וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים לא מופתעת מסאגת קינדה, ממן ודן ביטון מועמדים

14.1.2020 / 7:35

בבית"ר ירושלים הריחו מראש שצפויה סאגה עם גדי קינדה לאור ההתעניינות של סלטיק, אך הופתעו מההצעות לרכישה מיידית מארה"ב ובלגיה. וגם: התשובה לביקורת של איביץ' ("כשמתנהלים ככה לא עפים מהגביע"), החשש מהעונש של פלומן והמציאות המורכבת בסגל על רקע דרישות הקהל

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

עיקרי הדברים

- בבית"ר לא הופתעו לגלות שגדי קינדה בדרך החוצה על רקע ההתנהלות שלו
- לשחקן מספר הצעות מחו"ל, כולל מארה"ב, שישלשו את שכרו
- חשש בבית"ר מהעונש של פלומן, שטוען לקללות גזעניות
- למרות טענות הקהל, בקבוצה מסבירים את הסגנון ההגנתי מול מכבי תל אביב: "אפשר להיות מרוצים"

שחקן בית"ר ירושלים, גדי קינדה. דני מרון
כבר לקראת סוף השבוע החלו בבית"ר לחשוד כי השחקן מעדיף לשמור על עצמו. קינדה/דני מרון

1. בבית"ר ירושלים כלל לא הופתעו להתעדכן אתמול (שני) כי נציגיו של גדי קינדה אמורים לסגור עבורו קבוצה בחו"ל בימים הקרובים. קינדה אמנם יצא והוחלף במשחק הקודם נגד קרית שמונה בשל רגישות, אך מהיכרות עם מצבים דומים אצלו, הצוות הרפואי העריך די בוודאות כי הוא אמור להיות כשיר למשחק אתמול. כבר לקראת סוף השבוע החלו בבית"ר לחשוד כי השחקן מעדיף לשמור על עצמו ולוותר על המשחק עם מכבי תל אביב והכינו אלטרנטיבות. קינדה מצדו שידר לכולם כי הוא מעוניין לשחק, אך שעתיים לפני המשחק עדיין התלונן על כאבים ובבית"ר החליטו לוותר על מבחן כשירות, בתחושה ברורה כי יש כאן דברים מעבר.

במהלך הערב בבית"ר כבר עודכנו כי עסקת העברתו של השחקן קרובה לסיכום, כאשר יש שתי הצעות אטרקטיביות: אחת מארצות הברית ואחת נוספת מאירופה. בבית"ר ידעו לאחרונה כי הייתה התעניינות מכיוון סלטיק אך במקביל הגיעו הצעות נוספות, וההחלטה אמורה ליפול בימים הקרובים. למעשה מדובר בהצעה עם חוזה כלכלי מפתה שישלש את שכרו של קינדה. קינדה עצמו הגיע לאיצטדיון, הלך מעט צולע ("צליעה? זה לא מתאים לסוג הזה של פציעה", אמרו בבית"ר) ובאמת הרגיש לא נעים מכל ההמולה סביבו. בבית"ר אמרו כי אם היו מעדכנים אותם בפרטים אולי אפילו היו מבינים את קינדה, אך הצורה בה הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים ומול הצוות המקצועי הייתה לא מכובדת, ואף אמרו: "מי שצריך יודע איך הוא היה צריך להתנהג ולהתנהל, אבל בכדורגל הגלגל מסתובב".

בכל מקרה, בבית"ר יודעים שאי אפשר יהיה למשוך את הסאגה. לקבוצה יש משחק גביע ביום ה' ומשחק ליגה נגד מכבי נתניה ביום ב', ולמרות זאת, גם במידה ולא תיסגר עסקה עבור קינדה, לא בטוח שהצוות המקצועי יבחר לשתף אותו. אל מול התקשורת רוני לוי היה דיפלומט אתמול, אך מאחורי הקלעים הוא אמר לאנשי בית"ר בדיוק מה הוא חושב על ההתנהלות סביב השחקן בימים האחרונים, התנהלות אותה זיהה כבר במהלך השבוע שעבר וצפה את הנולד.

מאמן בית"ר ירושלים, רוני לוי. דני מרון
"איזה מאמן פחדן", שרו האוהדים, אבל המצב מורכב. רוני לוי בחיפה/דני מרון

2. במקביל צריכה בית"ר גם להתעסק עם העמדה צפויה לדין של פרדי פלומן. האירוע, שבמהלכו השחקן עלה ליציע בניסיון להתעמת עם אוהד שקילל אותו, נרשם בדו"ח השופט ובעקבותיו השחקן אמור להגיע לבית הדין המשמעתי. פלומן טען בסיום כי מעבר לקללות נקראו כלפיו מספר קריאות גזעניות, אך בבית"ר הבהירו: "בשום פנים ואופן הוא לא צריך לעלות ליציע ולנסות להתעמת, נטפל בזה גם במסגרת המועדון".

הבעיה של בית"ר היא שאין לה יותר מדי אפשרויות לטפל בשחקנים בשל הסגל הקצר. אוהדי בית"ר היו מאוכזבים אתמול מהמשחק ההגנתי של הקבוצה והרצון להשיג את התיקו, אך לפעמים אוהדים לא יודעים את כל מה שמתרחש מאחורי הקלעים במועדון. עלי מוחמד עלה פצוע וביקש לצאת במהלך המחצית השניה, גם וארדסקה סבל מפציעה לאחר תיקול קשה, ויותר מכל, הרבה מעבר לסגל החסר, ריחפה מעל הקבוצה העובדה שיש שחקנים שלא עושים הכל כדי לשחק במשחק הזה. זה לא רק קינדה, בקרב שחקנים נשמעה גם ביקורת על אנטואן קונטה שלפני שבועיים טען כי ישחק נגד מכבי תל אביב ולאחר מכן העדיף לצאת לבדיקות וטיפולים. בבית"ר מבינים שיחזור בשבוע הבא כשיר אך עד שלא יראו זאת לא יהיו בטוחים בכך.

אל מול המומנטום שצברה מכבי תל אביב אחרי הניצחון בחיפה ועם הסיטואציה והסגל איתו בית"ר הגיעה, שחקנים לא התביישו לומר לפני המשחק כי תיקו יהיה טוב וחשו בסיום כי עמדו במטרה. לאוהדי בית"ר יש זכות לחשוב אחרת, לרצות ששלום אדרי ייכנס ברבע השעה האחרונה, אך עדיין, בין זה לבין שירת "איזה מאמן פחדן" יש פער גדול. ועם כל הכבוד לכדורגל ההתקפי שמדברים עליו, אם בית"ר הייתה משחקת פתוח וחוטפת שניים או שלושה שערים ממכבי ת"א האוהדים היו מהר מאוד עוברים לשירת "תתפטר". מותר לא להסכים אך לא צריך לקחת כל דבר לקיצוניות ולכלוך.

יש עוד נדבך. ה-0:4 למכבי תל אביב בסיבוב הראשון והמשחק הרע נגד מכבי חיפה בסמי עופר ישבו לשחקני בית"ר על הביטחון והם רצו לעשות שינוי במאזן הזה, להראות שהם לא כאלה קלים להכנעה כפי שהיו בסיבוב הראשון. דן איינבינדר אמר על כך בסיום: "מכבי תל אביב כבשה במגרש הזה לפני שבוע 4 שערים, היום העמדנו אותם אולי על מצב אחד. ישב לנו בראש המשחק הקודם נגד מכבי, באנו למשחק גם קצת חסרים ברוטציה, מכבי באו במומנטום מאוד חזק, אפשר להיות מרוצים מהנקודה בסיטואציה שהגענו".

קשר בית"ר הוסיף: "אנחנו יודעים מה לא היה טוב במשחק הזה. ניקח את הדברים הטובים ונשפר את מה שלא, בהתאם לנסיבות אפשר להיות מרוצים מהתיקו היום. היו לנו שלושה משחקים מול מכבי השנה- ה-4:0 לא הייתה תוצאה ריאלית למשחק, משחק נוסף ניצחנו 2:0 וזכינו בגביע הטוטו והיום סיימנו בתיקו. אנחנו נסתכל צעד צעד ונמשיך את ההתקדמות".

אגב, בבית"ר לא אהבו את הביקורת של ולאדן איביץ' על צורת המשחק של הקבוצה, ואמרו בסיום: "מכבי תל אביב הקבוצה כי טובה בארץ עם הסגל הכי טוב והכי רחב. עלינו עם סגל חסר מאוד והתכוננו בהתאם עם הערכה גדולה ליריבה וליכולות שלה. כשמתנהלים ככה לא עפים מהגביע בסיבוב הראשון".

שחקן בית"ר ירושלים, דן איינבינדר במשחק נגד מכבי תל אביב. דני מרון
"מכבי תל אביב כבשה במגרש הזה לפני שבוע 4 שערים, היום העמדנו אותם אולי על מצב אחד". איינבינדר/דני מרון

3. כאמור, בחמישי תפגוש בית"ר את בני ריינה ובשני את מכבי נתניה. שלומי אזולאי ייעדר ממשחק הגביע וייתכן שגם ממשחק הליגה, אנטאון קונטה עדיין בטיפולים, גדי קינדה אמור לעבור לחו"ל ובבית"ר יבקשו לשחרר מאימוני נבחרות הנוער את אביאל זרגרי, רוי דוגה וליאון מזרחי על מנת להשלים את הסגל. במקביל, ברגע שגדי קינדה יימכר רשמית הסכום שהוקצב לרכש בינואר יגדל. בבית"ר ינסו לצרף שחקן זר בעל שיעור קומה וייתכן שגם שחקן ישראלי נוסף לסגל. השמות המובילים מבחינת הישראלים הם חנן ממן (אם יוכל להשתחרר מהפועל באר שבע) ודן ביטון, שכבר היה מבוקש בעונה שעברה. הבשורה הטובה מבחינת בית"ר: עידן ורד עשוי לקבל דקות ראשונות במשחקים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully