וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף זעם: 30 שנה להשתוללות ההיסטורית של ג'ון מקנרו באליפות אוסטרליה

הוא איים על שופטת הקו, קילל את מארגן הטורניר והפך לשחקן הראשון בעידן הפתוח שנזרק מגרנד סלאם. צפו בתקרית החריגה מ-1990

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ההתפרצויות הגדולות ביותר בקריירה של ג'ון מקנרו

בכל הנוגע לגרנד סלאמים, ניתן למצוא כמה וכמה שחקנים שזכו ביותר תארים מג'ון מקנרו. אלא שאם באופי, צבע ולהט עסקינן, הרי שטניסאי העבר האמריקאי היה מהגדולים שידע הענף - טניסאי אטרקטיבי במיוחד, על המשטח ומחוצה לו. מקנרו סיים את הקריירה הענפה שלו עם שבעה גרנד סלאמים, וככל הנראה היה צובר זכיות נוספות אם מסוגל היה לשלוט בפתיל הקצר שלו, שגרם לכל כך הרבה התפרצויות זעם לאורך השנים.

אחת המפורסמות שבהן התרחשה ממש היום (שלישי) לפני 30 שנה, באליפות אוסטרליה של 1990. אל הטורניר המפואר במלבורן הגיע המדורג ראשון בעולם לשעבר בגיל 30, אחרי השיא, בחיפושו אחר תואר גרנד סלאם ראשון מאז אליפות ארצות הברית של 1984. אלא שהמסע הסתיים בשמינית הגמר ומקנרו נכנס לספרי ההיסטוריה - אך לא מהסיבות הנכונות.

הטניסאי האמריקאי ג'ון מקנרו. AP
שבר את השיאים של עצמו. מקנרו בינואר 1990/AP

זה קרה בשמינית הגמר, כשהמדורג רביעי בטורניר פגש את מיקאל פרנפורס השבדי. ביתרון 1:6, 6:4, 5:7, במשחקון השלישי של הסט הרביעי, זעם האמריקאי על החלטה מפוקפקת של שופטת הקו, התקרב אליה ובלי לומר מילה פשוט הקפיץ את הכדור על מחבטו בצורה מאיימת.

מקנרו הוזהר, אלא שאז, בפיגור 3:2 במערכה הרביעית, איבד האלוף לשעבר את מעט הסבלנות שעוד נותרה לו, כשריסק את המחבט על המשטח והחל לפזר "פאק" לכל עבר. "לפתע, בשעת אחר הצהריים חמה מאוד באוסטרליה, ראיתי אדום", כתב בספרו. "שברתי את המחבט שלי. הכעס לא דעך".

זה עלה לו בעונש נקודה, שאפשרה ליריבו לעלות ל-2:4, אולי בדרך לכפות מערכה חמישית ומכרעת. אולם המשחק לא הגיע לסט החמישי. מקנרו פנה למארגן הטורניר קן פראר ודרש לקבל בחזרה את הנקודה. הדיבור הצפוף לא ממש עזר, וכשפראר סירב לחזור בו מהחלטתו, מקנרו ירד מהמגרש, והקללות לא נעצרו לרגע. "אמרתי משהו מאוד גס, בקול רם מאוד", כתב בספרו.

"צדק, צדק", קראו 15,000 האוהדים ביציעי מלבורן - והיו, דווקא, בעד מקנרו. בוז צורם נשמע ביציעים בזמן שהכרוז גארי ארמסטרונג נטל את המיקרופון והודיע: בפעם הראשונה מאז 1963, והראשונה בעידן הפתוח, טניסאי נזרק מגרנד סלאם בשל התנהגותו. אז, ב-1963, היה זה ספרדי אלמוני בשם ווילי אלברס, והפעם אחד השמות הגדולים בענף.

לאחר המשחק, טען מקנרו שלא היה מודע לנהלי הענישה, וחשב שארבע אזהרות אומרות הפסד טכני, ולא שלוש. "אם תצלמו אותי בזמן שאני מדבר, אצא החוצה", איים על הצלמים עם פתיחת מסיבת העיתונאים. "אחרי ששיחקתי שלוש שעות, אני חושב שלא היה הוגן לפסול אותי בגלל שהשתמשתי במילה בת ארבע אותיות (Fuck). אם הייתי יודע את החוקים, כנראה שעדיין הייתי שובר את המחבט אבל לא הייתי אומר מה שאמרתי לשופט. אני מניח שזה היה בלתי נמנע. אני לא מופתע. כתבו את החוקים האלה במיוחד בשבילי". לצד ההרחקה מהטורניר, נקנס "מק" ב-6,500 דולר, והתבשר על חוק חדש אותו מוטב שיכיר: אם יצבור קנסות בגובה 7,500 דולר, יושעה מהגרנד סלאם הבא.

על אף שהקהל המקומי תמך בו, בתקשורת האוסטרלית לא ריחמו על אחד ממושכי הקהל הגדולים ביותר במלבורן. "מקנרו שחקן מרתק לצפיה, בין אם הוא נוסק או מתרסק, השחקן הכי מוכשר בדורו", נכתב בעיתון The Age. "עד כה, הכישרון החד-פעמי הזה נתן לו רישיון להתנהג בצורה איומה. אבל הפעם, השילוב של ההתנהגות הזו, בצירוף האומץ של מנהל הטורניר, שמה אותו במקומו".

בן ארצו של מקנרו, הטניסאי ארון קריסטיין, סיפר ש"חלק מהשחקנים היו מרוצים" מהעונש שקיבל חברו. סטפן אדברג, המדורג שלישי, הוסיף: "מקנרו יכול להאשים רק את עצמו. אני חושב שהוא עשה דברים גרועים מזה, אבל זה מה יש. תמיד היו טיפוסים בענף, והטניס זקוק לשחקנים כמו ג'ון".

למיטיבי לכת: צפו במשחק המלא

לפני שנתיים חזר מקנרו לאוסטרליה - וחזר גם להתווכח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully