וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות באוסטרליה: אשלי בארטי תתרום את כל כספי הזכייה מטורניר בריסביין

בארטי, המדורגת 1 בעולם, תתרום את הכסף לנזקי השריפה הענקית: "כרגע באוסטרליה יש דברים חשובים יותר שצריך לדאוג להם". היוזם הראשון: ניק קיריוס

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אשלי בארטי, הטניסאית האוסטרלית המדורגת 1 בעולם, הודיעה שתתרום את כל כספי הזכייה שלה מטורניר בריסביין לטובת הקרן הצדקה שעוזרת להילחם בנזקי השריפה שמשתוללת בימים אלה במדינה.

בארטי, 23, מדורגת ראשונה כמובן בטורניר, שסך הפרסים שלו עומד על 900 אלף יורו. "כרגע באוסטרליה יש דברים חשובים יותר שאנחנו צריכים לדאוג להם", אמרה על השריפה, שאופפת את המדינה כבר מספר חודשים.

הלהבות ממשיכות להשתולל באזור הבוער, כשרק ביממה האחרונה מספר ההרוגים מהשריפות עלה ל-24 (!), אחרי שאדם מצא את מותו כאשר ניסה להגן על בית של חברו שעלה באש. כמעט 2,000 בתים נהרסו, בשריפה שמשתוללת לאורך שלוש מדינות באוסטרליה: ניו סאות' ויילס, ויקטוריה ודרום אוסטרליה. על פי ההערכות באוסטרליה, כמיליארד בעלי חיים שונים נשרפו (יונקים, ציפורים, זוחלים, עטלפים, צפרדעים וחרקים).

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

היום עשן שריפות הענק באוסטרליה כיסה חלקים מניו זילנד השכנה. שמי העיר אוקלנד, שמרוחקת יותר מ-2,000 ק"מ מדרום-מזרח אוסטרליה, נצבעו בצבע כתום בהיר. המשטרה ביקשה מהתושבים להפסיק להתקשר לשירותי החירום ולדווח להם על הנושא.

"זה פשוט נורא, ממש נורא", אמרה בארטי, שבשנה שעברה זכתה ברולאן גארוס בגרנד סלאם הראשון שלה, "זה משהו שנמשך כבר כמה חודשים, לכל אורך המדינה שלנו. הפעם הראשונה שממש ראיתי את זה היה כשטסתי הביתה מגביע הפדרציה מפרת' לחוף המזרחי, וממש יכולנו לראות מהמטוס באוויר את העשן ואת האש. זה היכה בי חזק". ברטי כבר תרמה כ-20 אלף דולר לארגוני בעלי חיים, אך לדבריה, "זה ממש לא רק הבעיה שנשרפים שטחי בר וחיות, אלא כל בני האדם שנהרגו ואיבדו את בתיהם".

אגב, מי שהחל את המגמה היה ניק קיריוס, שהודיע שיתרום 100 דולר על כל אייס שיכה במהלך הטורנירים בקיץ באוסטרליה. לאחר מכן פטרה קביטובה הודיעה שתעשה אותו דבר, וסימונה האלפ הודיעה שבכל פעם שתצעק על המאמן שלה היא תתרום 200 דולר.

עוד בוואלה!

העשור שלו

לכתבה המלאה
אשלי בארטי טניסאית אוסטרלית. רויטרס
כל הכבוד. בארטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully