וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלן תלבש צהוב? סימנים ראשונים לקדחת הפיינל פור

23.1.2020 / 13:00

9% מהכרטיסים במכירה המוקדמת נרכשו על ידי ישראלים, אל על דורשת מסוכני הנסיעות למהר בסגירת הזמנות, ומחירי הטיסות זינקו ואף הוכפלו. מכבי תל אביב רחוקה עדיין מהשלמת חזרתה לצמרת היורוליג, אבל האוהדים כבר מריחים את ההזדמנות. מי שיהסס, צפוי לשלם 1,200 יורו לפחות

צילום ועריכה: קובי אליהו. כתבת: דנה ירקצי

בווידאו: אוהדי מכבי תל אביב חוגגים את הזכייה ביורוליג ב-2014

לפני שבועיים נהנתה מכבי תל אביב מתמיכה של יותר מ-1,000 ישראלים ביציע בברלין, וזה לוקסוס שלא יהיה לה הערב (חמישי, 21:30), כשתעלה לפרקט באאודי דום במינכן. היא תיתקל מסביב בעיקר באוהדים שלבושים בצבעי האדום, הלבן והכחול של באיירן, אבל תקווה לדבר אחד - לשוב העונה לגרמניה.

יש מי שממש בונים על זה, מתברר, וסימנים ראשונים לקדחת הפיינל פור כבר מורגשים ברחבי יד אליהו. דבר אחד בטוח: אם הצהובים יגיעו למעמד השיא, לראשונה זה שש שנים, הם ייהנו שוב מגב של אלפי אוהדים, כפי שקרה באירועים הקודמים מפריז ועד מילאנו. ההערכה הגורפת הזו מבוססת על נתונים שמציגים את התופעה הייחודית, 120 ימים לפני הזנקת חצאי הגמר ב-22 במאי בלנקסס ארנה בקלן, המונה כ-16 אלף מושבים.

ההצלחה המסחררת של הקבוצה על הפרקט נותנת את אותותיה. על פי נתוני המכירה המוקדמת של היורוליג, שהגיעו לידי וואלה! ספורט, מאות ישראלים כבר רכשו כרטיסים לפיינל פור. 28% מהכרטיסים נקנו על ידי תושבים בספרד, ששתיים מהמועמדות הכמעט ודאיות להתברג בין ארבע הגדולות מגיעות ממנה (ריאל מדריד וברצלונה); 16% נשארו אצל הקהל המקומי, חרף העובדה שנציגה גרמנית לא תהיה העונה בחצי הגמר; 15% הלכו לאוהדים מטורקיה, מדינתן של אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה; ו-9% נרכשו בידי הקהל הישראלי.

עד כמה גדול הביקוש, יעיד הסיפור הבא: לפני כעשרה ימים הפיצה חברת התעופה 'אל על' עדכון במייל בקרב סוכני הנסיעות. "בעקבות הביקוש הרב למשחקי הפיינל פור, ועל מנת להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו, הננו לעדכנכם כי הוקדם מועד הכרטוס לטיסות לפרנקפורט", נכתב בו, וניתנה הנחיה ברורה - על כל הזמנה שתיפתח במחלקת תיירים, יש להנפיק כרטיס טיסה בתוך 24 שעות.

אף שנותרו לפחות עוד 17 משחקים עד לאירוע הגמר בקלן, כשמכבי תל אביב (כמו כל קבוצה אחרת, לצורך העניין) עדיין רחוקה מלהבטיח את מקומה, מחירי הטיסות כבר זינקו באופן משמעותי. כרטיסים שנמכרו לפני שלושה חודשים ב-392 דולר, מוצעים היום ב-798 דולר.

ג'נט בשן, יועצת נסיעות בסוכנות 'חולון טורס', המחזיקה במינוי למשחקים ביד אליהו כבר 28 שנים, הייתה בין הראשונים לזהות. היא, שמעולם לא החמיצה טיסה לפיינל פור שבו משתתפת מכבי ושהזמינה אלפי חבילות תיור לאוהדים במרוצת השנים, הבטיחה את מקומה בקלן.

"בנובמבר, אחרי הניצחון הגדול ב-30 הפרש בוויטוריה, הזמנתי יחד עם עוד חברים כרטיסי טיסה", היא מגלה. "ראיתי שזה הולך לכיוון טוב, שיש מאמן על הקווים, שיש חדר הלבשה מלוכד בניגוד לשנים האחרונות, שיש אחווה וחיבור בין השחקנים, שיש עזרה לצעירים. אלה דברים שלא ראינו בהיכל כבר הרבה זמן, והבנתי לאן הרוח נושבת".

בשן נטלה הימור מחושב: היא רכשה ביטוח ביטול נסיעות, שבמסגרתו היא תוכל לחזור בה ולבטל את ההזמנה תמורת 44 דולר לכל היותר. כעת היא ממליצה גם לאוהדים נוספים לפעול כמוה, משום שהיסוסים עלולים לעלות להם ביוקר.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "אמארה איכותי, הוא ייתן לנו פתרונות גם ביורוליג"

לכתבה המלאה
אינפו יורוליג. צילום מסך
אינפו יורוליג/צילום מסך

"אם מכבי תגיע לפיינל פור, החבילות המינימליות ביותר יימכרו ב-1,000 או 1,100 יורו, לא כולל כרטיס למשחקים", מסבירה בשן. הכרטיסים לפיינל פור עצמו, אגב, ינועו העונה בין 105 ל-555 יורו.

"אנחנו יודעים שבאירועי ספורט גדולים תמיד עושים קופה על האוהדים", מוסיפה האוהדת והיועצת. "זה לא רק בפיינל פור של היורוליג, כמובן. ככה זה גם בגמר ליגת האלופות בכדורגל, בקלאסיקו הספרדי, בטורנירי גראנד סלאם בטניס, באולימפיאדה, במונדיאל וביורו. המחירים קופצים ברגע שיש ביקוש כל כך ער. לכן, עדיף להזמין כבר עכשיו, יחד עם הביטוח לביטול, ובמקרה הגרוע זה יעלה 50 דולר. זה שווה את המחיר.

"כ-40 אוהדים הזמינו דרכי כרטיסי טיסה לפיינל פור, ואני מעריכה שלפחות 400 ישראלים כבר 'על המטוס'. מצד אחד אין טיסות ישירות לקלן, אבל מצד שני יש יתרון למיקום שלה: יש לא מעט נמלי תעופה קרובים יחסית, כמו פרנקפורט, בריסל, אמסטרדם ומינכן, שאפשר להגיע אליה מהם בצורה פשוטה על ידי נסיעה במכונית או ברכבת. שמעתי גם על אנשים שקנו כרטיסים לפראג, ומתכננים לנסוע באמצעות רכב או קרוואן במשך שמונה שעות לקלן".

- ומה עם כרטיסים למשחקים עצמם?

"לא קנינו. אנחנו סומכים על מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully