וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הודיעה רשמית: ארנסטו ואלוורדה פוטר, קיקה סטיין מונה

זעזוע על הקווים בקאמפ נואו: המאמן שזכה בשתי אליפויות ומוביל את הטבלה בספרד עזב אחרי שנתיים וחצי בעקבות התוצאות האחרונות. מאמן בטיס לשעבר יחליפו אחרי שחתם עד קיץ 2022

צילום: רויטרס

זעזוע על הקווים בקאמפ נואו: ארנסטו ואלוורדה פוטר הערב (שני) מתפקידו אחרי שנתיים וחצי והוחלף על ידי קיקה סטיין, שחתם רשמית עד קיץ 2022. מאז ההפסד 3:2 לאתלטיקו מדריד וההדחה מהסופר קופה בשבוע שעבר, כלי התקשורת בספרד היו משוכנעים שואלוורדה המושמץ בדרך החוצה.

ואכן, בשעת לילה מאוחרת התקבל האישור: המאמן שעדיין מוליך את טבלת הליגה הספרדית והוביל את הקבוצה לזכייה בשתי אליפויות, פוטר מתפקידו למרות שהחזיק בחוזה עד סוף העונה.

ההפתעה נוגעת לזהותו של המחליף. קיקה סטיין בן ה-61, שהיה מחוסר עבודה אחרי שעזב את בטיס בקיץ האחרון, מונה לשנתיים וחצי, עד קיץ 2022, אחרי שעל פי דיווחים התעקש לקבל חוזה ארוך טווח ולא הסתפק בהסכם עד סוף העונה. בימים האחרונים רשימת המועמדים לאמן את ברצלונה הלכה וגדלה, והאקס המיתולוגי צ'אבי נראה כמועמד המוביל לתפקיד. בסופו של דבר צ'אבי סירב להצעה והעדיף להישאר באל סעד הקטארית, והמושכות הוענקו לסטיין, שנחשב למאמן התקפי בהרבה מואלוורדה.

סטיין יגיע מחר בשעה 14:30 שעון ישראל כדי לחתום על החוזה במתחם האימונים של ברצלונה, ובשעה 15:30 הקבוצה תציג אותו במסיבת עיתונאים מיוחדת.

מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה. GettyImages
שתי אליפויות, מקום ראשון, ולא עומד בציפיות. ואלוורדה/GettyImages

ואלוורדה מונה לתפקיד מאמן ברצלונה ביוני 2017, ומאז זכה עמה בשתי אליפויות. בעונה הראשונה גם זכה עמה בדאבל, כך שמבחינת תארים והישגים הוא בהחלט עמד ביעדים. אבל ואלוורדה מעולם לא הצליח לכבוש את לבותיהם של אוהדי הקבוצה, שרגילים בשנים האחרונות בנוסף לתארים גם לכדורגל שובה עין, ומעל לכל רשומות על שמו שתי מבוכות כואבות מאוד: ההדחות מליגת האלופות.

בשנתו הראשונה הוא הודח עם ברצלונה ברבע הגמר מול רומא בצורה כואבת: בארסה ניצחה בבית את רומא הבינונית 1:4, ובגומלין התפרקה לחלוטין והפסידה לה באולימפיקו 3:0. הדבר עוד התקבל בסלחנות לאור הזכייה בדאבל בספרד, אבל בשנה שעברה הגיעה המכה הכואבת מכולן: ברצלונה ניצחה 0:3 בבית את ליברפול בחצי גמר האלופות וכבר הריחה העפלה מתוקה לגמר, אבל שוב התפרקה ברגע האמת כשהפסידה 4:0 באנפילד לאלופת אירופה הבאה.

שחקני ברצלונה נהגו להביע תמיכה במאמן, אבל התקשורת המקומית ואוהדי הקבוצה מעולם לא נשבו בקסמיו. עם זאת, הקש ששבר את גב הגמל היה בשבוע שעבר, ובקטאלוניה טוענים ש"אחרי ההדחה מול אתלטיקו מדריד בחצי גמר הסופרקופה, ההחלטה כבר התקבלה אחרי שההנהלה הרגישה שלא נותרה לה ברירה ושהקבוצה חייבת שינוי".

ואלוורדה אימן בעבר את אתלטיק בילבאו, אספניול, אולימפיאקוס (והוביל אותה לזכייה בשלוש אליפויות) וולנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully