וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיין הוצג בברצלונה: "גם בחלומות הוורודים לא חלמתי לאמן פה"

המאמן הנרגש הוסיף: "אתמול צעדתי ליד הפרות בעיירה שלי, היום אני לצד השחקנים הטובים בעולם". ואלוורדה נפרד, סוארס הודה

עריכת וידאו: ניר חן

עידן חדש בברצלונה. קיקה סטיין מונה אמש (שני) למאמן הקבוצה דקות ספורות אחרי ההודעה על פיטורי ארנסטו ואלוורדה, שסיים את תפקידו אחרי שנתיים וחצי לא רעות בכל הקשור להישגים, אבל הרבה פחות מרשימות בכל הקשור לסגנון המשחק. סטיין, שנחשב למאמן התקפי בהרבה מואלוורדה, חתם לשנתיים וחצי עד קיץ 2022 וינסה להחזיר את ברצלונה לכדורגל ההתקפי והשמח שאפיין אותה לפני כן.

15:32 - סטיין על מסי: "היום אני מתחיל לאמן את השחקן הכי טוב בעולם ואת חבריו לקבוצה. אני עדיין לא לגמרי מבין את המשמעות של זה. דיברתי איתו ועם כמה שחקנים נוספים. אמרתי לו: 'אתה זה אתה, בוסקטס הוא בוסקטס, פיקה הוא פיקה, אבל כל אחד צריך לדעת את מקומו".

15:28 - ברתומאו: "הייתי מעדיף שהעזיבה של ואלוורדה תראה אחרת. דיברנו עם מאמנים כבר תקופה ובימים האחרונים זה התפרסם... ארנסטו לא היה מופתע. הוא ידע שאנחנו מדברים עם מאמנים בנוגע לעתיד. הוא לקח את זה ברוח טובה כי הוא אדם אינטליגנט וידע שכולנו באותה סירה".

15:23 - סטיין: "כולכם מכירים את הרעיונות שלי ואת סגנון המשחק שלי. אם אצטרך למות איתם, כך יהיה. ללא ספק, המטרה היא לזכות בכל תואר אפשרי. אני חושב שהדרך הטובה ביותר לנצח היא לשחק כדורגל טוב".

נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו עם אריק אבידל, קיקה סטיין. רויטרס
התרגש מאוד. סטיין משמאל, עם ברתומאו ואבידל/רויטרס

15:21 - סטיין: "אני רוצה להודות על ההזדמנות. גם בחלומות הוורודים שלי לא חלמתי שאאמן את ברצלונה... אתמול צעדתי ליד הפרות בעיירה בה אני גר והיום אני כאן, ליד השחקנים הטובים בעולם".

15:14 - עדיין ברתומאו: "ביצענו את השינוי עכשיו כי העונה בעיצומה והיינו צריכים דם חדש לקראת שלבי ההכרעה. דיברנו עם הרבה מאמנים שהשמות שלהם לא פורסמו... קיקה, אנחנו יודעים שהיית מאוהב ביוהאן קרויף גם כשחקן וגם כמאמן, הפילוסופיה שלך דומה לזו של המועדון".

15:12 - ברתומאו: "אני רוצה להודות לקיקה סטיין שקיבל על עצמו את האתגר להגיע למועדון כה מיוחד.... אני רוצה להודות לארנסטו ואלוורדה, העבדוה שלו סייעה לכולנו להשתפר. למרות שהתוצאות היו טובות, הדינמיקה בקבוצה הייתה צריכה להשתפר".

15:07 - החלה מסיבת העיתונאים בה סטיין מוצג כמאמנה החדש של ברצלונה. לצדו יושבים הנשיא ז'וספ מריה ברתומאו, והמנהל הטכני אריק אבידל.

14:12 - ארתור צייץ: "היום נסגר המעגל של אדם שהיה מאוד חשוב מהרגע בו הגעתי לברצלונה. אני רוצה להודות לארנסטו ואלוורדה שקיבל את פניי כל כך טוב במועדון. היה לו חלק מכריע בהתאקלמות שלי בספרד".

13:49 - לואיס סוארס הפצוע צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה על כל הרגעים הגדולים שלנו יחד. תמיד אזכור את הדברים החיוביים שלימדת אותי ואיזה אדם נפלא אתה. תודה לך ולצוות שלך על המקצוענות, אני מאחל לך הצלחה. #ואלוורדה".

13:25 - סטיין עלה לכר הדשא כדי להעביר אימון בכורה כמאמן ברצלונה. שחקני הקבוצה קיבלו אותו בחמימות.

ארנסטו ואלוורדה פרסם מכתב פרידה באתר הרשמי של ברצלונה. האתר הרשמי של ברצלונה, אתר רשמי
ארנסטו ואלוורדה פרסם מכתב פרידה באתר הרשמי של ברצלונה/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה

13:00 - ארנסטו ואלוורדה פרסם היום מכתב פרידה באתר הרשמי של המועדון: "קריירת האימון שלי בברצלונה הסתיימה. אלה היו שנתיים וחצי מאוד אינטנסיביות כבר מההתחלה. במהלך התקופה הזאת היו לי המון רגעי אושר שבהם חגגנו תארים וניצחונות, אבל גם רגעים קשים. אבל לפני הכל, אני רוצה לציין את התמיכה שקיבלתי מהאוהדים במהלך התקופה.

"אני רוצה להודות לנשיא ברתומאו ולהנהלה על ההזדמנות שקיבלתי לאמן את הקבוצה הזאת ועל התמיכה שהעניקו לאורך התקופה. אני גם רוצה להודות לכל האנשים שעובדים במועדון וליוו אותי במהלך השנתיים וחצי האלה, במיוחד אלה שעובדים עם הקבוצה הבוגרת וחלקתי איתם כל כך הרבה חוויות במתקן האימונים ובנסיעות.

"כמובן שאני רוצה להודות לשחקנים על כך העבודה הקשה ועל המאמץ שהשקיעו שעזרו לנו לזכות ביחד בארבעה תארים. מעתה אני אאחל לכולכם את כל ההצלחה שבעולם, וגם למאמן החדש קיקה סטיין. חיבוק לכולם, ויסקה בארסה ו-ויסקה קטלוניה. ארנסטו ואלוורדה".

קיקה סטיין בימיו כמאמן בטיס. GettyImages
מתחיל לעבוד. סטיין/GettyImages

10:42 - ואלוורדה הגיע למתקן האימונים של ברצלונה כדי להיפרד מהשחקנים.

9:44 - ברצלונה ספגה הרבה אש בעקבות הפומביות של כל המהלכים בימים האחרונים ובתוכם היחס לארנסטו ואלוורדה המפוטר. בהודעה הרשמית של המועדון נכתב ש"החלק האחרון של העונה שעברה כלל שתי אכזבות, ההדחה מליגת האלופות על ידי ליברפול וההפסד לוולנסיה בגמר הגביע". ב"אס" ציינו היום שמדובר ב"דרך מכוערת להיפרד ממאמן".

8:03 - בתקשורת הקטלאנית כבר הספיקו להעלות את שמו של פביאן רואיס כמי שסטיין ישמח לראות בברצלונה. בריאיון שערך בעבר, סטיין סיפר שלפני כמה שנים ברצלונה הציגה לבטיס מיליון יורו, אבל הוא עמד על רגליו האחוריות כדי שהקשר יישאר. לבסוף בטיס מכרה אותו לנאפולי תמורת 30 מיליון יורו בקיץ 2018.

פביאן רואיס שחקן נאפולי. רויטרס
ההגעה של סטיין הפכה אותו למועמד. רואיס/רויטרס

7:27 - סטיין יעביר היום אימון בכורה, כשברצלונה תגביר את ההכנות למשחק הליגה נגד גרנאדה ביום ראשון ב-22:00.

6:59 - ב"אס" טוענים שסטיין היה לא יותר מברירת מחדל עבור ברצלונה, אחרי "מצעד סירובים" של מאמנים אחרים. צ'אבי היה הראשון שלא רצה לקחת את התפקיד על עצמו במהלך העונה, אחר כך גם רונלד קומאן, ולבסוף גם ויקטור ואלדס וקרלס פויול, שלא הסכימו לאמן את הקבוצה עד סוף העונה. על פי הדיווח, אפילו ג'ורדי קרויף היה ברשימה, אבל בארסה יצרה איתו קשר מאוחר מדי, אחרי שכבר סיכם כמאמן אקוודור.

5:37 - על פי "מונדו דפורטיבו", אחת הסיבות לבחירה בקיקה סטיין היא פילוסופיית המשחק ההתקפית שלו, שמזכירה את זו של יוהאן קרויף האגדי. גם סטיין עצמו סיפר בעבר שהושפע עמוקות ממאמנים התקפיים, ובנה את הסגנון שלו בהשראת ההולנדי האגדי. אחרי ההפסד של ברצלונה לבטיס של סטיין 4:3 ב-2018, רבים משחקני הקבוצה הביעו הערכה רבה כלפי המאמן. הגדיל לעשות סרג'יו בוסקטס, שהעניק לסטיין חולצה חתומה שלו וכתב עליה: "לקיקה בהערכה והערצה על הדרך שבה אתה רואה את הכדורגל".

עוד בוואלה!

ברצלונה הודיעה רשמית: ארנסטו ואלוורדה פוטר, קיקה סטיין מונה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully