וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיכוניסט שהשתלט על ה-NBA: התחנות בקריירה האגדית של קובי בריאנט

הזינוק הנדיר הישר מהתיכון ללייקרס, קשיי הקליטה בליגה הטובה בעולם, השושלת הראשונה, הפיצוץ עם שאקיל, השנים הקשות, החזרה לקטיפת אליפויות, משחק 81 הנקודות, הדעיכה, הפציעה ומשחק הפרישה הלא ייאמן. הרגעים הגדולים של הבלאק ממבה לאורך השנים

קובי בריאנט נהרג בתאונת מסוק בגיל 41/עריכה: שאול אדם

1996: נבחר במקום ה-13 בדראפט

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
צילום: AP/AP

גיל 17 הפך קובי בריאנט לגארד הראשון בתולדות ה-NBA שנבחר בדראפט ישירות מהתיכון. במהלך שהיה נדיר מאוד באותה תקופה, החליט היהלום הצעיר מפילדלפיה לדלג על המכללות ולזנק הישר לליגה של הגדולים. הלייקרס הימרו עליו וסגרו טרייד עם שארלוט שתבחר בו במקום ה-13 בדראפט ותעביר אותו לשורותיה תמורת ולאדה דיבאץ', שאיים תחילת לפרוש כדי לא לעבור להורנטס, אך התרצה לבסוף, והשאר היסטוריה.

1997: לומד בדרך הקשה

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם שאקיל אוניל, עונת 1997/8. AP
צילום: AP/AP

קובי לא הבריק בעונתו הראשונה, שהייתה גם הראשונה של שאקיל אוניל בקבוצה, וקלע 7.6 נקודות למשחק כשהוא מודח יחד עם הלייקרס בחצי גמר המערב עם 4:1 על ידי יוטה ג'אז האימתנית.

1998: הפריצה הראשונה

קובי בריאנט עונת 1998/9. AP
צילום: AP/AP

בשנתו השנייה הוא כבר הפך לאחד הכוכבים הגדולים של הלייקרס כשהוא רושם 15.4 נקודות למשחק בעונה הסדירה. הלייקרס הגיעו לגמר המערב באותה עונה, אבל חטפו 4:0 מאותה יוטה.

1999: הופך לכוכב של הקבוצה

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם שאקיל אוניל ב-1999/2000. AP
צילום: AP/AP

החל מכאן בריאנט כבר הפך לשחקן המוביל בלייקרס כשהוא קולע 19.9 נקודות למשחק, אך השילוב בינו לבין שאקיל עדיין לא הביא את הקבוצה מעיר המלאכים לארץ המובטחת, ובפלייאוף הם שוב חטפו סוויפ בחצי גמר המערב, הפעם מסן אנטוניו.

2000: אלוף בפעם הראשונה

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס 1999/2000. AP
צילום: AP/AP

הגעתו של פיל ג'קסון, שזכה בשש אליפויות כמאמן שיקגו בשנות התשעים, היתה זו שחיברה את הלייקרס, וכבר בשנתו הראשונה של הזן מאסטר על הקווים בלוס אנג'לס הלייקרס הוכתרו כאלופים. בריאנט קלע 22.5 נקודות למשחק, והצהובים-סגולים חגגו תואר מתוק לראשונה אחרי 12 שנה עם 2:4 בגמר על אינדיאנה.

2001: אליפות שנייה ברציפות

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול אלן אייברסון שחקן פילדלפיה. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

בעונה זו התגבשה השושלת של הלייקרס, שהפכה לבלתי ניתנת לעצירה אחרי עוד שיפור מפחיד ביכולתו של הבלאק ממבה, ששיפר את ממוצעיו ל-28.5 נקודות למשחק, לצד 7.3 ריבאונדים ו-6.1 בממוצע. LA דרסה את הליגה בפלייאוף דורסני במיוחד שכלל הפסד אחד בלבד לאורך הפלייאוף - במשחק הראשון של סדרת הגמר מול פילדלפיה, שהסתיימה ב-1:4 ללייקרס.

2002: אליפות שלישית ברציפות

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם ריק פוקס, שאקיל אוניל. AP
צילום: AP/AP

הפעם זה הלך קשה הרבה יותר, אבל בריאנט ושאקיל סחפו את הלייקרס לאליפות שלישית ברציפות. הסדרה הזכורה מכולן היתה גמר המערב מול סקרמנטו השאפתנית, בה ניצחה לוס אנג'לס 3:4, אחריה הגמר מול ניו ג'רזי היה חלק יותר והסתיים ב-0:4 מהדהד.

2003: מסתבך בחדשות לאונס

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם אשתו ונסה ב-2003. AP
צילום: AP/AP

השנים היפות של הלייקרס ושל בריאנט הסתיימו באחת על המגרש עם הפסד 4:2 לסן אנטוניו בחצי גמר המערב, על רקע הדיווחים על חילוקי דעות קשים ומאבקי אגו בין קובי לשאק, ומחוץ למגרש, כשבריאנט הואשם באונס צעירה בקולורדו והתדמית שלו החלה להיסדק.

2004: פירוק השושלת

קובי בריאנט, שאקיל אוניל, לוס אנג'לס לייקרס. AP
צילום: AP/AP

כשברקע הדיונים המשפטיים בעניין האשמתו באונס, בריאנט החזיר את הלייקרס לגמר ה-NBA, שם הובכו על ידי דטרויט המפתיעה שניצחה 1:4, בסדרה שהיתה שירת הברבור של הלייקרס הגדולים, ואחריה עזבו גם שאקיל וגם ג'קסון.

2005: עונה מחוץ לפלייאוף

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס שנת 2005. AP
צילום: AP/AP

קובי גילה במהירות שהחיים ללא שתי הצלעות האחרות במשולש האגדי לא קלים, ולמרות ממוצעים של 27.6 נקודת למשחק לא הצליח להוביל את הלייקרס החדשים אפילו לפלייאוף, והם סיימו במקום ה-11 בלבד במערב.

2006: 81 נקודות במשחק!

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול כריס בוש שחקן טורונטו. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

תחילתו של הקאמבק: בעונה בה כבר הוספד על ידי רבים, הפליא בריאנט עם ממוצע מדהים של 35.4 נקודות למשחק והחזיר את הלייקרס לפלייאוף במו ידיו, אבל העונה הזו תיזכר כמובן בזכות משחק אחד, בו קלע 81 (!) נקודות מול טורונטו - מספר הנקודות הרב ביותר לשחקן במשחק אחד פרט ל-100 הנקודות של ווילט צ'מברליין ב-1962. בפלייאוף זה לא הספיק, והלייקרס הודחו בסיבוב הראשון עם הפסד 4:3 לפיניקס של סטיב נאש ואמארה סטודמאייר.

2007: שוב לא תחרותיים בפלייאוף

אמארה סטודמאייר ב-2007. AP
צילום: AP/AP

בריאנט שוב להט עם 31.6 נקודות בממוצע למשחק, אבל לא זכה למספיק עזרה מחבריו לקבוצה והלייקרס שוב הודחו בסיבוב הראשון של הפלייאוף מול פיניקס, הפעם עם תבוסה 4:1.

2008: חוזרים לעניינים

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול פול פירס שחקן בוסטון 2008. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

חזרתו של דרק פישר והגעתו של פאו גאסול שינו את הלייקרס מקצה לקצה, וקובי שוב טעם את טעמו של גמר ה-NBA, אך שוב הפסיד כשנכנע 4:2 לבוסטון.

2009: אפשר לזכות בתואר גם בלי שאקיל

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם דרק פישר, 2009. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

שלוש שנים אחרי שראה את שאקיל זוכה באליפות בלעדיו במדי מיאמי, השתווה בריאנט למאזנו של שותפו לשעבר כשלקח את הלייקרס על כתפיו לניצחון 1:4 על אורלנדו בגמר, וקטף אולי את התואר המתוק מכולם עבורו.

2010: האליפות האחרונה

קובי בריאנט ב-2010. AP
צילום: אימג'בנק GettyImages/AP

בעונה שלאחר מכן הלייקרס חזרו רעבים לא פחות, הסתערו מחדש על התואר ובתום סדרת גמר בלתי נשכחת מול בוסטון ניצחו 3:4, כשבריאנט מככב במשחק השביעי והמכריע ועוקף את מספר התארים של שאקיל עם החמישי שלו. בדיעבד זו היתה הזכייה האחרונה של קובי, מה שהותיר עם אותו אליפות אחת פחות מאלילו מייקל ג'ורדן.

2011: סטירת לחי מנוביצקי

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס 2011. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

גם הפעם הנפילה של השושלת היתה כואבת מאוד, עם מפלה 4:0 מול האלופה שבדרך דאלאס בסיבוב השני של הפלייאוף.

2012: גם דוראנט לא ריחם

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר 2012. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

הדעיכה המהירה של בריאנט וקבוצתו נמשכה עם תבוסה נוספת בסיבוב השני של הפלייאוף, הפעם 4:1 מול הכוח העולה של אוקלהומה סיטי, בסדרה שהתבררה כאחרונה של קובי בפלייאוף.

2013: הפציעה הגדולה

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר 2013. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

שנה לאחר מכן הלייקרס הצליחו לעלות לפלייאוף, אבל בריאנט עצמו נפצע במשחק ה-80 של העונה ולא יכול היה לעזור לקבוצה שלו, שכמובן הייתה חסרה סיכוי בלעדיו וחטפה סוויפ מסן אנטוניו בסיבוב הראשון.

2014: משקיף מהצד

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם לברון ג'יימס. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

את העונה הבאה בריאנט ראה בעיקר מבחוץ כשהוא משחק בסך הכול בשישה משחקים ובלעדיו כמובן שהלייקרס לא הגיעו אל הפלייאוף. למרות הכול, הוא הגיע למשחק האולסטר ונתן הרבה כבוד ללברון ג'יימס.

2015: דמדומי הקריירה

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס 2015. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

גם בעונה הזו קובי בילה הרבה מחוץ למגרש בגלל פציעות, אבל בגיל 36 הוא הוכיח שכוחו עוד במותניו עם ממוצעים של 22.3 נקודת למשחק ב-35 משחקים.

2016: להתראות, אלוף

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס קליפרס 2016. GettyImages
צילום: אימג'בנק GettyImages/GettyImages

לאורך כל עונת הפרישה שלו זכה קובי לכבוד מלכים, ואת רגע השיא שמר ממש למשחקו האחרון, בו הפליא לצלוף 60 נקודות. הקסם האחרון שלו הותיר אותו עם 33,643 נקודות בקריירה (נתון שהספיק עד אתמול למקום השלישי בטבלת קלעי כל הזמנים), ועם רזומה של חמש אליפויות, 18 הופעות באולסטאר, 11 בחירות לחמישיית העונה, 9 בחירות לחמישיית ההגנה של העונה, שני תארי מלך הסלים, שני תארי MVP של סדרת הגמר ותואר MVP אחד של העונה הרגילה, נפרדו אוהדי הלייקרס מאחד משחקני הכדורסל הטובים בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully