וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו עדיף לשתוק": השינוי המנטלי של הפועל תל אביב

13.1.2020 / 8:08

קללות מאוהדים? הרגשה של התרסקות? נסו שקט ניהולי וחיוכים. אחרי שצברו 16 נקודות מתוך 27 אפשריות, גם אלטמן מתקשה להתאפק: "שווים פלייאוף עליון"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות לניצחון של הפועל תל אביב על הפועל באר שבע

1. "בתחילת העונה דיברנו על מקומות 1-4 ויצאנו בדיחה, עכשיו עדיף לשתוק"

האווירה בסיום המשחקים האחרונים של הפועל תל אביב היא מעט מוזרה. אוהדים מתוסכלים מחכים לשחקנים בסיום ומקללים? הרגשה של לפני התרסקות? זה כבר שייך לעבר, ונראה שההצלחה המקצועית בשבועות האחרונים מאפשרת לכל אנשי המועדון לנשום קצת לרווחה, לחייך וליהנות מקבוצה שקוראת תיגר על שאר הקבוצות במאבק על הפלייאוף העליון.

16 נקודות מתוך 27 אפשריות מעמידות את ניר קלינגר בעמדת זינוק טובה מאוד לשישייה הראשונה. כשמסתכלים על היריבות על הפלייאוף העליון, כמו בני יהודה, מכבי נתניה או הפועל חיפה מבינים שאם מגמת השיפור של האדומים תימשך, הסיכויים שהם יעמדו במשימה לא רעים בכלל. למרות זאת, בקבוצה נזהרו ואמרו בסיום: "בתחילת העונה דיברנו על מקומות 1-4 ויצאנו בדיחה, עכשיו עדיף לשתוק עד שנעשה משהו". כנראה שקלינגר תדרך אותם טוב.

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
בדרך הנכונה. קלינגר/דני מרון

2. עומרי אלטמן הבטיח, וקיים

עומרי אלטמן הסביר בסיום כי לפני המשחק אחיו המתגורר בלוס אנג'לס כתב לו "בהצלחה בובי פירמינו", והוא הבטיח לו כי אם יבקיע, הוא יחגוג כמו כוכב ליברפול. בתשעה משחקים תחת קלינגר, האדומים צברו 16 נקודות והבקיעו חמישה שערים, כשבארבעה מהם מעורב אלטמן. "אנחנו מחפשים המשכיות ויציבות", אמר אלטמן בסיום. "אנחנו רוצים לתת לכולם עוד ביטחון וגם לקהל כדי שידחוף אותנו".

בשבוע שעבר אמר השחקן באופן נחרץ כי פלייאוף עליון זאת המטרה הברורה. אלא שאחרי דבריו של מאמנו, הוא עידן קצת את הדברים: "אני חושב שכולם כבר יותר מאוחדים, ואנחנו מצליחים לטפס לאט לאט למעלה. ניר מדגיש שצריך להסתכל על הכול משחק אחרי משחק, אז עדיף להיות יותר סבלניים עם המטרות. צברנו תשע נקודות בשלושה משחקים ואנחנו רוצים להמשיך את זה. מה קרה? אם להוציא את מכבי נתניה ראו דרך והתקדמות במשחק שלנו. עכשיו אנחנו מתרגמים את זה לנקודות".

למרות שניסה בכל כוחו, אלטמן פלט את המונח האסור: "הליגה הזאת מאוד מאוד צמודה. אני כן חושב שאנחנו מציגים כדורגל טוב וכזה ששווה פלייאוף. אנחנו מכוונים לשם, אני לא מסתיר, אבל יש לנו עוד הרבה זמן. אנחנו מציגים את הכדורגל שאנחנו רוצים להראות וזה הכי חשוב".

על החלק הראשון של העונה: "היו רגעים קשים בתחילת העונה. הגיע לנו שמחו נגדנו כי נראינו רע. אני שמח שעכשיו אנחנו נותנים קצת נחת. בני סכנין? כל משחק הוא משחק עונה, כל שבוע אומרים שזה המשחק הכי חשוב. אין דרך חזרה בגביע, ואנחנו רוצים להגיע למשחק רגועים ככל האפשר וכמובן שמקווים לעבור".

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
"חוסר מזל". דמארי/דני מרון

3. לראשונה, קלינגר נאלץ להתמודד עם העובדה שישנן ציפיות מהפועל תל אביב. המשחק הטוב נגד הפועל באר שבע וסדרת הניצחונות הביאו אותו ואת האדומים פייבוריטים למשחק מול בני יהודה. "נכון שהיינו פייבוריטים, אבל זה יותר בעקבות המצב של בני יהודה שהוא קצת משקר. הניצחון הגיע לנו כי שלטנו ויצרנו יותר מצבים וזאת בעצם ההתקדמות שאני רוצה לראות וביחד לשפר את הפרמטרים בחלק הקדמי כמו מסירה אחרונה וסיומת".

על הגביע: "הכול זה מטרות. קיבלנו הגרלה קשה מאוד. גביע זה בדיוק המשחקים שאתה לא רוצה ליפול ולהפוך לכותרת. נשתדל להגיע עם כוחות מחודשים ולעבור שלב. זה לא פשוט, זה משחק קשה והשחקנים צריכים להבין את זה".

בנוגע לעומר דמארי ומאור בוזגלו אמר קלינגר: "אני באמת חושב שעומר בתקופה האחרונה סובל מחוסר מזל. גם לפני שבועיים וגם השבוע הוא התאמן טוב ואז טיפה לא הרגיש טוב בימים שלפני המשחק. מאוד רציתי שישחק, הוא עמד להיכנס ב-1:1 אבל הבקענו את השער השני ורצינו לחזק את המרכז שדה. ביני ובין עומר יש הבנה מוחלטת, אני מאוד אשמח שיחזור לשחק וכך גם לגבי בוזגלו, שכבר מתאמן 8-9 ימים והוא אמור לחזור בגביע או נגד רעננה לסגל".

בנוגע לרכש, בהפועל תל אביב החליטו בשלב זה לעצור ולקבל החלטות רק בחלק השני של החלון, בהתאם למצב המקצועי וליכולות הכלכליות. קלינגר מרוצה משילובם של מייקל אולהה ופליפה רודריגס ומשוכנע כי יתרמו למועדון לא מעט בהמשך, יחד עם בוזגלו ודמארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully