וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב אדום: ראול חימנס חולם לשחק בליברפול, אבל גם לנצח אותה

23.1.2020 / 10:30

הכוכב המקסיקני של וולבס, שהתפתח לאחד החלוצים הטובים והשלמים בפרמיירליג, אוהד את ליברפול ומאושר מזכייתה המתקרבת באליפות, אבל ישמח מאוד להיות האיש שיהרוס לה את המאזן ללא הפסד. סיפורו המופלא של האיש שרצה לרשת את הוגו סאנצ'ס

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: הצגתו של קיקה סטיין בברצלונה

ראול חימנס הוא אוהד שרוף של ליברפול. סיפור האהבה הזה החל ב-25 במאי 2005, כאשר הנער המקסיקני בן ה-14 צפה בגמר ליגת האלופות באיסטנבול. מילאן הובילה 0:3 בהפסקה, וחימנס רק רצה שער אחד של האדומים כדי שהמחצית השניה תהיה מעניינת. הוא קיבל שלושה, הארכה, פנדלים וסנסציה דרמטית במיוחד, ונשבה בקסמה של האגדה. רוח הלחימה של סטיבן ג'רארד הדהימה אותו, והוא השתדל לא להחמיץ יותר אף משחק של הכוכב האנגלי. מאז, ליברפול הפכה לקבוצה שלו, והלקח היה ברור - תמיד אפשר לחולל נס. כשחקן, חימנס אף פעם לא מאבד תקווה, ונאבק על כל כדור עד השריקה האחרונה בהחלט. הוא השתוקק להיות שותף לנסים משלו.

השאיפה הגדולה הנוספת שלו היתה לחקות את ביצועיו של הוגו סאנצ'ס. חימנס נולד קצת מאוחר מדי בכדי ליהנות מצפייה בגדול חלוצי מקסיקו בכל הזמנים בשידורים חיים, אך ראה מספיק קלטות כדי להבין את עוצמת התופעה ולהתאהב בבעיטות המספרת המפורסמות של האליל. לכן הוא גם תירגל, מאז היותו ילד, את הביצועים האלה עוד בחצר ביתו. גמישות ועוצמה תמיד היו לו - הוא הרי התאמן במשך שנים ארוכות בשיעורי טאקוונדו, כמו זלאטן איברהימוביץ'. בתחילת דרכו באמריקה, מועדון הפאר ממקסיקו סיטי, אפילו כינו אותו, בהומור לא מבוטל, "זלאטן המקסיקני".

ראול חימנס שחקן וולבס. AP
מאז ליברפול היא הקבוצה של ראול חימנס/AP

המספרת שהרעידה את המדינה

ואז, ברגע מופלא אחד, כל החלומות והשאיפות האלה התחברו יחדיו. היה זה באוקטובר 2013, בשלהי קמפיין כושל במיוחד במוקדמות המונדיאל. באופן מדהים, כמעט בלתי נתפס, ניצבה מכיסקו בפני סכנה ממשית מאוד של הדחה. שלוש נבחרות מצפון אמריקה העפילו ישירות לגביע העולם, הרביעית הלכה לפלייאוף מול ניו זילנד, וההסתברות לפיאסקו מבחינת הירוקים היתה קלושה. היה צריך "להשתדל" מאוד כדי להתרסק - ומקסיקו "השתדלה". שני מחזורים לסיום, היה ברור כי ארצות הברית, קוסטה ריקה והונדורס יקדימו אותה. היא נאבקה כעת ישירות מול פנמה על הכרטיס לפלייאוף, והיתה זקוקה נואשות לניצחון ביתי מולה באיצטדיון אצטקה.

במצב שגרתי, זו משימה פשוטה יחסית, אך שום דבר לא היה שגרתי עבור מקסיקו בשנה ההיא. צ'יצ'אריטו החמיץ פנדל, הרגליים של כולם רעדו, ובדקה ה-81 הישוותה האורחת ל-1:1. הלם מוחלט שרר ביציעים. הקמפיין המקולל היה בדרך לסיום מזעזע. שניות ספורות אחרי הספיגה, שלח המאמן הזמני למגרש את חימנס בן ה-22 שבקושי שולב עד אז. היה זה צעד של ייאוש, אבל בדקה ה-85 הכל התהפך ב-180 מעלות. כדור ששלח החלוץ במספרת מטריפה משפת הרחבה, סטייל הוגו סאנצ'ס, נשק לרשת. 90 אלף האוהדים קפצו בבת אחת, ובאצטקה הורגשה רעידת אדמה קלה.

גריזמן חיסל את שאיפותיו במדריד

וכמו שחימנס התאהב בליברפול ב-2005, כך התאהבה בו מדינה שלמה ב-2013. הוא היה הגיבור הלאומי החדש, הכשרון העולה, הווירטואוז הפנומנלי, המושיע, הסמל, התקווה הגדולה. חייו השתנו ללא היכר, כל העיתונים וערוצי הטלוויזיה רדפו אחריו כדי לקבל ראיונות, וגם סקאוטים מרחבי אירופה נהרו למשחקיה של אמריקה כדי לראות את הכוכב המקסיקני הגדול הבא. סוכן העל הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדס מיהר להחתים את חימנס כלקוח, ואפילו רכש 50 אחוזים מכרטיסו. נדמה היה כי השמיים הם הגבול, והיעד הראשון באירופה היה מלהיב מאוד - אתלטיקו מדריד, אלופת ספרד הטריה.

על הנייר, הכל היה פנטסטי. דייגו סימאונה, חבר קרוב של מאמן אמריקה דאז אנטוניו מוחמד, קיבל המלצות חמות על הסקורר ולמד עליו רבות. היעדר הצורך ללמוד שפה זרה בהחלט התאים לשחקן. חשוב מכך, הוא ידע היטב כי אתלטיקו היתה הקבוצה האירופית הראשונה של סאנצ'ס לפני שחצה את הכביש לשורות ריאל, ולכן זה הרגיש כמו השידוך המושלם כדי ללכת בדרכו של האליל. למרבה הצער, המציאות היתה שונה בתכלית.

בשלב מוקדם מאוד של העונה, התברר כי שני שחקני הרכש הנוספים בהתקפה הועדפו על פניו. אנטואן גריזמן, שהגיע עקרונית על תקן שחקן אגף, הפך אצל סימאונה לחלוץ לכל דבר, ואליו צוות מריו מנדז'וקיץ'. חימנס הסתפק בפירורים, וגם השקעה באימונים לא עזרה. "הגישה של ראול נהדרת, והוא אף פעם לא מתלונן", שיבח צ'ולו, והמקסיקני אף למד ממנו רבות באימונים, אך דקות משחק לא היו שם, ומנדס אירגן ב-2015 מעבר יקר לבנפיקה. הוא גזר, כמובן, עמלה שמנה, אך היעד שוב לא היה נכון - וחימנס ביזבז שלוש שנים נוספות מחייו, וגם לא ממש התקדם בנבחרת. מהבטחה עצומה הוא הפך לסוג של פלופ, לא בהכרח באשמתו. אוהדיו במולדת, שזכרו את הפוטנציאל, ביקשו ממנו לשוב הביתה, אבל למנדס היו תוכניות אחרות - והפעם זה דווקא עבד.

ראול חימנס. AP
הסתפק בפירורים. חימנס באתלטיקו מדריד/AP

לזכרו של החבר המנוח

קריירה שנשלטת על ידי סוכן עלולה להתרסק, אבל לעתים עשויים להיות לכך גם היבטים חיוביים. הפרויקט של מנדס בוולבס, אשר נשלטת על ידי קונצרן סיני אך מנוהלת מעשית על ידי הסוכן, שלח את חימנס לפרמיירליג. המאמן נונו הוא אולי לקוח מועדף נוסף של מנדס, אך הוא גם איש מקצוע טוב מאוד, והמקסיקני הצטרף לשם שינוי לבוס שסמך עליו בעיניים עצומות והיה מוכן לבנות את המשחק סביבו. לזאבים לא היה חלוץ מטרה איכותי, וחימנס היווה את הפתרון אחרי שהעליה הובטחה בקיץ 2018. בפעם הראשונה באירופה, הוא ידע מראש כי יהיה באנקר בהרכב.

והיה גם היבט מרגש נוסף בהרפתקה הזו. החלוץ האקוודורי צ'וצ'ו בניטס, החבר הקרוב והמנטור של חימנס בתחילת דרכו באמריקה, שיחק לפני הגעתו למקסיקו בברמינגהאם סיטי וסיפר לעמיתו רבות על החיים באנגליה. "הוא היה הראשון שהאמין בי ואמר לי שאהיה כוכב הנבחרת", סיפר לימים ראול. בניטס מת מהתקף לב בגיל 27 בקיץ 2013 והותיר חור גדול בחייו של חימנס, אשר אפילו הקדיש לזכרו את השער המיתולוגי ההוא מול פנמה. המעבר לעיר וולברהמפטון, אשר כה סמוכה לברמינגהאם של צ'וצ'ו, הרגישה כמו סגירת מעגל שנכתבה בשמיים. היה ברור שזה המהלך הנכון. וזה היה המהלך הנכון.

וולבס עשתה חיים משוגעים בפרמיירליג כבר בעונה שעברה בדרך להעפלה לליגה האירופית, וחימנס היה הכוכב הגדול מכולם, עם 17 שערים בכל המסגרות ותרומה יוצאת דופן למשחק הקבוצתי. כי חימנס הוא לא רק מספר 9 דומיננטי עם נוכחות עצומה ברחבה וחושים מפותחים לכיבושים. הוא נייד מאוד, אוהב לבשל לחבריו, ניחן בראיית משחק משובחת ובהספק עבודה פנומנלי כיאה לחניכו לשעבר של סימאונה. נונו לא יכול בלעדיו, כי כל משחק ההתקפה עובר דרכו, והוא גם זה שמחלץ אינספור כדורים בחלק המגרש של היריב. אוהדי הזאבים ביציעי איצטדיון מוליניו מאוהבים, וזאת בלשון המעטה. הם חיברו עוד בעונה שעברה שיר הלל לכוכב שלהם, ולא מפסיקים לבצע אותו במשך 90 דקות.

החולצות נחטפות במקסיקו

לא רק המקומיים מתלהבים, והמועדון גילה להפתעתו את עוצמת השוק המקסיקני. השפעתו של חימנס כה גדולה שוולבס הפכה לאחת הקבוצות הפופולריות במכיסקו, ואנשי המחלקה המסחרית הנחו את אדידס לייצר את התלבושת השלישית בצבע ירוק, זהה בדיוק לחולצת הנבחרת. זו היתה הברקה, וכל המלאי אזל תוך ימים ספורים. בקיץ, אחרי העזיבה של צ'יצ'אריטו את ווסטהאם, נשאר חימנס המקסיקני היחיד בפרמיירליג, והמדינה כולה מזדהה עם הזאבים. ההצלחה הזו חוצה את האוקיאנוס.

והסיפור הזה רק התעצם העונה. אחרי שקיבלה את האליל בהשאלה בעונה שעברה, רכשה וולבס את כרטיסו בקיץ תמורת 30 מיליון ליש"ט לשמחתו של מנדס, והביצועים טובים אפילו יותר. יש לו כבר 19 שערים ותשעה בישולים בכל המסגרות, מתוכם 10 כיבושים ושישה אסיסטים בליגה. כאשר הבקיע צמד בקאמבק המפואר בסאותהמפטון בשבת, הפך חימנס למלך שערי וולבס בפרמיירליג בכל הזמנים עם 23 הרשתות. הסטטיסטיקה הזו מעוותת, כמובן, כי האנגלים מעדיפים למחוק את העבר, בעוד ימיהם הגדולים של הזאבים היו בשנות ה-50', אך ראול לא אשם בכך. הוא גאה מאוד בהישג, ודי להסתכל על מפת הנגיעות שלו בכדור נגד הקדושים כדי להבין עד כמה הוא שחקן שלם ורב גוני. הוא היה בכל פינה במגרש, תרתי משמע.

"ראול הוא החלוץ הטוב ביותר שראיתי בקבוצה, ובפער עצום", אומר הקפטן קונור קודי, ובחלון ההעברות בינואר נרשמת באופן טבעי התעניינות בו מצד מועדונים גדולים יותר. ארסנל ומנצ'סטר יונייטד שוקלות, לפי הדיווחים בתקשורת, את האופציה לשפוך הרבה מאוד כסף לכיסו של מנדס כדי להביא את המקסיקני לשורותיהם, אך חימנס זהיר. הוא ישב מספיק על הספסל כדי להעריך את מעמדו בקבוצתו הנוכחית, ובגיל 28 לא כדאי להסתכן. העלאה במשכורת לא מהווה שיקול מהותי מבחינתו, והוא כבר הוכיח זאת כאשר דחה בתקופתו בבנפיקה הצעה שמנה מאוד מסין. חוץ מזה, כאוהד ליברפול הוא יתקשה מאוד לעבור לאולד טראפורד. אם יורגן קלופ יתעניין בו לפתע - זה כבר משהו אחר לגמרי.

ראול חימנס. צילום מסך
מפת הנגיעות בכדור של חימנס נגד סאות'המפטון/צילום מסך

גיבור שני הניצחונות על מנצ'סטר סיטי

לאנפילד הוא ילך גם ברגל, ומפגשים מול האדומים תמיד מרגשים עבורו. בינואר לפני שנה הוא כבש מול ליברפול, העיף אותה מהגביע והצהיר כי כעת חלומו יהיה לכבוש גם במרסיסייד. בעונה שעברה שיחקה ליברפול מול וולבס במחזור האחרון כאשר עדיין שמרה על תקווה לזכות באליפות, וחימנס היה בבעיה. "אני רוצה שליברפול תסיים במקום הראשון, ותמיד מעודד אותה, פרט למשחקים מול וולבס. אין ברירה - ארצה לכבוש מולה, וכך גם אעשה טובה לאדרסון", הוא אמר בהתייחסו לשוער הברזילאי של מנצ'סטר סיטי איתו שיחק בליסבון. בסוף, הוא יצא מאוכזב מכל הבחינות. חימנס לא הבקיע, ליברפול ניצחה, אבל סיטי זכתה בכתר.

הערב מארח חימנס את האדומים כאשר קטיעת הבצורת כבר לא מוטל בספק. ליברפול פתחה פער בלתי ניתן לסגירה ומציגה מאזן כמעט מושלם בדרך לאליפות ראושנה אחרי 30 שנה. נותרה רק שאלה אחת פתוחה - האם תצליח לסיים את העונה ללא הפסד ליגה? מכל המשחקים שנותרו לה, הביקור במגרשם של הזאבים הוא אחד הקשים. ואולי חימנס מאושר ממצבם של האדומים בטבלה, אבל הוא דואג קודם כל למועדונו. אם תנצח, תתקרב וולבס למרחק שלוש נקודות בלבד מהמקום הרביעי. היא נמצאת, באמת ובתמים, במאבק על הכרטיס לליגת האלופות, וכל תוצאה קריטית. חימנס כבר תרם לאליפות את חלקו לאליפות המסתמנת של קלופ עם שני נצחונות על סיטי. הוא בישל את שני השערים של אדאמה טראורה ב-0:2 באוקטובר, ואז כבש ובישל וסיומת הדרמטית בדרך ל-2:3 בדצמבר. עכשיו הוא רוצה להכניע גם את אליסון כדי להירשם - גם אם בעקיפין - בעונה ההיסטורית של האדומים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ראול חימנס שחקן וולבס. AP
ישב מספיק על הספסל כדי להעריך את מעמדו בקבוצתו הנוכחית. ראול חימנס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully