים מקצועית. העדיפות בבית"ר הייתה ונשארה לחנן ממן, אם ישוחרר מהפועל באר שבע, אבל גם כאן, לא בטוח שמשה חוגג ירצה לקחת את החוזה של השחקן לשנתיים וחצי בבירת הנגב. לכן המגעים נמשכים, אך ההחלטות יתקבלו גם בהתאם לשחקן הזר שיש כוונה לצרף.

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
לא בטוח שזה מה שבית"ר צריכה. עטר/סוכנות ג'יני

3. בפעם האחרונה שעידן ורד שיחק בטדי בליגה, הוא כבר סבל מהפציעה בכף הרגל וניסה למשוך עם זריקות. זה היה ב-31 במרץ בשנה שעברה, נגד בני סכנין, כשהוא נכנס כמחליף. הכניסה שלו אתמול מרגשת לא רק בגלל תשעת החודשים שהיה בחוץ, אלא בשל מה שעבר במהלכם. בכל פעם היה נראה שהוא חוזר, אך הגוף בגד ומשהו חדש גרר אותו אחורה. במהלך התקופה הזאת כבר דיברו עליו כמעט כשחקן עבר, אחד שלא יחזור, על סף פרישה. ורד בחור רגיש, קורא ומתייחס להכל וזה נתן לו מוטיבציית יתר לחזור ולהוכיח שהוא עדיין שחקן מרכזי. הוא מבטיח שעם סבלנות הוא עוד יחזור להראות את היכולות שלפני הפציעה. עם האיכויות שיש היום לכדורגלן הישראלי הממוצע, הליגה משוועת לכך.

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
חזר מלא מוטיבציה. ורד/דני מרון

4. דן איינבינדר אמר בסיום: "אין ספק שהיה משחק לא טוב שלנו, אבל לקחנו שלוש נקודות וסגרנו 10 משחקים ללא הפסד. פעם לא ידענו לנצח משחקים כאלה, אבל היום למרות חיסורים שהיו לנו ויכולת לא טובה, לקחנו את הנקודות. פתחנו טוב ולחצנו, הנענו, הבקענו מהר נגד קבוצה שבאה להסתגר, אחרי זה דעכנו אבל נצטרך ללמוד מזה".

על עידן ורד אמר: "בדיוק דיברתי בסיום בחדר ההלבשה ואמרתי שמהמשחק ניקח שלוש נקודות אבל יותר חשוב שעידן חזר אלינו. בכל התקופה הזאת הוא ליווה אותנו בחדר ההלבשה, תמך, עזר לצעירים, מלא תשוקה ורעב. הוא לוקח מנהיגות, יש לו חשיבות אדירה, החיבור שלו עם הקהל מצוין. הוא הקפטן שלנו וכשיהיה על המגרש, הסרט יהיה אצלו".

על האוהדים אמר הקשר: "הקהל ידוע תמיד ככזה שרוצה כדורגל התקפי עם הרבה תשוקה ושערים. התחלנו טוב, אנחנו מציגים הרבה דקות טובות השנה, קורה שיש משחקים פחות טובים, אנחנו נשמח שהקהל יבין שפעם משחקים כאלה לא היינו מנצחים ושלעשות רצף כמו שעשינו זאת נקודת אור. מגיע שאפו גדול לאוהדים שבאו בקור, עודדו ודחפו. הסוף היה קצת צורם אבל הם איתנו ואנחנו איתם לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully