וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזת לבד? השימוש המושלם של ספרופולוס בסגל של מכבי תל אביב

12 שחקנים שונים בחמישייה, 7 קלעים מובילים שונים, 0 ממורמרים, סגל שלם שנכנס לתקציר, 53 נקודות ספסל מול ברצלונה - המזוודה של יאניס ספרופולוס מסודרת בצורה כל כך יעילה שהיא נראית הרבה יותר גדולה ממה שהיא. אורן יוסיפוביץ על העומק של מכבי תל אביב

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: התגובות למשחק

לארוז מזוודה זו אמנות, בטח בחורף. לא משנה כמה היא נראית גדולה, אתה שם שתי חולצות, מעיל, נעליים ספייר, תיק כלי רחצה והלך המקום. מעמיס יותר מדי, היא לא נסגרת גם בשיטת הדרוך-עליה-עם-הברך, הריצ'-רץ' מאיים להתפקע, לך תחליט כמה ז'קטים צריך ב-14 מעלות בלילה ונו, באמת, אתה בכלל תשתמש בבגד ים הזה? אולי, אולי יש ג'קוזי. והסרט הכי גדול הוא שככל שאתה אורז יותר ככה אתה הופך למוגבל יותר - לך תשלוף גרב או מברשת שיניים מבלי להוציא את הכול כמו תרמילאי עם מוצ'ילה. לארוז טוב זו אמנות, ואין מזוודה ארוזה טוב יותר ממכבי תל אביב.

יאניס ספרופולוס אורז כל כך טוב שאתה בטוח שמבפנים המזוודה שלו בלתי נגמרת, שאפשר ללכת לאיבוד בתוכה, אפילו לשחק כדורסל. למעשה היא לא כזו גדולה — יש גדולות ממנה באירופה — אבל באיזו יעילות הוא אורז אותה. ווילבקין תופס כמעט חצי, האנטר ודורסי איזה רבע ביחד, ועדיין, ברבע מזוודה הוא הצליח למקם בצורה מדהימה ז'קט ג'ייק כהן, מכופתרת אבדיה, אלתוש וולטרס, מוט סלפי ריינולדס וניילון נצמד קלויארו שעטף את הסנדוויץ' של מירוטיץ' ובקושי נתן לו לנשום.

ככל שאתה אורז יותר כך קשה לסגור, אבל יאניס בז גם למשפט הזה - הוא ניצל בצורה מושלמת את ימי הסגל הרזה, על חשבון כספי הוא ניפח קלויארו, על חשבון בלאק אותלו סנטר פותח וכהן וריינולדס הפכו חשובים, פתאום גם ארון ג'קסון הוכנס לשקית התרופות. יאניס הצליח, לאט לאט, בשיטתיות, להרחיב את גבולות המזוודה - הכול נמתח בהתאם ונסגר בקלות מחשידה. מכבי עברה הרחבה לא הגיונית בעליל מבלי לקרוע שום דבר, לא עור ולא ריצ'רץ', וזה לא פחות ממדהים.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מנסה להבטיח את הישארותו של סקוטי ווילבקין

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
האורז הכי טוב ביורוליג. ספרופולוס שולף מכופתרת אבדיה/דני מרון

כל שאתה אורז יותר כך קשה לשלוף, אבל יאניס בז גם למשפט הזה - כשאייסי, האיש העיקרי לעצירת מירוטיץ', ספג שתי עבירות בחצי דקה, משול לקפה שנשפך על החולצה עוד בטרמינל לפני הבורדינג, הופ - יאניס פותח את המזוודה ויודע בדיוק באיזה תא קלויארו. וזה נכון לגבי 8 נקודות של ג'ייק כהן ב-8 דקות, 7 של זוסמן בפתיחה, אבדיה שהכניס באזז, דורסי שהציל את המשחק ברבע השני וכמעט גמר אותו, והשילוב האנטר-ווילבקין שלגמרי גמר אותו. ספרופולוס מכיר כל כך טוב את הסגל הזה, וכמה קשה להגיד את זה על 12 שחקני רוטציה לגיטימיים, וזה עוד כששלושה מהותיים פצועים. כמות ההרכבים הפוטנציאלים בלתי נגמרת, כולל בפתיחת משחקים - ספרופולוס השתמש ב-12 שחקנים שונים בחמישייה העונה, רק ביורוליג, 10 מהם עם 3+ הופעות בג'אמפ-בול. בריאל, פאו, צסק"א ובארסה יש 7 בקטגוריה. 7, זהו? למכבי יש 7 שחקנים שונים שסיימו משחק יורוליג כקלעי המוביל.

כשאתה אורז טוב יש הרבה יותר מקום ממה שנראה, וניהול סגל כמו של ספרופולוס זה משהו שמזמן או אף פעם לא נראה: 15 שחקנים שונים שלו משחקים יותר מ-10 דקות בממוצע ביורוליג, 7 שחקנים - קלויארו, וולטרס, בלאק, בריאנט, זוסמן, דורסי וריינולדס - משחקים בין 17 ל-20 דקות בערב. לכו תבדילו ביניהם, תעשו כוחות, צרו היררכיה, תגידו מי צריך לשחק מתי, אבל ספרופולוס מבדיל. ויותר מזה - הוא גורם להם להאמין שהוא מאמין בהם. תראו את מעלליהם של שני גמדי הרוטציה, אבדיה וכהן; תראו את קלויארו. בקיץ הוא הרגיש מיותר כמו חרמונית בטיול לאילת, אבל מה, בחורף הוא בא-בול.

שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ' מול שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. דני מרון
בקיץ הוא הרגיש מיותר כמו חרמונית בטיול לאילת, בחורף הוא בא-בול. קלויארו נצמד למירוטיץ'/דני מרון

חוץ מלאייסי. אבל הוא הפך לדוגמה של ספרופולוס. כששאלתי את המאמן איך הוא עושה את זה, איך הוא אורז מזוודה, איך הוא מנהל סגל כזה בלי מרמור, הוא ענה: "אייסי שיחק היום כ-5 דקות אבל הוא שמח כי אנג'לו נתן הופעה", אמר, "וכשאייסי ישחק טוב ואנג'לו ישחק פחות, הוא ישמח בשביל אייסי. כל אחד מהם יכול לתת את האקסטרה כדי לנצח משחק נתון, וכשמנצחים, כולם שמחים. כשחקן, לא קל להופיע לכל משחק, זה לחץ עצום, אבל כשיש חברים לקבוצה שעוזרים לי כשאני פחות טוב, זה מצוין. זו המנטליות שאנחנו מנסים להחדיר לקבוצה".

וכשכל שחקן 12 מרגיש כמו שחקן מספר 8 ו-11 חושב שהוא 7 ו-10 יודע שהוא ברמה של חמישייה, ככה הספסל מתפוצץ עם 53 נקודות - לא רק יותר מהחמישייה של מכבי אלא יותר מהחמישייה של ברצלונה! למעשה, מתוך 12 קבוצות ששיחקו אתמול ביורוליג, הספסל של מכבי קלע יותר מעשר חמישיות שונות. כל אחד מאיתנו לא משתמש בכל מה שהוא אורז. לא ספרופולוס - אם יצטרך, ילבש אפילו את המזוודה עצמה כדי להתחמק מהגשם.

באיזשהו שלב כשמהיציעים קיללו את מירוטיץ' ושרו ברצלונה איחו דה פוטה הכרוז ביקש שלא להשתמש במילים גסות. אז לא נכתוב שבשלושת משחקי הבית האחרונים שלה מכבי ניצחה את צסק"א, פאו וברצלונה. ובכלל, שביד אליהו ספרופולוס עם מאזן מושלם. אירוני - הקבוצה של האורז הכי טוב ביורוליג נראית הכי טוב במשחקים בהם לא צריך מזוודה.

orenjos@walla.co.il

דני אבדיה סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. דני מרון
כל שחקן 12 מרגיש כמו שחקן מספר 8 ו-11 חושב שהוא 7. אבדיה, ווילבקין והאנטר/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully