וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא זה לא תירוץ: הצ'אנס של פוקס

עם כל הכבוד להיעדרות המטופשת של קפטן מכבי חיפה מהמשחק החשוב מול מכבי תל אביב, מבחינת כדורגל ז'אנדו פוקס הוא יופי של תחליף בעמדה. החסרונות: לא קיבל זמן הרצה, והוא לא ממש רוצה להיות כאן. אורן יוסיפוביץ על כרטיס צהוב שאולי עוד יציל לקמרוני/צרפתי את העונה

עריכת וידאו: נועה לוי, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: דוד רוזנטל מתכונן למשחק העונה

מספרים על פגישה בין יענקל'ה שחר לשחקן בולט בסגל מכבי חיפה, ובסיומה, על הדרך, שאל הבוס את הבחור 'תגיד, מה אתה חושב על פוקס?'.

אני מעדיף שלא לדבר על אחרים, אמר השחקן, ושחר עודד אותו - זה בסדר.

אז אמר השחקן: אני חושב שהוא חייב להיות בהרכב שלנו.

שחר כבר הביע העונה את רצונותיו בפני הצוות המקצועי של מכבי חיפה. בנושא רז מאיר, בנושא ירדן שועה, גם על ז'אנדו פוקס היו דיבורים. המאמן מרקו בלבול יישר קו לעתים ובמקרים אחרים סירב. אבל אז, במקרה של פוקס, נטע לביא התערב.

עוד בוואלה!

הערב: מכבי חיפה - מכבי תל אביב (20:15, ספ' 5)

לכתבה המלאה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
לא יגיע לקרב מול גלזר. נטע לביא/קובי אליהו

המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת ללביא זה שהסטטיסטיקה מניחה אותו באותו פריים עם דן גלזר. קשר מכבי תל אביב ראשון בתיקולים העונה (112), לביא שני (111), קשר מכבי חיפה ראשון בחילוצים בשטח היריב (44), גלזר שני (29). בכלל, כמעט בכל טבלה בה תחפשו את גלזר, תמצאו את לביא קצת מתחתיו או קצת מעליו, אבל תמצאו. ולהפך. באספקט אחד גלזר הרבה יותר טוב מלביא: בלהופיע למשחק הכי גדול בין מכבי חיפה למכבי תל אביב כנראה מאז 2003.

בהנחה שהשפעת המשתוללת בארצנו לא תפסה את גלזר הבוקר, הוא ישחק הערב במרכז הקישור. לביא לא. כי גלזר ומועדונו הסתכלו קדימה ועשו הכול כדי שהקשר ישחק במשחק הזה - כולל ויתור עקיף על הגביע. מול מכבי נתניה, על הבאזר, גלזר התעלה, סחט צהוב על דיבורים, שמח בלבו וזז מזירת האירוע. לביא לא הצליח או לא מספיק רצה לעשות את זה מול נס ציונה בגביע, ודווקא ב-0:3 מול הפועל חיפה ספג את ההרחקה השטותית. והערב יעלה לשחק פוקס, לראשונה בהרכב מכבי חיפה, כשבמועדון מספרים על כך שהשחקן בכלל רוצה לחזור הביתה, צרפתה, לאמא.

לביא טוב העונה, ממש טוב, השתדרג פלאים, הוא באמת חשוב עבור מכבי חיפה, גם בהריסות וגם בבנייה - אבל צריך לזכור שפוקס הוא שחקן שהגיע מצרפת בהשאלה, פוטנציאל נהדר לקפוץ למקומות גדולים יותר, שחקן שכשהגיע לכאן הרבה חשבו שזה יהיה למלחמה בלביא על חולצת ההרכב, מלחמה שבסיומה הניחו רבים שז'אנדו הוא שינצח.

שחקן מכבי חיפה, ז'אנדו פוקס. טל לוי
החל לאבד עניין? ז'אנדו פוקס/טל לוי

פוקס הגיע למכבי חיפה בעסקה שלא אמורה לקרות - שחקן כזה, פוטנציאל למכירה יקרה, אליפות אירופה לנוער ביחד עם אמבפה ברזומה, בגיל 18 שחקן קבוע בסושו מהליגה השנייה, מגיע לכאן, בהשאלה, עם אופציית רכישה לא יקרה (1.2 מיליון יורו)? איך? אבל מה לעשות, בין אלאבס לסושו יש איזה דיל, לכאורה תקין, והוא הונחת בספרד לצוות מאמנים שלא רצה בו. אז צריך להשאיל, אבל החלון האירופי כבר נסגר - מזל שבארץ הקודש הדדליין ידידותי יותר, והופ, ירוק.

במכבי חיפה התלהבו מהרזומה וגם מהביצועים, והנחת העבודה בקרב גורמים במועדון היתה שלביא אמנם שחקן בית אך לא בטוח שיש בו את מה שצריך כדי להוביל קישור של קבוצה שרוצה אליפות. אבל במקביל להגעתו ותודות גם לעובדה שמרקו בלבול מאוד מקובע לגבי ההרכב שלו, מאמין בשחקנים מסוימים עד הקצה ובאחרים אפילו לא מתחיל להאמין, לביא קיבל את חולצת הבאנקר והחזיר בהתאם. הוא דפק קפיצת מדרגה גם הגנתית וגם התקפית, בהוצאת ההתקפות, בתמיכה, במסירה הנכונה, ואפילו בגול בטרנר - בונוס, אין ספק.

פוקס, כמו כל פוטנציאל גדול בן 22 שלא מוצא את מקומו, החל בטח לאבד עניין. בחיפה סיפרו שיש בו מן ההרגשה שהוא גדול על העסק הזה, אולי אפילו מביך אותו שהוא לא מצליח להשתחל להרכב אפילו בליגה כשלנו. פוקס בקושי קיבל צ'אנסים, פירורים, טפטופים, ואפילו כשבמכבי חיפה היו צריכים אלתור בעמדת המגן הימני בלבול הלך על לביא ולא על פוקס, ששיחק בעמדה בעבר. השחקן הצעיר החל להראות לגורמים במועדון את רצונותיו, ברור לכל שהוא העדיף לסיים את הסיפור - בין אם זה בגלל אמו החולה, אותה טס לבקר בכריסמס, ובין אם הוא פשוט רוצה להמשיך הלאה.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מאוד מקובע לגבי ההרכב שלו. מרקו בלבול/אדריאן הרבשטיין

דווקא לאחרונה בחיפה החלו לעשות חושבים - פוקס יכול לשחק במקום לביא, גם במקום אשכנזי, בינואר קשה להביא שחקנים טובים, ומי אמר שהתחליף יהיה טוב מהמקור? אולי איחרו שם את הרכבת, הערב אולי נגלה. גם השבוע גורמים בקבוצה, כולל שחקנים, החמיאו ליכולת - פוקס הרשים אותם בטאצ' שלו, במהירות בשחרור הכדור ובחוכמת המשחק. ואם אימונים הם ממש לא קנה מידה אפשר לראות ניצוץ גם בדקות הספורות במשחקים, כולל בקרית שמונה.

מבחינת יכולת, עם כל הכבוד לזינוק של לביא, אין ספק שלא מדובר בבור, אבל אין ספק שכאן עלולה להפריע דוקטרינת בלבול - הסתמכות עזה על הרכב רץ, בלי מקום לנספחים. מבחינת תיאום, קצב, חדות, פוקס יצטרך להגיע למסיבה שכבר החלה מזמן ולספק סחורה. דווקא כשאיביץ' הפך לבלבול כשפתח עם אותו ההרכב פעמיים ברציפות, בלבול אולי יצטער שלא היה קצת יותר איביץ', הכין יותר חבר'ה ליום פקודה.

מכבי חיפה ידעה ימים קפריזים, הורידה דמעות מיותרות בנושאים מיותרים, אבל אנשיה מתנהגים נכון מרגע הצהוב המרחיק של לביא ועד היום - אין נהי מוגזם, לא שומעים קיטורים על "משחק בלי לביא". זו גישה נכונה. מכבי תל אביב ניצחה במשחק הראשון בלי אצילי ויונתן כהן, היא מנצחת גם בלי שני השחקנים הכי טובים שלה בעונה שעברה, דור א' ודור ב', וגם אם סיפור ההשעיה הוא מטומטם, אי אפשר לתלות משחק כזה חשוב בלביא אחד. הוא אמנם יהיה חסר, אבל שאף אחד לא יעז לומר שהוא יהווה תירוץ או סיבה להפסד פוטנציאלי. ואחרי שנה רעה על קו צרפת-ספרד-ישראל, במהלכה נפצע, נדחה וסופסל, אולי הכרטיס הצהוב המיותר של לביא יביא בטווח הארוך ליותר תועלת מנזק. איך אומרים, פוקס (סליחה).

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully