וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את החצי: הדאגה היחידה של מכבי תל אביב

26.1.2020 / 16:31

בפעם ה-14 מתוך 15 העונה מכבי תל אביב ירדה למחצית ביתרון וניצחה, אבל מה קורה כשהיא לא כובשת לפני השריקה להפסקה? ההבדל התהומי מסביר מדוע סיפור האליפות לא סגור כבר מזמן. ולמה באר שבע צריכה להתרכז במשחק הגביע מול מכבי חיפה (כשגם הפסד לא יהיה אסון)?

צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: התגובות מהמשחק של מכבי תל אביב מול אשדוד

לא תמיד הסטטיסטיקה מספרת את כל הסיפור. הרבה פעמים אפשר "ליישר" מספרים כדי להטות מגמה. המקרה המעניין של מכבי תל אביב נראה ככזה שבו המספרים בהחלט זורמים עם המציאות.

15 ניצחונות יש לאלופה ב-20 מחזורים. רק פעם אחת, בניצחון על אשדוד בסיבוב הקודם, היא ירדה להפסקה בתוצאה מאופסת והבקיעה את השער במחצית השנייה. ב-14 הניצחונות האחרים היא כבשה במחצית הראשונה, ב-12 מהפעמים הללו ירדה להפסקה ביתרון 0:1, כולל ב-3:4 מול מכבי חיפה, שהיה סטיית תקן מכל בחינה בעונה הנוכחית.

תכנית המשחק של יריבות מכבי תל אביב העונה ברורה: קודם כל לא לספוג במחצית הראשונה. קבוצה שכן סופגת ממנה מרגישה שהיא בפיגור 3:0 ופשוט מרימה ידיים. אתמול זה בלט במיוחד. אשדוד קיוותה להחזיק מעמד עד ההפסקה והגול הנהדר של אצילי כיבה אותה לחלוטין, היא אפילו לא ניסתה. מבט נוסף על ששת הניצחונות האחרונים, כולל אתמול, מגלה שבכל אחד מהם היא כבשה לפחות שער אחד ברבע האחרון של המשחק (דקה 68 ומעלה) בנוסף לשער היתרון. זה לא רק עניין של כושר גופני, גם של מנטאליות, משמעת וכמובן אימון וחילופים נכונים שסוגרים את הפינה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
כשהם מתחבקים במחצית הראשונה זה נגמר בניצחון. למחצית השנייה עדיף שלא יחכו. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

מכבי תל אביב שוברת את היריבות כשהיא כובשת ראשונה. בעצם, זו לא שבירה, זה ניתוץ של הביטחון והאמונה לרסיסים. רן בן שמעון קיווה לרדת להפסקה בתיקו ולהלחיץ את הצהובים. השער של אצילי דפק לו, כמו להרבה מאמנים לפניו, את התוכניות. לו בן שמעון היה מצליח, יש סיכוי סביר שהיה מוציא משהו מבלומפילד. ארבעה מאמנים עשו את זה לפניו (עוד אחד עשה את זה ברדיוס בחיפה) - כולם יצאו מהמפגש עם נקודה.

זה הצד הפחות טוב בסיפור ואולי האלמנט היחיד שנשאר לאיביץ' לתקן העונה כדי לברוח למכבי חיפה. כשמכבי תל אביב לא יורדת בהפסקה ליתרון היא מרגישה כמו דג מחוץ למים. להוציא את הפעם ההיא באשדוד, היא ירדה חמש פעמים למחצית בתיקו (ארבע מתוכן מאופס) ובכל החמש לא הצליחה לנצח. כל היריבות - בני יהודה, הפועל חדרה, מכבי נתניה, נס ציונה ובית"ר ירושלים - הוציאו אותה מאיזון. כל המשחקים הללו היו בבית.

אם מכבי תל אביב לא מבקיעה לפני הירידה להפסקה הכדור עובר, תרתי משמע, למגרש שלה. השחקנים מרגישים ששעון החול עובד נגדם ולא מצליחים לשבור את השוויון. איביץ' עצמו הודה לא אחת שהיריבות מקבלות מוטיבציה ככל שהזמן מתקדם. גם אם במכבי תל אביב יהיה מי שיטען שמדובר בצירוף מקרים, בסופו של דבר יש כרגע שתי ברירות בלבד: להבקיע במחצית הראשונה, כמו אתמול, או לסיים בתיקו. מתישהו היא תהיה חייבת לממש גם את האופציה השלישית.

עוד בוואלה!

ולאדן איביץ' מציג: כך נקמתי ברן בן שמעון על שניצח אותי בטניס

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אין לו הרבה סיבות לדאגה, אבל בעיה אחת הוא צריך לפתור. איביץ'/דני מרון

עוד שלוש קטנות על המחזור

- תקרית הגזענות המדוברת בקריית שמונה רק מאפילה על העובדה שהפועל באר שבע סגרה עוד משחק חוץ, השביעי במספר (מתוך עשרה) ללא ניצחון. ניצחון של בית"ר ירושלים על נס ציונה יגדיל את הפער ביניהן ל-7 נקודות, כשלשחקנים של יוסי אבוקסיס מחכה מכבי תל אביב ביום רביעי. במצב העניינים הזה, הפועל באר שבע צפויה לקבל כרטיס לאירופה רק אם היא, מכבי חיפה או בית"ר ירושלים יזכו בגביע. לא מקום נוח להיות בו כבר בסוף ינואר.

- במשחק הליגה הראשון שלו בבני יהודה, בפברואר שעבר, יאקוב סילבסטר כבש ובישל ב-0:4 על הפועל חדרה. אתמול קיים סילבסטר את הופעת הבכורה בהפועל חיפה והבקיע שער מצוין שהביא נקודה. נשאלת השאלה איך זו כבר השנה השנייה ברציפות שהסלובקי לא נמצא בתוכניות של קבוצה אחת, עובר בחורף ומיד מחזיר דיבידנדים באחרת.

- קורה שכרטיס אדום מוביל לאדום נוסף בעקבות ויכוחים וסערת רגשות. פחות קורה ששני כרטיסים אדומים נשלפים לאותה קבוצה בהפרש של דקה בגלל עבירות אלימות. מזל טוב, הפועל כפר סבא, על הרגע הכי מטופש של השנה בליגת העל.

שחקן הפועל חיפה יקוב סילבסטר חוגג. לילך וייס רוזנברג
למה הוא מבעיר מנועים רק בחורף ובקבוצה חדשה? סילבסטר/לילך וייס רוזנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully