וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר אהובת השטן: השפעות המחזור הכפול על עונת היורוליג

14.1.2020 / 14:00

פנרבחצ'ה עלולה להפוך לסיוט של קבוצות הצמרת, אולימפיאקוס בונה על אפקט ברצוקאס, הכוכב האדום עומדת למבחן אופי וחימקי מנסה לעצור את המפולת. לקראת "שבוע השטן": המאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף מתחיל להתחמם

אימג'בנק GettyImages

"שבוע השטן", כינו ברחבי אירופה את המחזור הכפול מלפני חודש וחצי, שהציג אתגר חדש בפני קבוצות היורוליג: לא עוד שני משחקים בתוך 48 או 72 שעות בבית ובחוץ, אלא חלוקה ברורה (יש שיאמרו אכזרית) שבה מחציתן מופיעות פעמיים בבית ומחציתן מופיעות פעמיים בחוץ.

הקיצוניות שהביא עמו הקונספט יצרה בפעם שעברה שינויים מרחיקי לכת בטבלה:

* פנאתינייקוס, בתפר שבין פיטורי ארגיריס פדולאקיס להגעתו של ריק פיטינו, ניצחה בקובנה ובמינכן והתניעה את הקאמבק שלה.
* ז'לגיריס, שפתחה את העונה בצורה די סולידית, ספגה שני הפסדי בית ואת כדור השלג הצליחה לעצור רק בתום רצף של תשעה הפסדים.
* חימקי מוסקבה הפסידה פעמיים בספרד, ומאז הידרדרה מהמאזן הטוב בליגה למעמקי המקום התשיעי.
* ולנסיה ניצלה שני משחקי בית פשוטים יחסית, כדי לנצח פעמיים ולתפוס את הרכבת למרכז הטבלה.

גם מכבי תל אביב חוותה על בשרה את השטניות של המחזור הכפול בחוץ. בתווך שבין 11 ניצחונות, היא ספגה שני הפסדים בלבד - שניהם באותו שבוע, במילאנו ובברצלונה - אבל מיד חזרה למסלול, ולא נתנה למהמורה להפריע לה. החל מהערב (שלישי) זה עומד להתרחש שוב, בשחזור מדויק של אותם משחקים, אבל באולמות הפוכים; הצהובים ינסו לנקום בשתי היריבות ביד אליהו. שמירה על המאזן המושלם בבית ב-48 השעות הקרובות תצמיד אותם לשלישייה המובילה, אולם תרחיש אפוקליפטי של שני הפסדים עלול לדרדר אותם לאזור המקום השישי.

עיקר ההשפעה תורגש בבטן הטבלה, שם מתחיל להיווצר פקק תנועה בקרב המתמשך על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. רק חמש מהקבוצות שדורגו בשלב הזה לפני שנה בשמינייה, העפילו לבסוף לרבע הגמר; התמורות שחלו בשבועיים האחרונים מרמזות אולי כי כמה מהמועמדות לתואר פלופ העונה עוד לא אמרו את המילה האחרונה. לפניכם תמונת המצב.

שחקני הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
יהיו חייבים לגלות יציבות. שחקני הכוכב האדום/GettyImages

הכוכב האדום בלגרד (9:9)

עם שובו של המאמן דראגן שאקוטה, ולאחר צירופם של ולדימיר שטימאץ וקווין פאנטר (שהפכו מיד לשחקנים דומיננטיים), הכוכב האדום טסה לרצף מפתיע של ארבעה ניצחונות, שהקפיץ אותה היישר למקום השמיני. הבונוס: השבוע היא מארחת את ז'לגיריס ואלבה ברלין לשני משחקי מאסט, שיכולים לבסס את מעמדה בחצי העליון של היורוליג.

במשחקי המאסט הביתיים הללו, אליהם מגיעים הסרבים בפוזיציה בלתי מוכרת של פייבוריטים, ייבחנו העקביות והיציבות שלהם. לא כל קבוצה יכולה להגיע לשישה ניצחונות רצופים, גם אם היריבות נראות נוחות על הנייר.

אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה. GettyImages
ההפסד לזניט הכניס את חימקי ללחץ. שבד/GettyImages

חימקי מוסקבה (10:8)

את ההידרדרות שהחלה ב"שבוע השטן" הקודם, עם הפסדים בוולנסיה ובמדריד אחרי פתיחה של 2:6, חימקי לא עצרה עד עכשיו. השפל הגיע בשבוע שעבר, כשהיא כשלה בניסיון לייצר מומנטום חיובי. אחרי ניצחון יוקרתי בדרבי על צסק"א מוסקבה בליגת ה-VTB, הרוסים (או שמא יש לומר: השבדים) ספגו הפסד ביתי מיותר לזניט, שהכניס את המערכת כולה ללחץ.

על רקע תחושת הדחיפות שנוצרה בקבוצה, זה לא משהו שאי אפשר לפתור בעזרת צמד ניצחונות ביתיים, האחד צפוי (על ולנסיה החסרה) והשני מפתיע (על ריאל). הפסד כפול נוסף עלול להוביל לזעזוע.

ג'אומה פונסרנאו מאמן ולנסיה. GettyImages
השורד האולטימטיבי של היורוליג. פונסרנאו/GettyImages

ולנסיה (10:8)

ז'אומה פונסרנאו הוא השורד האולטימטיבי של היורוליג. מאז הקיץ, כל שיחה עם איש מקצוע שנגעה בוולנסיה, העלתה בשלב כזה או אחר את שמותיהם של צ'אבי פסקואל ויורגוס ברצוקאס כמועמדים להחליף את המאמן האלמוני, שהרוויח את הארכת חוזהו הודות לזכייה ביורוקאפ בעונה שעברה.

הקבוצה פתחה את העונה ב-6:1, ונדמה היה שהחילוף קרוב מתמיד, אבל אז היא טסה לשישה ניצחונות בית ומצאה עצמה לפתע בטופ 8. פסקואל נותר מובטל, ברצוקאס חזר לאולימפיאקוס (לאחר שסירב לה באוקטובר) ופונסרנאו נשאר בתפקידו.

נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? בסוף השבוע האחרון הוכיחו הספרדים כמה קשה לקבוצות ברמתם לשמור על עקביות, והפסידו בבית לאדומים מפיראוס. למשחק הערב במוסקבה הם יופיעו במצב לא אידיאלי, בלי שניים מהגבוהים המובילים שלהם, בויאן דובלביץ' ומייק טובי.

תאו מאלדון שחקן וילרבאן מול ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
וילרבאן ומאלדון בדרך למטה/ברני ארדוב

וילרבאן (10:8)

אחת הקבוצות הביתיות ביורוליג, שאיימה להפוך להפתעת העונה, חזרה לגודל טבעי בשבועיים האחרונים. דווקא לאחר שקיבלה בחזרה את אדריאן פיין, היא הפסידה באולמה לריאל ולכוכב האדום, ועוד עלולה להתגעגע למצבה הנוכחי.

למה להתגעגע? כי את שלושת הימים הקרובים היא תבלה באיסטנבול, בשבוע הבא תתארח אצל פנאתינייקוס, והדרך לאזור המקום ה-12 נראית קצרה. המאמן זבזדאן מיטרוביץ' אפילו לא יוכל לנהל את המשחק הערב נגד פנרבחצ'ה בגלל מחלה.

יאן וסלי שחקן פנרבחצ'ה. GettyImages
אנרגיות חדשות. וסלי ופנר/GettyImages

פנרבחצ'ה (11:7)

מי שמתכוונת לנצל את דעיכתן האפשרית של וילרבאן, ולנסיה וחימקי היא פנרבחצ'ה. על אף המשבר החמור, פסקי הזמן הצעקניים, הפציעות המתמשכות והשמועות הבלתי מבוססות על סבוטאז', ז'ליקו אוברדוביץ' ושחקניו מרוחקים שני ניצחונות בלבד מהשמינייה, ועלולים להפוך לסיוט של קבוצות הצמרת אם יגיעו לפלייאוף.

ההתעוררות אינה מקרית: חזרתו של ג'יימס נאנלי, לצד ניסיון הקאמבק הנוסף של יאן וסלי, מחדירים אנרגיות מחודשות בקבוצה הטורקית. היא ניצחה בפיראוס ובוויטוריה בשני המשחקים האחרונים, וכעת חוזרת הביתה לשלושה משחקי בית שיגדירו את העונה מבחינתה - השבוע נגד וילרבאן וברצלונה, ובשבוע הבא נגד מילאנו.

שחקן אולימפיאקוס, וייד בולדווין. GettyImages
משחקים נוחים השבוע. בולדווין/GettyImages

אולימפיאקוס (11:7)

סימני נפט התגלו בשבוע האחרון במפתיע בהיכל השלום והאחווה. בשיאו של השבר המקצועי והכלכלי, כשזר אחד (וויל צ'רי) נחתך בגלל קרב אגרופים באימון עם חברו (ווייד בולדווין), זר נוסף (ווילי ריד) משוחרר בגלל בעיות משמעת, זר אחר (פאנטר) נוטש לטובת הצעה מהכוכב האדום, והקבוצה סופרת חמישה הפסדים בשישה משחקים, הגיעו שני שינויים שהפיחו רוח חיים במועדון המוכה.

אולימפיאקוס יצאה מוולנסיה עם ניצחון דרמטי וחשוב, ועוד לפניו הגיעה לסיכום עם ברצוקאס, המאמן האחרון שהוביל אותה לזכייה ביורוליג. אז בגביע היא לא תזכה כנראה, אבל אפקט חילופי המאמנים, לצד לוח משחקים נוח (אלבה ובאיירן בבית), עשויים לדחוף אותה לאזור השמינייה באופן זמני.

טורניקה שנגליה שחקן באסקוניה. GettyImages
משחקי חוץ שאין מהם דרך חזרה. שנגליה/GettyImages

באסקוניה (11:7)

קשה לומר שבאסקוניה נמצאת בעיצומו של מומנטום חיובי. היא אמנם הפתיעה את ברצלונה, לא לפני ששמטה 21 נקודות יתרון, אבל זה היה ניצחונה היחיד בחמשת המשחקים האחרונים. ההפסד הביתי לפנרבחצ'ה בקרב המתאוששות הוציא את הרוח המעטה ממילא שהייתה במפרשיו של דושקו איבנוביץ'.

המאמן המתקמבק עם הקוקו מוציא עכשיו את הבאסקים לצמד משחקי חוץ שאין מהם דרך חזרה. מחר תתארח הקבוצה בסנט פטרסבורג, ומשם תמשיך למשחק כמעט בלתי אפשרי במוסקבה נגד צסק"א. הסיכויים לא נוטים לטובתה, ורק הפתעה מרעישה תשנה את התמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully