וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ניחומים אחרי כדור הזהב: סאדיו מאנה נבחר לשחקן השנה באפריקה

הכוכב הסנגלי של ליברפול זכה לראשונה בפרס האישי: "זו העבודה שלי, גאה בתואר הזה". מחרז סיים שני, סלאח נפרד מהתואר ודורג שלישי

בווידאו: כריסטיאנו רונאלדו בטקס גלוב סוקר

כדורגלנים אפריקאים רבים טענו כי סאדיו מאנה קופח כאשר לא קיבל את פרס כדור הזהב וסיים רק במקום הרביעי, למרות העונה הגדולה שלו בליברפול. הערב (שלישי) הכוכב הסנגלי יכול היה להתנחם בתואר כדורגלן השנה באפריקה, בו זכה בטקס נבחרי 2019 שנערך במצרים. הוא הקדים את ריאד מחרז ואת סלאח, במשאל שנערך בקרב מאמני הנבחרות והקפטנים. זו הפעם השנייה ברציפות ששלושת הראשונים מגיעים מקבוצות אנגליות והפעם השלישית בסך הכול שכולם משחקים באותה ליגה, אחרי שב-1991 כל השלושה הגיעו מהליגה הצרפתית.

מאנה בן ה-27 קיבל את הפרס לראשונה בקריירה והוא בסך הכול הסנגלי השני שזוכה בו, אחרי אל חאג'י דיוף שעשה את זה פעמיים ברציפות (2001 ו-2002) ושיחק גם הוא בליברפול. בשנתיים הקודמות סיים מאנה כסגן של חברו לקבוצה סלאח וב-2016 היה במקום השלישי כאשר מחרז זכה. הפעם הוא לא רק היה שותף בכיר לזכייה של ליברפול בליגת האלופות ולפתיחת העונה הדורסנית שלה בליגה, אלא גם הוביל ב-2019 את סנגל לגמר אליפות אפריקה.

"אני אוהב כדורגל, זו העבודה שלי. אני מאוד שמח וגאה שזכיתי בפרס הזה", אמר מאנה. "אני רוצה להודות לכל הסנגלים, הם תמיד דחפו אותי. אני חייב להודות למאמן הנבחרת אליו סיסה, למאמן שלי בליברפול ולכל חבריי לקבוצה".

סאדיו מאנה שחקן ליברפול עם פרס שחקן השנה באפריקה. רויטרס
מזל טוב. סאדיו מאנה/רויטרס

ג'אמל בלמאדי, מאמן נבחרת אלג'יריה שזכתה בטורניר היבשתי עם ניצחון 1:2 בגמר על סנגל, נבחר כצפוי למאמן השנה באפריקה. אחד מכוכביו, יוסף בלאילי, נבחר לשחקן המצטיין מבין אלו ששיחקו ב-2019 במועדונים האפריקאים, אחרי שהעניק לאספרנס טוניס את הזכייה בליגת האלופות של היבשת וגם חגג תואר עם נבחרתו כמובן. אשרף חכימי מדורטמונד קיבל את פרס השחקן הצעיר של 2019.

נבחרת השנה: אנדריי אונאנה (אייאקס, קמרון), סרז' אורייה (טוטנהאם, חוף השנהב), ג'ואל מאטיפ (ליברפול, קמרון), קאלידו קוליבאלי (נאפולי, סנגל), אשרף חכימי (דורטמונד, מרוקו), אידריסה גיי (פריס סן ז'רמן, סנגל), ריאד מחרז (מנצ'סטר סיטי, אלג'יריה), חכים זייש (אייאקס, מרוקו), מוחמד סלאח (ליברפול, מצרים), פייר אמריק אובמיאנג (ארסנל, גאבון), סאדיו מאנה (ליברפול, סנגל).

עוד בוואלה!

סמואל אטו: "מאנה לא זכה בכדור הזהב כי האפריקאים לא הצביעו לו"

לכתבה המלאה
ג'אמל בלמאדי מאמן נבחרת אלג'יריה עם פרס מאמן השנה באפריקה. רויטרס
גם כאן, הבחירה המתבקשת. ג'אמל בלמאדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully